Seiko has announced four Astron models with the theme of “Starry Sky”. All models have blue dials with a star pattern, golden colored accents, and black cases and bracelets.
Allemaal titanium!
Seiko has announced four Astron models with the theme of “Starry Sky”. All models have blue dials with a star pattern, golden colored accents, and black cases and bracelets.
Allemaal titanium!
Kijk ik er overheen ?
De cabochon ?
Fotootje toegevoegd
Release 31 juli
Colab
Band material: Cowhide.
Glass material: Curved Hardlex.
Case size: 47 x 39.8 x 12.8 mm.
Waterproof 10 atm.
Niet op tijd voor CNY, maar wel leuk.
God, wat lelijk. Ik weet niet wat ik verschrikkelijker vind, die gouden draak of die gitaar.
vind ik heel gaaf! Wel een flinke L2L, met bijna 50mm… Zou bij mij waarschijnlijk staan als een Sumo: a bit too much.
Flea, van de Peppers, heeft een roze signature Jazz Bass. Gaaf ding hoor, vind ik.
Ja, kan. Maar Elvis heeft wel een heel belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis van populaire muziek. Dat is voor mij toch ook wel wat waard.
Oeh, nee! Jammer. Liefhebber van beide merken. Maar dit is het helaas niet.
Ik vind die gouden gitaar als secondewijzer wél grappig.
Weer eens wat anders dan het eeuwige staafje of pijltje…
Voor mij de ssh145
Als ik het opzoek ‘cabochon’ dan vind ik een slijptechniek maar wat is er dan juist zo geslepen? Mischien een domme vraag
Het is een geslepen (edel) steen zonder facet in de kroon gezet. Cartier’s handels merk. Cabochon - Wikipedia
Ja, dat is idd wel geinig. Ik zou echter het liefst een Telecaster-versie hebben; mijn go-to gitaar. Maar dan moeten we nog één of twee (afhankelijk van interpretatie) jaar wachten. Dan is ie 75. En qua ontwerp mag Seiko dan wel iets beter z’n best doen. Bijvoorbeeld deze als basis.
Zal wel een rare vertaalkronkel zijn die op de vorm van de bezel wijst…
Dat is correct. Hij kon als geen ander de muzikale ontwikkelingen van artiesten als Ray Charles jatte… eh, pardon, her-interpreteren en verkopen aan een publiek met beduidend minder pigment in de huid.
Cabochon is inderdaad een slijp techniek waarbij een edelsteen wordt geslepen tot een platte zijde en een bolle zijde.
De platte zijde maakt de cabochon edelsteen geschikt om ergens in of op te monteren.
De bolle zijde kan verder afgevlakt worden, minder bol gemaakt zoals bij bovenstaande Astron modellen.
Of de bolle kant wordt juist spitser gemaakt zoals bijvoorbeeld bij Cartier horloges:
Een cabochon wordt gezien als een verrijking, een sieraad en een teken van exclusiviteit.
Een absolute…
van een horloge.
Het lelijkste groene horloge dat ik ken , ik vind hier echt alles lelijk aan. Naast die draak, ook die cijfers, de wijzers, de datum (wit), de band en zelfs de kast en uurwerk doen we ook niets op deze manier.
Dit soort horloges maken mij blij met wat ik heb , en dat smaken zo enorm verschillen.
Allejezus wat verschrikkelijk: vooral dat © teken naast dat woord Fender (©), Ieder keer dat je naar de dial kijkt wordt je er weer aan herinnerd wat een ““Belangrijk Merk”” Fender (©) toch is en de cliché gouden gitaar maakt 't wel af.