En deze SPB239 heeft geen goudkleurige wijzers et al. Een plus is dat wel, wat mij betreft.
Beetje te veel Black Bay vind ik.
ik vind het ook heel matig. Saai ding.
Grappig dat je het zegt, omdat de 62MAS kast al sinds de jaren 60 bestaat, en de Black Bay in 2012 pas een keer gelanceerd werd.
Bovendien lijkt de 62 MAS ,of je het nou over SPB, SJE of SLA versies hebt in niets op een Black Bay. De kast is niet Slab-sided, de lugs zijn totaal anders, er is sprake van een in typisch Japanse lijn lopende middenkast, de wijzers en indices zijn totaal anders van vorm, de gradatie op de bezel is doorlopend in plaats van alleen de eerste 20 minuten, en zo kunnen we door gaan.
Dat was in 1965 zo, en dat is nu nog steeds zo. Plaatje voor de sfeer.
Maar goed, als je niet bijster detail-georiënteerd bent kan ik, met vijf pilsjes in m’n mik, in het donker, terwijl ik door m’n wimpers gluur, die twee mogelijk verwarren. Dan nog kun je beargumenteren dat de black bay een beetje te veel 62MAS is.
Het zijn beide duikers. Zwarte bezel. Goudkleurige details. Maar verder heeft @Fate_Amenable_To_Change het punt wel gemaakt…
“Not a fan”, maar saai zou ik 'm niet noemen. Gouden details, bruine sunburst, toch wat frivoliteiten die je niet snel zo tegenkomt
Ik probeer het mooi te vinden, maar ik vind deze kast dodelijk saai. Het is een grote glimmende kiezel. Mooi om skippend in het meer te flikkeren, maar minder mooi om om de pols te hangen, in mijn beleving.
Snap wat je bedoelt,
Wat ik nog meer angstaanjagend vind…
€ 3200.
Hadden zie band niet op de SARB van 2007? Voor dacht 479 euro voor hele horloge.
Hoho…
Wilde juist het verleden even benadrukken.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn 6L King Seiko.
Ik vind m steeds mooier eigenlijk.
Dat is mijn probleem er meer mee.
Die le van een paar jaar terug heb ik in de vintage uitvoering. Leuke horloges. Die gouden indexen en wijzers vind ik wat minder zelf
Well said.
Lekker retro!
En die bracelet draagt lekker weet ik van m’n vintage Seikootjes.
Blijft over de prijs. €1250 die kant op vind ik m wel waard. €3200 absoluut niet.
Indien betaalbaar zou ik de witte nemen.
Een echte King Seiko Turtle
Wel fitting met de birthplace van King Seiko.