Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Ook bijzonder dat het paars en wit niet evenredig over de bezel verdeeld zijn.

1 like

Dus alle andere Ginza edities zijn wel tof.

Hhmm

12.6 mm dik voor een quartz?

En
Slechts 5 atm waterdicht?

Japyen 60.500

Ongeveer € 370

2 likes

Als dat inclusief het bolle glaasje is, vind ik het nog meevallen. De 8t63 is zelf ook toch al gauw meer dan 5mm dik.

1 like

Ben benieuwd naar de veranderingen/ verbeteringen!

9 likes

Betere plaatjes…

14 likes

Hey, er staat terug alpinist op de plaat :smile:. Deze heeft dan enorme impuls vakantie aankoop potentieel.

3 likes

Ja, en in de mooie letters zoals destijds het origineel!

2 likes

Nu even rustig wachten tot de eerste weer over de “X” begint als showstopper. :joy:

3 likes

Netjes, alleen weer die verdoemde X
:skull_and_crossbones:

2 likes

Ja doe die maar!

1 like

:point_down:

Allemaal mooi en prachtig, maar dat had onder de centrale as gemoeten zonder die PS en dagaanduiding.

Te veel tekst.

Enneh… Is hij al eens 2mm dunner? Of ook maar 1? Bijvoorbeeld door de stalen bodem in ere te herstellen?

We hebben ze @El_penumbra.

Dat geef ik je. Vandaar ook mijn keuze voor de sarb.

Een eerste vergelijking…

Commentaar?

( Even op Groot klikken voor beter zicht )

4 likes

Altijd

2 likes

Hebben ze nu daadwerkelijk geluisterd naar liefhebbers?
Ze hebben heel wat kritiekpunten aangepakt zo te zien. Vooral die datum venster incl vergroting.

Lekker hoor.

Nu nog dunner en een goede stalen band met taper.

Edit;

Ik wil gewoon deze :sweat_smile:

6 likes

Misschien de kartonnen band vervangen door een lederen bandje :rofl:

Daar kan ik wel mee leven. Ik vind het interessanter of de N, E, S en W eindelijk op hun plek blijven staan…

1 like

Is hij dunner?

Versta me niet verkeerd. Ik heb niks tegen de driehoek

____ PS ___
___ 20 bar _
_ Automatic_

En dan zonder de Aplinist tekst. Van mij moet je kiezen: Of je doet de Vintage tekst, dan heb je boven Seiko en onder Alpinist, of je doet de Prospex riedel. Zonder power reserve, want who the fuck cares? Serieus? Drie dagen? Flikker toch op.

Dus mijn ultieme Alpinist is dit:

• Schaaf 0,5mm van de kast af
  • Schaaf er een millimeter vanaf door de zichtbodem te vervangen voor de OG stalen bodem
  • Zwarte datumschijf
  • Sunburst terug op de dial, helder gouden indices
  • Prospex pyramide OF Alpinist tekst op zes
  • Wel gewoon de “grote” vergroting van de cyclops

De huidige nieuwe is te mat, te donker van markers, te dik, en heeft te veel tekst. Als ze nou zo lopen te kutten bij Seiko hadden ze beter gewoon de OG groene SARB Alpinist kunnen houden, want dit is kolder.

Wat @Nash toont komt een eind in de richting, maar heeft veul te veul tekst op zes.

De turquoise versie is mooi, maar die zou ik weer modden met een witte datumschijf. Want dat zwart is kut.

2 likes