Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Ah oke, nou volgens mij was het idee er achter dat je door het gebruik heen de meter in zelfde richting beweegt als de rest van de wijzers, met de klok mee dus maar kan het nergens meer vinden wie dat zei.

Lijkt me niet want mogelijk begrijp ik je verkeerd maar hij beweegt precies de andere kant op bij gebruik. Hij gaat dan van leeg naar vol

1 like

Klopt mee eens maar dit is de redenatie die ik er ooit over heb gehoord :person_shrugging:t3:

Eigenlijk? ben sowieso al geen voorstander van zo’n sneeuwschuif,
maar zo lijkt het helemaal nergens op.
:zipper_mouth_face:

2 likes

:point_down:t2:

2 likes

Beter, maar om elke keer je achterzijde te bekijken?
:woozy_face:

Grappig genoeg vind ik het patroon op de wijzerplaat irritanter dan de power reserve. Was hij maar groter geweest. :slight_smile:

Het hoort er een beetje bij, bij zo’n sportieve Spring Drive. Ik had het ook graag op de achterkant gezien, maar het stoort me niet genoeg om de Shunbun te willen ditchen, bijvoorbeeld.

Toch jammer. Ik keek altijd wel even verlekkerd bij van Baal naar de Grand Seiko’s in de etalage Het enige hoogtepunt in de Broerstraat. Mocht het er ooit van komen dan reis ik niet naar Antwerpen of Amsterdam maar naar DĂŒsseldorf.

1 like

Dit is ook de reden dat alle G.S modellen
in de sale liggen.
Helaas
:pleading_face:

ps

(Modellen worden ook niet meer uitgestald in de vitrines in winkel)

1 like

Ach, het is een automaat met 72 uur gangreserve, die moet je alleen bekijken als je m een dag of twee niet gedragen hebt
 :blush:

2 likes

Voor de horloge liefhebbers

Release 7 februari:

CREDOR GBBD 943 EN GBBD944

Prijs: japyen 5.610.000

en specs:

Website lukt helaas nog niet

Prijs: japyen 5.280.000

en specs:

Website lukt helaas nog niet

Paar plaatjes:

4 likes

Dan doen we het zo:

Taal

Zoek een geautoriseerde verkoper

Goldfeather
Goldfeather UTD-skeletmodel

GBBD944

5.280.000 yen (inclusief belasting)

• Nieuw

Geplande release op 7 februari 2025

Productinformatie

Productnaam
GBBD944
Prijs (inclusief belasting)
5.280.000 yen
Aandrijfmethode
mechanische handopwinding
Kaliber nr.
6899
Materiaal behuizing
18k geel goud
bandmateriaal
Krokodillenband (zwart) met 18K geelgouden slot
glas materiaal
Doosvormig saffierglas (antireflecterende coating aan de binnenkant)
nauwkeurigheid
Gemiddeld dagelijks verschil +25 seconden tot -15 seconden
maat
Hoogte: 43,2 mm Breedte: 37,4 mm Dikte: 8,1 mm
waterdicht
Dagelijks leven waterdicht
Anti-magnetisch
kan zijn

Ambachten
Beweging

Gold Feather, de oorsprong van dunne mechanische horloges

Gold Feather is een collectie moderne dunne dress-horloges die Credor heeft geĂ«rfd van Seiko’s lijn van dunne mechanische horloges uit de jaren zestig. Het concept van Gold Feather is ``dun als een veertje, licht, luchtig, glanzend en elegant.‘’ Het wordt gekenmerkt door een ontwerp dat de geest en vaardigheden van ambachtslieden samenbrengt en tot in het kleinste detail is uitgewerkt.

Verenpatroon samengesteld uit sierlijke rondingen

Een skelethorloge met opvallende en delicate gravures, met als thema “Dancing Feathers”.
Op zowel de voor- als achterkant van het uurwerk is een mooi en glanzend verenpatroon gegraveerd. Bovendien verspreidt een delicaat patroon geĂŻnspireerd op veren zich rond de buitenrand van de beweging. De uren- en minutenwijzers zijn blauw getemperd om de leesbaarheid van de tijd te garanderen.

Ultradun mechanisch uurwerk

Het skeletonuurwerk, kaliber 6899, is een ultradun uurwerk met een dikte van slechts 1,98 mm. Dit is een bijzonder uurwerk dat slechts door een beperkt aantal monteurs in elkaar kan worden gezet.

EN 943

Taal

Zoek een geautoriseerde verkoper

Goldfeather
Goldfeather UTD-skeletmodel

GBBD943

5.610.000 yen (inclusief belasting)

• Nieuw

Geplande release op 7 februari 2025

Productinformatie

Productnaam
GBBD943
Prijs (inclusief belasting)
5.610.000 yen
Aandrijfmethode
mechanische handopwinding
Kaliber nr.
6899
Materiaal behuizing
platina 950
bandmateriaal
Krokodillenband (zwart)
Prachtig platina 950 slot
glas materiaal
Doosvormig saffierglas (antireflecterende coating aan de binnenkant)
nauwkeurigheid
Gemiddeld dagelijks verschil +25 seconden tot -15 seconden
maat
Hoogte: 43,2 mm Breedte: 37,4 mm Dikte: 8,1 mm
waterdicht
Dagelijks leven waterdicht
Anti-magnetisch
kan zijn

Ambachten
Beweging

Gold Feather, de oorsprong van dunne mechanische horloges

Gold Feather is een collectie moderne dunne dress-horloges die Credor heeft geĂ«rfd van Seiko’s lijn van dunne mechanische horloges uit de jaren zestig. Het concept van Gold Feather is ``dun als een veertje, licht, luchtig, glanzend en elegant.‘’ Het wordt gekenmerkt door een ontwerp dat de geest en vaardigheden van ambachtslieden samenbrengt en tot in het kleinste detail is uitgewerkt.

Verenpatroon samengesteld uit sierlijke rondingen

Een skelethorloge met opvallende en delicate gravures, met als thema “Dancing Feathers”.
Op zowel de voor- als achterkant van het uurwerk is een mooi en glanzend verenpatroon gegraveerd. Bovendien verspreidt een delicaat patroon geĂŻnspireerd op veren zich rond de buitenrand van de beweging. De uren- en minutenwijzers zijn blauw getemperd om de leesbaarheid van de tijd te garanderen.

Ultradun mechanisch uurwerk

Het skeletonuurwerk, kaliber 6899, is een ultradun uurwerk met een dikte van slechts 1,98 mm. Dit is een bijzonder uurwerk dat slechts door een beperkt aantal monteurs in elkaar kan worden gezet.

Weet iemand waarom link kopiëren website niet lukt??

3 likes

Prachtig horloge!

Maar dit is toch niet te verkopen op dat prijsniveau?

1 like

Jij koopt een geskeletteerd edelmetalen objet d’art van 35.000 ballen omdat je een chronometertje zoekt?

Kom op. Even los van het feit dat dit strakker afgeregeld gaat zijn dan de maximum toelaatbare spec; je koopt dit soort objecten niet voor de accuratesse.

Dat is zoiets zeggen als “hij is zeer mooi maar soms werkt de radio niet goed”’ van je peperdure sportauto.
Ik vind dat je ook mag verwachten dat de afwijking kleiner is bij dit prijsniveau van je horloge.

1 like

Die koop je ook voor de prestaties en het motorgeluid. Als er al een radio in een sportauto zit heb je er weinig aan omdat een sportauto niet op geluidsisolatie is gebouwd.

Wil je stilte om van goede muziek te kunnen genieten? Dan moet je een Lexus GS of Mercedes S550 kopen. Een sportwagen is gewoon een ander beestje.

Dank voor het illustreren van mijn punt met deze mooie analogie.

Ga maar eens in het werk van Dufour grasduinen, en vertel me maar of hier ergens een accuratesse specificatie bij staat.

:wink:

De grootste fout die Credor hier maakt is dat ze ĂŒberhaupt wat noemen.

Ook dat is een aanname. Er bestaat ook zoiets als elektrische sportwagens. Los van wat jij of ik daarvan vinden, die zijn stiller en ik zou mij voor kunnen stellen dat je daarin een goede audio-installatie wilt. :sunglasses:

Dus nog steeds oneens. :upside_down_face:

Voor de accuratesse kijk ik wel naar The Citizen.
Maar alsnog verwacht ik voor €35000 wat meer nauwkeurigheid. Waarschijnlijk is dat wat het uurwerk in de praktijk presteert al een stuk aangenamer.

Maargoed, ben dan eigenlijk wel benieuwd tot hoever jouw tolerantie gaat voor de (on)nauwkeurigheid van een object d-art?
Wanneer blijft er nog iets over van het praktisch nut en respect voor de functionalteit en ontwerp van het uurwerk versus een sieraad met bewegende radertjes?

Eerlijk gezegd vind ik de pretentie dat een mechanisch uurwerk gekocht wordt om objectief tijd waar te nemen wat storend.

Als ik accuratesse wil geef ik 7.000 Euro uit aan een The Citizen 0100 uurwerk wat +/- 1 seconde per jaar mag afwijken. Als ik minder geld heb dan dat, koop ik vanaf ~2000 Euro een Grand Seiko of The Citizen HAQ die +/- 5 of +/- 10 per jaar lopen.

Duizenden Euro’s uitgeven aan een anachronisme als een mechanisch uurwerk met anker- dual impulse- of co-axiaal echappement, om vervolgens serieus over accuratesse te beginnen is natuurlijk best wel belachelijk.

Alle uurwerken die de afwijking per dag aan moeten geven zijn broddelwerk, als het op tijdmeting aankomt. Bedenk dat een METAS gecertificeerd uurwerk 1825 seconden per jaar mag afwijken, terwijl een Kruitvat quartz van een tientje al tien maal accurater is.

Kortom, ik stel voor dat mechanische horloges op z’n best kunst-objecten zijn, en op z’n minst een mode- of ontwerp-statement. Snuisterijen of lifestyle-accessoires dus.

Om de maximaal haalbare kunst of het coolste design te kunnen leveren is een goede horloge-industrie dan ook een industrie die zich niet laat afleiden door seconden per dag, maar gewoon op tof ontwerp concentreert.