Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

1 like

Zou het niet een soort oppervlaktebehandeling zijn? Het doet met een beetje denken aan een stalen nagelvijl…

1 like

Aah, wist niet dat je dat zo noemde. Een bewerkt oppervlak. Niet gepolijst in ieder geval.

Dit valt onder dezelfde noemer dan? Een geborsteld strookje.

Die uurwijzer zit toch op alle evolution 9’s met het kastmodel M43? Of is deze dan toch nog anders?

**Bijvoorbeeld **
Evo9 SLGA019

Lekker gladjes, dus.

UFA SLGB001/003:

Lekker ruw, dus. " Een beetje stalen nagelvijl…".

3 likes

Juist. Maar geen inlay, als ik het goed zie.

2 likes

Zou je deze opmerking even voor mij uit willen leggen?

2 likes

Deze Lion gaat cultstatus krijgen! :100:

3 likes

Het is inderdaad een bijzonder ding om te zien. Is hij niet heel erg dik? Never mind, bijna 16mm. Veel te dik. Waarom lukt het Grand Seiko niet om platte horloges te maken?

3 likes

Ik hoop dat het sarcasme was.

1 like

Ik denk dat mijn sarcasmemeter stuk is. Wat bedoel je precies? Als je doelt op bijzonder: bijzonder hoeft niet per definitie positief te zijn hè? Ik vind hem eigenlijk wel wat weg hebben van die Citizens.

**Releasedatum

Maandag 21 april 2025 om 12.00 uur**

Dit product wordt verkocht op basis van wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

SEIKO x Hankyu Railway "New 2300 Series Completion Commemorative Watch

Ter ere van de lancering van de nieuwe 2300-serie trein van Hankyu Railway werd in samenwerking met Seiko Watch Corporation een origineel polshorloge geproduceerd.

De wijzerplaat heeft de kastanjebruine kleur, die symbool staat voor de Hankyu-spoorweg.

Bovendien is het ontwerp voorzien van een motief dat doet denken aan het gebogen glas van de voorruit, een kenmerk van de nieuwe 2300-serie, en dat een gevoel van snelheid creëert. Dit is een uniek exemplaar dat fans van Hankyu Railway niet zullen willen missen.

Op de achterkant worden het bedrijfslogo van Hankyu Railways, de woorden “Commemorating the Completion of the New 2300 Series” en een serienummer gegraveerd.

Bovendien wordt er een origineel herdenkingsdoosje bijgeleverd.

Lichaamsgrootte] Bandbreedte: Ca. 2 cm, polsomtrek (maximaal): Ca. 19,5 cm
[Kastmaat] (Ongeveer) Hoogte: 4,7 x Breedte: 3,9 x Dikte: 1,1 cm
[Materialen] Bandmateriaal: Roestvrij staal, Glasmateriaal: Gebogen Hardlex, Kastmateriaal: Roestvrij staal
[Aandrijfsysteem] Quartz Gemiddeld maandelijks verschil ±15 seconden
[Waterbestendigheid] Verbeterde waterbestendigheid voor dagelijks gebruik (waterbestendig tot 10 ATM)
[Garantie] 1 jaar fabrieksgarantie
[Land van herkomst] Japan

Verkoopprijs

55.000 yen

3 likes

Waar staat dit als verplichting?
Het is geen dresser😇
Zij heet niet voor niets Lion
:lion:

Ik vind het een schitterende klok en ben blij met deze maatvoering.

1 like

Dat is geen verplichting, alleen het zorgt ervoor dat de verhoudingen van het horloge mijns inzien niet kloppen. Daarnaast doet het waarschijnlijk ook af aan het draagcomfort. Ik denk dat ze voor ruim 14k wel wat beter hun best hadden mogen doen. Ik vind het geven van de naam Lion wel een heel slecht excuus voor de dikte van de kast.

Nee joh, ik hoopte dat @Aamon 's commentaar dat dat horloge subtiel en elegant is op de pols sarcasme was. :smiling_face:

Voor meer dan 15000 ballen eis ik een draagbare en bovenal geïntegreerde chronograaf. Niet deze vadsige modulaire rommel.

Zenith el Primero for the win. Is nog goedkoper ook.

2 likes

Hahahahaha, o zo. Daarom vroeg ik ook of hij dat uit kon leggen.

1 like

Ik voeg er nog even aan toe dat ik nog nooit zo’n dikke leeuw heb gezien.

Misschien waren ze in de war met de zeeleeuw.

Eigenlijk vond ik het nooit tot om zeeleeuwen te beledigen, maar toe maar.

3 likes

Ik bin t nait met um oains moar tou moar :laughing:

2 likes

:rofl: Haha.
Een zeeleeuw is een bijzondere verschijning, maar verre van mooi of elegant. Past perfect bij de kleurstelling en vorm van de SLGC009…

2 likes

De modulaire aard van dit binnenwerk maakt het misschien wat dikker dan een geïntegreerd binnenwerk, maar het lijkt me vooral wederom een ontwerp keuze van Grand Seiko. De 9SC5 is naar verluid ongeveer 8 mm dik inclusief de module. Dat is is inderdaad wat dikker dan de +/- 6,5 mm van de El Primero Calibre 400 maar perfect vergelijkbaar met de Valjoux 7720 (+/- 7,9), Kenissi MT5813 (+/- 7,23 mm).

1 like