Ik zie de SPB143 voor 1300 op de Seiko site staan. Het is relatief een stukje meer, maar het is geen hele rare verhoging. Het kan gekker
Met verloop van tijd liggen ze ook wel voor wat minder in de winkel, of je moet inderdaad gebruikt zoeken, maar daar zal ff tijd overheen gaan.
Eigenlijk red je dat nog niet eens, die zitten doorgaans rond 2800/3000 toch? Dan kan je je ook eerder bij die modellen afvragen of die ook echt 2x beter zijn
True; dus is een Tudor 4x beter??
Ach, en trouwens, je struikelt hier zowat over de BB’s, beetje afwisseling kan geen kwaad
Of… voor iets minder (of dezelfde prijs als je nog extra wilt betalen voor een open case back) heb je een hele leuke Club Campus
En dan denk ik dat Nomos wellicht betere kwaliteit levert?
Heel gaaf! Maar inderdaad 40mm is voor zo’n horloge iets te groot. Dat was oa de reden dat ik mijn oude Presage minder vaak droeg dan ik had gehoopt. 38mm zou een mooie maat zijn geweest.
Wow! Ik vind dit echt een hele vette update, ik zou de zwarte en blauwe variant graag eens in het echt om de pols willen slingeren. Persoonlijk zou ik een no-date fijner vinden en ondanks dat ik normaliter een hekel heb aan de datum op half 5 vind ik het hier vanwege de gematchte kleur en volledige indices zeer geslaagd.
De prijs daarentegen gaat weer flink omhoog. Gelukkig is er altijd nog AKT1DESCR0 of een preisvorschlag, maar ook dan blijven ze prijzig. Dat gezegd hebbende vond ik de SPB143 een geweldig horloge toen ik hem met een flinke korting voor 800-ish euro kon kopen. Wat denkt HF dat een goede prijs voor deze nieuwe varianten zou zijn?
Ik vind deze update van de spb14x mooi. Prijs is niet teveel gestegen t.o.v. het oudere model. Ik verwacht dat ik er wel ooit een ga aanschaffen. Alleen niet de blauwe. Eerder de zwarte. Enig probleem is dat ik nu al heel veel zwarte horloges heb. Blijkbaar een onbewuste voorkeur…
Het zijn absoluut ontzettend mooie seiko’s maar in mijn ogen mist er net een stukje karakter wat de SPB143 bijvoorbeeld wel heeft met zijn starburst dial. Ook het “automatic 3 days” vind ik net even teveel onnodige text. De lichte reductie in maat ben ik dan wel weer heel blij mee. Heel benieuwd naar de eerste vergelijking reviews. Vooralsnog onderstreept dit voor mij nog meer het gevoel dat de SPB143 een klassieker gaat worden. Hopelijk vind ik er ooit nog eentje zonder de extra lume pip op de 3 uur voor een mooie prijs, tot die tijd ben ik heel tevreden met mijn 2023 versie
Waarbij ik de wijzers en kast van de Seiko mooier vind dan welke Tudor dan ook, dus die gedachte slaat mij nooit. Sterker nog, ik heb die SPB’s van tegenwoordig eens naast een Super Squale gehouden (1200 Euro), en geef mij dan de Seiko maar, qua afwerking, wijzerset, wijzerplaat, etc.
Dat begon rond de 1100, maar steeg met inflatiecorrectie inderdaad richting de 1200, 1300 op bracelet voor een SPB14x. Zelfs mijn SPB317 heeft al een adviesprijs van 1000 op rubber.
7 jaar geleden was de Shogun al 1200 Euro. Als ik naar het huidige afwerkingsniveau kijk… Het is niet goedkoop, maar ik vind het realistisch. Zie maar eens een beter afgewerkte concurrent te vinden voor dat geld.