Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Wat is de functie van die wijzer? En wat vinden we er van dat het het hele horloge gewoon nodeloos dikker maakt? Ik bedoel hij is even dik als een mechanische chronograaf, for fuck’s sake.

Los daarvan vind ik het niet getuigen van respect voor de porseleinbakker dat ze voor zo’n mooie plaat niet even de moeite nemen om een setje hitte geblauwde wijzers te maken, want die skere plastic-ogende wijzers die ze nu gebruiken zijn oneervol.

i-have-brought-shame-upon-myself-junichi-takiyama

Ik vind hem ook best cool maar ze mogen wel eens oprotten met hun gedichten aan tekst. Is dat tegenwoordig in ofzo?

1 like

Die zijn echt afgrijselijk inderdaad. Zelfs spotgoedkope Chinese horloges gebruiken gelakte wijzers die er beter uitzien dan de wijzers die Seiko vaak gebruikt. Voor die prijzen zou hittegeblauwd voor mij toch wel het minimum zijn.

1 like

Dat ligt precies zeer gevoelig he :slightly_smiling_face:, nja het is inderdaad mischien wat nuteloos maar het stoort mij totaal niet.
Ik heb al gemerkt dat je het niet echt hebt met grote of dikke horloge’s he?
Ik vind het juist niet storend, ik vind bij veel Grand seiko’s bijvoorbeeld de afmetingen te klein.
Mijn presage is 39mm dacht ik en dat is echt op het randje.
Toen ik hem omdeet vond ik hem zeer mooi(daarom ook gekocht) maar net op het randje van te klein, ik zou nooit kleiner gaan dus het stoort me totaal niet dat het horloge dikker word.
De blauwe wijzers ook niet, ik vind dat ze mooi afsteken t.o.v. het witte :slightly_smiling_face:.
Toen ik het filmpje zag op de seiko site dacht ik oprecht: dit is een mooie presage :slightly_smiling_face:.
Agja meningen he :wink:

2 likes

Ooit een rolex wijzerplaat gezien?:rofl:
Ik vind het een mooie presage, heb er alleen geen 2k voor over :slightly_smiling_face:

Ik zal eens een mail doen naar Seiko Japan:

Why do you dishonour the work of Master Hiroyuki Hashiguchi? Your hands bring shame on your artisanal series. We demand an apology for this grave insult.

5 likes

:rofl:

1 like

Los van het feit dat die wijzer de 24 uur aangeeft, is het de bedoeling dat deze subdial diepte geeft aan de porseleinen wijzerplaat.
Dat gezegd hebbende, had ik ook liever gezien dat de grote seconden wijzer vervangen was door een kleine seconden in een subdial.

Dat valt wél mee.
Liever had ik gezien dat ie kleiner was, ik vind 40,6 mm voor dit type horloge behoorlijk.

Tsja, da’s jouw stokpaardje en ontegenzeggelijk zijn die wijzers prachtig. Kost echter 1000 eurootjes méér en dan prijst deze Presage zich uit de markt.

1 like

Als Rolex in de sloot springt hoeft Seiko de broek niet op te rollen om ook tot aan de knieën die modder in te waden.

Ik bedoel, om nou de lat zo laag te leggen dat je het nipt beter doet dan een paar van de lelijkste ontwerpen die het bedrijf ooit voort heeft gebracht… Tja.

Two wrongs don’t make a right.

1 like

Ik kan je er 100 laten zien met zoveel tekst op de plaat bij rolex , het ging niet om het ontwerp.
Ik vind het toch een mooie presage met goed afmetingen maar geen 2k voor mij

41800 jappies? Das toch 250,-… en dan nog invoer ellende?

Natuurlijk niet man.

Archimede biedt voor onder 1000 euro een flieger aan met fatsoenlijke wijzers. En mijn Hamilton met een set van de mooiste hitte geblauwde wijzers die ik ooit in handen had ging ook over 795 euro over de toonbank. En daar zat godbetert een 2893 uurwerk in. Die was ook maar 10mm dik.

Als dat per setje eens 20 tot 50 euro extra kost houdt het op. Als Seiko dat zelf niet kan zitten er in Duitsland leveranciers die het voor een scheet en een knikker kunnen.

Dat zit al in de oude versie, want het centrum van de plaat is al verzonken.

Ik betaal liever 3000 ballen voor iets wat af is dan 2000 voor een ondoordachte dumpster fire.

Ploft hij dus voor 300 op je mat. Scheet en een knikker.

Deze kende ik nog niet - bijzonder mooi!

3 likes

Wat te denken van de lichtblauwe variant?

11 likes

Ik heb al gemerkt dat je het niet echt hebt met grote of dikke horloge’s he?

Ik denk dat ie gewoon kleine polsjes heeft :laughing:.

1 like

Maak er een petitie van en ik doe mee! :fire:

Het blijft wel Seiko John…

ik denk dat je beter een mail naar Bulova kunt sturen. Die luisteren wel.

1 like

Celebrating the 90th anniversary of Donald Duck…

On June 9th, 1934 Donald Duck made his first appearance in the animated film, “Wise Little Hen"…

*Misschien maakt Seiko ook wel een *
Donald Duck horloge!

Wat zouden we daar van vinden?

Prima, er zijn altijd mensen, die zoiets willen kopen.

1 like

Ook erg geslaagd wat mij betreft. Mooi subtiel. Weet je toevallig de referentie?