Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Onlangs voor het eerst dit type Alpinist gepast:

Maar kwam voor mij op alle vlakken te kort t.o.v. de “Datsun”:

Als ik een Seiko zou kopen, zou dit hem zijn. Heel tof!

6 likes

Dit model komt met leren èn stalen band. Maar hebben die Quick release?
Iemand die het weet, misschien?

2 likes

Ik dacht de non-limited van de Datsun te willen kopen, 515 of 513, maar toen kwamen deze nieuwe Alpinisten uit, en ik zie dat exact omgekeerd. Grappig hoe dat werkt. Nu heb ik ook een zwak voor Alpinisten, want ik heb de OG groene SARB gehad, de SPB199 Glacier, en nu de SJE085, dus dan ben je bevooroordeeld.

Dat gezegd hebbende: Ik vind de Datsun en aanverwante non-limiteds uit die serie heel, heel erg cool.

De bracelet tien tegen een niet.

4 likes

Nee. Heb zelf de SSC813 op rubber met endlinks gezet. De orginele metalen band heeft gewoon standaard endlinks met springbars (zonder lug holes).

Ik neem aan dat deze dezelfde band heeft.

Of bedoel je enkel de leren band?

1 like

Nee, beide

1 like

Die nieuwe Alpinists zien er wel erg strak uit! De dunnere kast en krasbestendigheid zijn leuke toevoegingen.

Ligt het aan mij of is de groene kleur net wat anders? Lijkt net wat minder helder / matter.

1 like

Vind zelf de blauwe Alpinist fraai. Wel wat duur voor een horloge voor “erbij”.

1 like

Zeker! Benieuwd hoe donker / licht die kleur in het echt gaat zijn. Vrees alleen lastig te combineren met een lederen band (wat zelf mijn voorkeur zou hebben).

Hij is zeker anders ! Zie foto old & new Alpinist Green

10 likes

De oude-oude, de SARB versie, had nog weer een andere tint groen, en ook een zwart datumvenster, maar zonder pukkel. Althans, dat doen de foto’s en renders vermoeden.

:point_up: Al vaak aan bedrogen geweest.

Dat klopt. Altijd even live bekijken als dat kan.

Tenzij je heel erg veel video’s hebt gevonden, ook van mindere goden met slechte belichting en zo. Dat helpt.

2 likes