Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Seiko brengt af en toe ‘normale’ Seiko horloges uit met spring drives. Ik heb deze al een jaar of 5.

Seiko Prospex LX SNR049J

16 likes

Vind hem wel wat hebben. Al haak ik meestal af op het moment dat ik een gouden of bronze pas bij de AD.

Geweldig ding. Dat doet Seiko veel beter dan Grand Seiko.

Ik wist inderdaad dat Seiko ook SD gebruikte naar kende dit model nog niet. Bestaat dus al langer, maar toch tof dat een nieuwe variant wordt uitgebracht :ok_hand: Toch een beetje een stapje richting GS hoewel ik niet weet in hoeverre deze modellen echt goedkoper zijn dan modellen van GS?

2 likes

Stevig aan de prijs.

1 like

Zijn ook stevige horloges met een serieus uurwerk. :wink::thinking::rofl:

Gewoon een heerlijke grab and go Astron, wel de nieuwste uit 2025 :smiley:

9 likes

Flinke jongen Fer. Maar wel een tof model.

Introductie
Seiko 5 Sports Pink Panther Limited Edition SRPM07

Kast: 38 mm diameter x 12,1 mm dikte x 44,2 mm

Beschikbaarheid: Beperkt tot 9.999 stuks - beschikbaar vanaf januari 2026

Prijs:€ 460

6 likes

Cool.

Ik vraag me af of ze ook nog met een Cato-editie komen.

2 likes

Het is niet voor mij, maar ik vind het thema wel erg goed doorgevoerd. Qua kleuren, maar ook die poten op de wijzerplaat, print op de bezel in overeenkomende kleur :ok_hand:

Het lijkt me alleen wel eens fris om zo iets in een ander model dan die SKX-achtigen te zien, zonder de duikersbezel. Snap dat die modellen misschien beter lenen voor “frivoliteiten” maar een meer regulier sport-/netter model met zo’n dergelijk thema lijkt me ook wel eens leuk?

animaatjes-jan-jans-en-de-kinderen-18019-309183401

Is daar een markt voor? :thinking:

1 like

Die blauwe is prachtig

Iemand merkte op dat de prijzen tussen Spring Drive Seiko en gewone Seiko niet erg verschillen. Dat klopt wel. Deze Seiko was duurder dan mijn snowflake Grand Seiko :slight_smile:

Ik snap geen reet van wat je daar schrijft, maar hij is sowieso ook zeldzamer. :slight_smile: Maar… prijzen Seiko vs SD Seiko maakt mekaar niet veel, dus deze is duurder dan een Snowflake GS? Ik begrijp de logica gewoon niet. Misschien moet ik nog maar 'ns een kopske koffie pakken of zo.

Alleen die kleur… icm de structuur was een verse paardenvijg het eerste wat in me opkwam :poop: :joy:

1 like

Haha, dat snap ik wel. Toch vind ik de kleur juist wel wat hebben. Heb niets bruins maar vind het best een chique tint. Ik vind eerder dat bruine deel van de bezel minder, helemaal zwart had ik fraaier gevonden.
Deze structuur en kleur deden mij een beetje denken aan van die spanen van bewerken van brons, van die korte scherfjes… Als je begrijpt wat ik bedoel :grimacing:

1 like

Heel gaaf!

Wanneer je kinderen kan bekoren heb je de heilige graal in “het” economisch verdienmodel.

Seiko 145th Anniversary Limited Edition
NEW Prospex Speedtimer

Ter ere van het 145-jarig jubileum van Seiko is er nu een speciaal gelimiteerd model verkrijgbaar dat de geschiedenis van Seiko weerspiegelt.

In 2026 viert Seiko zijn 145-jarig bestaan. Sinds de oprichting in 1881 beschouwt het bedrijf horloges als een mogelijke oplossing voor maatschappelijke uitdagingen. Het streeft voortdurend naar innovatie en houdt vast aan de filosofie van oprichter Kintaro Hattori om “altijd een stap voor te zijn op de rest”. Deze nieuwe Speedtimer mechanische chronograaf is voorzien van warme goudkleurige accenten die symbool staan ​​voor succes en voorspoed.

8 likes

De helaasheid der dingen. 4mm te groot, 1,5mm te dik.

Best mooi gedaan wel, verder.