Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Terwijl ik het las bedacht ik hetzelfde. Ben überhaupt geen fan van porselein (hoewel niet in het echt gezien nog) dus voor mij geen gemis, maar een model met small seconds lijkt me wel aardig. Zijn er eigenlijk leuke Seiko’s met small seconds, of krijg je ipv daarvan deze 24 uurs dial of datum??

1 like

Caliber 6898 bij Credor.
Het kan wel.

Porselein lust ik wel hoor. :heart_eyes:

1 like

Ik snap niet dat Seiko halsstarrig weigert om een kleine seconde te ontwikkelen, bij voorkeur gebaseerd op het 6L uurwerk.

Ten tweede begrijp ik niet waarom ze halsstarrig weigeren om hun wijzers hittegeblauwd te maken.

Zo lang ze dat niet doen zijn al die porseleinen horloges gewoon lelijk, en schrijf ik ze af.

De Credor Calatrava bewijst dat ze het kunnen. Overigens ook… In de Kuon zitten ook nog eens fatsoenlijke wijzers.

Ga dat eens bekijken.

Een fatsoenlijke 6L-gebaseerde Seiko met porseleinen plaat en hittegeblauwde wijzers zou voor 3500 voor mij een insta-buy zijn.

3 likes

Dit dus. En uiteraard mag het allemaal wel een stulje kleiner voor dit type horloge.

Erg gaaf deze!

1 like

Meer foto’s, technische gegevens, en achtergrond informatie via de onderstaande link. Als er naar de regio gevraagd wordt niet Nederland kiezen (gewoon wegklikken) want op de NL website is de info nog niet beschikbaar.

3 likes

Dan doet dit oude model het toch wel beter voor me.

Ik snap de toegevoegde waarde van de uren sub dial totaal niet. De toevoeging van ‘3 days’ op de dial is ook een misser van jewelste, past toaal niet bij dit horloge.

7 likes

Review:

1 like

Dat ‘3 days’ had van mij ook niet gehoeven, maar vind de opgelegde index streepjes wel mooier dan de geverfde Romeinse cijfers. Ook omdat de markeringen op een soort van bolling in de rand van de wijzerplaat liggen.

De 24-uur aanduiding heeft weinig praktische waarde inderdaad, zeker omdat er geen datum op zit. Behalve als je hem als tweede tijd los zou kunnen instellen, maar dat is bij dit 6R5H caliber helaas niet het geval → https://www.seikowatches.com/-/media/HtmlUploader/Common/Seiko/Home/instructions/html/SEIKO_6R51_6R55_6R5H_6R5J_EN/assets/pdf/6R5C_2311_EN.pdf

1 like

Nog een haarscherpe foto van de

SBSA275:

6 likes

Dat is natuurlijk smaken verschillen. Bij dit specifieke horloge vind ik juist de Romeinse cijfers beter passen. Ook vind ik het mooier dat ze bij de versie met de Romeinse cijfers minder markers op de wijzerplaat hebben geprint, waardoor het geheel een stuk minder druk oogt.

image

Geen praktische waarde*

Gefixt voor je :wink:

Ik vind 'm fijn qua kleur! Wat mij betreft had-ie wel alleen date-only mogen zijn, maar da’s maar een detail. :slight_smile:

5 likes

Zij kan 'm ook dragen?
Doe ik liever niet. Zij is er láng niet zo voorzichtig mee als ik. :grimacing:

2 likes

Zie hier
hoe de man " himself" in het productieproces de Arita porseleinen wijzerplaat maakt voor de SPB445:

Ik vind je het boeiend om te zien!

4 likes

Dat is niet wat ik bedoelde…zie bijgevoegde foto en het metalen strookje wat boven de ‘50’ zit, dat zie je niet bij de zwarte versie.

Die is platter, mooier en goedkoper.

Ik zou ze bijna vergeven dat ze de gelakte wijzers nog hebben. Die wijzerplaat is echt de bom.

Allemachtig. Ik denk dat dat een ordinaire beschadiging van de bezel inlay is op het pre productie model wat rond gaat.

1 like

Dit dus.

Als die sub 40mm was had ik 'm best in de collectie willen hebben.

1 like

Het eerstvolgende alternatief is een Credor Kuon van 9000 ballen.

Volgende halte: Eichi II.

Ik snap het probleem niet, ik vind het een prachtige presage :blush:

1 like

money-crying

1 like