Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

6R35 als ik me niet vergis.

1 like

Mooi spul, uitmelken die Alpinisten.

2 likes

Hahaha!! Jij bent bevooroordeeld! :smiley:

1 like

Nom nom

19 likes

En wat is er nu anders aan deze groene en zwarte tov het vorige model?

1 like

‘alpinist’ op de plaat, zwarte dagschijf in plaats van wit op de emerald versie, en 6R55 uurwerk in de nieuwe in plaats van het 6R35 kaliber.

O, ja en nog op de emerald versie is de tekst op de compasbezel in goudkleur bij de nieuwe ten opzichte van wit bij de spb121.

Al bij al toch wel wat verschil. Dat ga je snel zien op de pols vermoed ik.

6 likes

Plus dat deze serie iets dunner is kwa afmeting. Ik meen iets van 0.6mm.

4 likes

De zwarte had altijd een lelijkere wijzerplaat, want shark’s teeth in plaats van numerals. En wat @Zoldar zei, een dik halve millimeter dunner.

Ik vind deze geweldig.

4 likes

Hier ook. Hulde voor Seiko dit jaar.

Mijn shortlist bestaat uit 2 Seiko’s. De spb513 en deze blauwe alpinist.

Een prachtige evolutie waar ze met fijn schaafwerk de alpinist verfijnder hebben gemaakt. Klasse.

3 likes

En dan ook direct Diashield toepassen, dat vind ik ook een coole.

Mijn vrouw en ik zijn het er over eens dat de zwarte er gaat komen.

9 likes

Mooi man. Is ook een zeer voorname verschijning. Misschien wel de langst houdbare.

Ik hoop dat ze ook op leer beschikbaar komen. Vind op de aftermarket prima alternatieven tegen.

1 like

Mooi, ziet er leuk uit met de tekst ‘Alpinist’, al had ik zelf liever gezien dat ze de uitlijning van de compasring hadden aangepast vóór de verandering. Bekende ‘features’ van Seiko.

1 like

Ik heb een glacier EU limited maar is wel een ‘bolletje’ op de pols. Is dat hier beter met die halve mm? De groene is de betere optie trouwens op staal, zwart maakt het niet mooier en groen klikt meer met de vorige edities.

1 like

Dank voor de details. Blijft toch een van mijn favoriete Seiko’s.

1 like

Hij zal net zo dragen als de Marinemaster. En ja, ik vind dat 12,6mm anders draagt dan 13,2. Vijf procent minder kan net het zetje zijn. Natuurlijk wordt het nooit slank.

Oh jazeker wel. De groene heb ik gehad. Sterker nog, ik heb naast een groene alpinist ook een groene The Citizen gehad, en een zeegroene Farer, en die zijn allemaal vertrokken. Groen is moeilijk. De Glacier heb ik ook gehad, maar verkocht om mijn SJE085 te kopen, wat overigens ook een zwarte Alpinist is, maar dan een 6L limited.

Ik vermoed dat zwart hier de houdbare optie is.

1 like

Om de pols hoe staat hij eigenlijk ?

İk vind de zwarte tijdloos en het mooist.

11 likes

Ik vind die zwart met gouden wel leuk

De groene bedoel je? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik vind die blauwe wel lekker eigenlijk… Maar ja, ik heb er al twee. :rofl:

Oh lol ik dacht echt dat er een zwarte was met gouden letters

Oeps