Ik dacht de non-limited van de Datsun te willen kopen, 515 of 513, maar toen kwamen deze nieuwe Alpinisten uit, en ik zie dat exact omgekeerd. Grappig hoe dat werkt. Nu heb ik ook een zwak voor Alpinisten, want ik heb de OG groene SARB gehad, de SPB199 Glacier, en nu de SJE085, dus dan ben je bevooroordeeld.
Dat gezegd hebbende: Ik vind de Datsun en aanverwante non-limiteds uit die serie heel, heel erg cool.
Zeker! Benieuwd hoe donker / licht die kleur in het echt gaat zijn. Vrees alleen lastig te combineren met een lederen band (wat zelf mijn voorkeur zou hebben).
De oude-oude, de SARB versie, had nog weer een andere tint groen, en ook een zwart datumvenster, maar zonder pukkel. Althans, dat doen de foto’s en renders vermoeden.
Heb bij de nieuwe Seiko modellen het idee (deze Alpinisten hebben het ook), dat het Seiko logo naar onderen gestrekt is. Alsof ze in Photoshop niet in proportie het logo hebben vergroot.
Volgens de winkelier aan de Heiligeweg komen de nieuwe Alpinisten pas per 1 november naar Nederland. In België zijn ze op één plek (ik heb niet gevraagd waar) wel al te krijgen.
De nieuwe Speedtimer lag er alleen met de donkere wp (SPB515), die vond ik wat tegenvallen.