Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Ik vraag me af hoe de groene kleur werkelijk zal zijn. We weten allemaal dat seiko niet de beste tenders heeft.

2 likes

Staan of blijven staan?

image

De uitlijning van deze geeft namelijk al antwoord. N staat naar links en de S ook dus als je de N goed zet staat de S nog schever.

Al verwacht dat het vooral fijn is voor forumazijnzeikers op basis van uitvergrote foto’s (en daar bedoel ik mezelf ook mee voor het geval iemand op deze mooie zaterdag het toch gelukt is met het verkeerde been uit bed te stappen en het nodig vindt zich aangesproken te voelen op basis van deze vooral heel algemeen bedoelde opmerking) en dat het in het echt wel meevalt.

Dat gezegd hebben realiseer ik me ook dat ik inmiddels voor dichtbij een bril (nodig) heb en dat vast ook invloed heeft op het storen (of niet storen) aan dergelijke details die ik de halve tijd toch niet meer goed zie.

En dan zeg ik verder helemaal niks over het aantal horloges dat ik binnen een week verkocht heb omdat er een detail niet goed voelde.

Goede post dit realiseer ik me nu, voegt een boel toe. :thinking: :rofl:

3 likes

TL;DR

:laughing: :wink: Ze staan inderdaad hier al niet goed. :grin: Tijdens het dragen wordt het nog erger. Dan is de interne bezel zo stabiel als een zeeman om vier uur 's nachts in de hoerenbuurt.

4 likes

Klopt. Maar hij bestaat al he. Is de eerste groene alpinist, de SCVF009 van eind jaren 90.
37mm, 11 dik en iets van 43 L2L dacht ik.

Je hebt gelijk wat betreft de tekst op 6, maar dit is beter dan de nieuwe imo. De datum is hier ook ‘guilt’ wat nog een beetje beter is imo dan de zwart op groene plaat van de nieuwe.
Ook het Compas is beter leesbaar.

1 like

Gilt.

Guilt vind ik ver gaan. Dat Seiko ontwerpfouten maakt, soit. Of daar schuld en boete bij horen? Mwoah. Misschien heb je gelijk, nu ik er nog even over nadenk. Seppuku voor die ontwerpers!

How about 36?

:slight_smile:

Als daar nou _Alpinist- had gestaan was het helemaal klaar. De streepkes zijn om het font te simuleren.

1 like

:sweat_smile::rofl: Haha

1 like

:articulated_lorry: 預計 2025 年 10 月底開始依序出貨 / Estimated to be available by late October, 2025 onward :truck:

Seiko x Ranma ½

** special limited collaboration models**

女亂馬 Girl Ranma 紅色 Red Dial

珊璞 Shampoo 紫藍色 Violet Dial

各💰HK$HK$3780 each

限量各 Limited to 2000 pieces each

Seiko has teamed up with the classic manga / anime “Ranma 1⁄2” for a limited special collaboration model.

This simple yet elegant model brings out some artistic temperament using a very classic and classy design. These 35mm ‘boy-sized’ models come with a stainless steel band and an eye-catching dial colours, Red for Ranma and Violet for Shampoo, together with some unique and playful little designs as a nod to the fans of the series.

An illustration of the corresponding characters is engraved on the case back together with a limited number.

The watch is presented in a specially designed, high-quality watch box and It is made in Japan which is a guarantee of quality. It is only limited to 2000 pieces each which is not to be missed.

Ik verwacht een komende drukke SEIKO week, naast 3 nieuwe Alpinisten, ook 5 nieuwe Presages èn 3 nieuwe Speedtimers.

5 likes

Ik ben er klaar voor!

1 like

De eerste plaatjes druppelen binnen…

Zodra bekend volgen specs en prijzen.

Er komt ook nog een boel vijfjes aan en een stuk of 3 duikers…

11 likes

Erg leuk! Heel benieuwd naar de maten!

2 likes

Die eerste 2 zien er zeker geslaagd uit. Benieuwd naar de rest!

1 like

Eerste twee zijn erg tof!

1 like

Review:

9 likes

Kan hierover niet echt iets vinden online…Is er ergens een release bekend?

1 like

Ik was ze vandaag nog gaan opzoeken. Allemaal vlot te koop nu. Benieuwd naar de eerste ervaringen op het forum

1 like

Niet bepaald groundbreaking dit.

1 like

Al wat meer info ondertussen over de nieuwe Alpinist? Die blauwe krijg ik maar niet uit mijn hoofd.

5 likes

Dit is zeer zeker de meest samenhangende van het hele stel. Mooi hoor, dat aqua.

Klopt deze wel eigenlijk? De speedtimer lijn is van origine een chronograaf. Er zijn in het verleden door Daini speedtimers zonder subdials uitgebracht met het flyback 7017 uurwerk, maar ook dit waren timers.

Voorbeeldje;

Een speedtimer zonder timer functie lijkt mij erg vreemd. Maargoed, je weet het maar nooit met Seiko :sweat_smile:

5 likes

Dit is ook een van de eerste dingen die ik dacht, maar volgens mij heeft Aamon tot nu toe wel een 100% score :).

En inderdaad, zulke soort dingen heeft Seiko wel eens eerder gedaan. :slight_smile:

1 like