Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Dit is inderdaad gewoon een “ouderwets vijfje”, maar dan met gepimpte band en afwerking, en een hacking en handwinding uurwerk er in.

Hier is bitter weinig mis mee. Ik zou kunnen stellen dat de wijzers wat kort zijn, maar dat is spijkers op laag water zoeken.

Hij is zelfs niet heel erg dik voor deze stijl.

Super!

1 like

Eens. Het is ook trouw aan het orgineel, dat eveneens iets te korte wijzers had haha.

Owja, de prijs is trouwens, geheel tegen onze perceptie in, goedkoper dan destijds het orgineel met een vergelijkbare stalen band (van blik ipv de nieuwe ‘gepimpte’, maar alsnog).

$75 in 1969 zou $653.54 vandaag de dag moeten zijn (€566,70). De listprijs van deze herintroductie is €460

8 likes

Kijk. Dat soort prijs analyses doet roeptoeterend YouTube nooit. :smiling_face::+1:

2 likes

Keuzes, keuzes, keuzestress…

SPB497 € 1950 LE 1200, unglazed Arita porcelain dial.

SPB499 € 1750 traditional Urushi lacquer dial.

Welke PRESAGE zou je kiezen?
  • SPB497
  • SPB499
  • Geen van beide
0 stemmers

Beiden gewoon te groot en te dik voor mijn pols (en het type horloge).

Ik vind het contrast van de wijzers met de plaat niet zo geslaagd.

En voor deze is de 24 uurs subdial de blokker.

Jammer, zowel de Urushi lak en de porcelijne dial zijn echt gaaf.

Allebei te groot. Voor mijn pols dan, uiteraard. Als dit je past is die porseleinen bijvoorbeeld super cool.

Ik vind ze prachtig, maar ik verkoop juist m’n eigen emaille limited omdat ik 40mm gewoon bijna nooit meer draag, zeker niet in de stijl van een dressy horloge. Als ze een 6L versie uit brachten in een 37-38mm kast bij een dikte van 11,5mm of minder was ik koopman

Ik zit ook nog te wachten op een 6L versie van de Cocktail time in 37mm met een boxed saffier en verder EXACT dezelfde wijzerplaat als de OG cocktail time.

Dat zijn insta-buys.

Oh: En ze moeten een keer kappen met die skere 24 uurs subdial. Waarom in godsnaam? Ontwikkel een kleine seconde, of doe het helemaal niet. Deze flauwekul is niet om aan te gluren.

2 likes

Best mooi, maar ik trek die kleine 24uurs subdial in combo met een centrale seconde Wijzer niet.

Dit had gewoon een kleine seconden moeten zijn.

Vandaag geen van beiden.

Oh: En ze moeten een keer kappen met die skere 24 uurs subdial. Waarom in godsnaam? Ontwikkel een kleine seconde, of doe het helemaal niet. Deze flauwekul is niet om aan te gluren.

@Fate_Amenable_To_Change was me voor.

1 like

:rage::point_up:t2:

2 likes

Gewoon alles kopen, geen keuzestress :upside_down_face:

1 like

1700 euronen? Wel mooi hoor, zeker op die groene band.

1 like

Heel erg gaaf! Al enig idee waar te koop?
Het is een hele mooie aanvulling naast de Speedmaster. Alhoewel je dan wel de witte moet nemen die Kranz droeg, neig ik meer naar de zwarte.

Release staat voor volgende maand als ik het goed heb gelezen!

1 like

Vind ik in principe ook, maar bedacht me dit: wat heeft jullie voorkeur: een datumvenster in de plaat of een subdial zoals dit - even onder voorwaarde dat er een datum op moet?
Is die subdial dan niet een elegantere oplossing?

1 like

Mag gewoon geen datum ook?

This item will be released on Aug, 2025.

SEIKO × I.CINNAMOROLL

COLLABORATION MODEL

LIMITED EDITION

• Limited 2023

• Made in Japan

• Driving system: Quartz

• Case Material: Stainless steel

• Band material: Calf

• Glass: Curved Hardlex

• Accuracy: ±15 seconds per month

• Water Resistant

• Size: H42.8mm x W35.0mm x D6.9mm

$400

3 likes

Het is geen kleine pointer date maar een 24 uurs dial. Kleine pointer date zou ik meer waarderen want meer functie.

1 like

Verhip je hebt helemaal gelijk. Ik zat met een datum in m’n hoofd :face_with_spiral_eyes:

Dan zie ik ook de toegevoegde waarde niet…

Perfect👌
Beter als kleine seconde dail😖
Staat strakker en super dat ik nu een grote seconde Wijzer heb🫵

Houden dit😘

Uit dat Monochome artikel:
“ Inspiration often comes from elements in nature or traditional Japanese culture”
Zal best, maar ik zie een platgeslagen golfbal
:thinking:

17 likes