Haha precies. Daarom dat ik eerst het voordeel van de twijfel gaf, maar het zit me toch niet helemaal lekker
Die hele style 60s serie slaat in dat opzicht ook als een lul op een drumstel: Dat was ook ooit een chronograaf.
Eens. De orginele crown was wel briljant overigens.
Ik blijf het roepen. Seiko moet weer eens investeren in magnifieke uurwerken die de modellen van weleer recht doen.
Kijk nou!
Dit is toch fantastisch?
Komen ze daarna met;
Die style 60’s zijn niet lelijk, maar vergeleken het orgineel…
Ik ben overigens nog steeds op zoek naar een speld in een hooiberg (goedkoop, scherp en met een goede plaat). Gaat vaak niet samen maar het is mij meer dan èèn keer gelukt om bizarre koopjes uit Japan te scoren.
Uurwerk hoeft nieteens goed te lopen. Dat zijn zorgen voor later. Het belangrijkste is de plaat en dat hij wel loopt (want onderdelen van deze monopusher zijn lastig). Een slechte kast kan, indien de prijs erg laag is. Dan stuur ik hem wel naar polen
Het verschil met de speedtimer is dat op de gelekte editie die @Aamon deelt, letterlijk speedtimer op de plaat staat.
Dat zou ik niet trekken.
Doe dan dit:
*Maar dan beter diashock/x jewels dan automatic en iets meer in het lood + leuker font. Dit is maar even snel.
Och, het is wat. Seiko uit de 60/70er jaren komt nooit meer terug dus we zullen het er mee moeten doen.
Wel positief dat ze eindelijk lijken te luisteren. Tenminste, dat lijkt zo als je kijkt naar de alpinist 2025. Dat gaat de goede richting op.
Te koop vanaf maandag 2 juni 2025 om 12.00 uur
SEIKO X 185 series
De wijzerplaat heeft een ivoorkleur die doet denken aan de behuizing van de 185-serie, met
drie symbolische groene lijnen bovenop.
Het JNR Limited Express-symbool is op de 12-uurspositie geplaatst en geeft uitdrukking aan het direct herkenbare karakter van de 185-serie.
Productdetails
☆Productnaam SEIKO × 185-serie origineel horloge gelimiteerd model
★Productinhoud
Horlogekast (serienummer gegraveerd op de achterkant)
Originele herdenkingsdoos
Inbegrepen: JNR limited express symboolmerk pin badge, originele horloge schoonmaakdoek
★Maat
Originele horlogekast: lengte 47,4 x breedte 41,0 x dikte 9,6 (mm)
Maximale polsomtrek band: ca. 20,5 cm (gemeten op basis van werkelijke metingen, er kan dus een foutmarge zijn)
★Productspecificaties:
Quartz-uurwerk op batterijen, waterdicht voor dagelijks gebruik (10 ATM),
bandje is eenvoudig aan te passen
(klanten kunnen de lengte van het bandje zelf eenvoudig aanpassen).
★Productprijs: 55.000 yen
Hee! Is dat nou een gouden onderbroek op 12?
Het was mij nog niet opgevallen maar je hebt 100% gelijk!
Countdown timer om schoon ondergoed aan te doen. Logisch toch?
Een Dries Roelvink hommage?
De eerste plaatjes…
Specs en prijzen volgen, waarschijnlijk einde van de week.
Ref.nrs. onder voorbehoud!
Jammer dat de X er in dit toch op leek te moeten. Het was naar mijn idee mooier geweest als het aan de bovenkant wat minder vol was.
Speedo
Dit is toch die nieuwe budget Samurai aka de Shog-urai? Zou de PADI versie dan ook Hardlex hebben zoals de andere in de serie? Dat is toch de reden geweest om de rode versie toen niet te kopen voor mij.
Benieuwd wat het verschil is inderdaad met de vorige zwarte en rode variant!
die bovenste is wel heel gaaf.
Hier hou ik wel van. Vast nooit voor een normale prijs hier in EU te krijgen.
Vandaag, 3 juni 2025:
Gefeliciteerd!
( 42 )
Misschien een jubileum versie…?
Hier een leuk overzicht mèt prijzen van reeds uitgebrachte SEIKO Thailand horloges:
En ze zijn niet allemaal ontiegelijk lelijk. Sommige ook gewoon lelijk.
Vet, die groene!