Datum venster. De subdial geeft trouwens ook geen datum aan maar is een compleet nutteloze 24uurs aanduiding (of je moet in een grot/bunker wonen en meerdere dagen geen daglicht zien.
Meningen verschillen gelukkig. Ik begrijp echter niet waarom je die 24uurs aanduiding strak vind staan. Het is imo een druk geheel in combinatie met die centrale seconden en dat alles zonder enkele toegevoegde waarde.
Nu ben ik toch wel benieuwd welke volgens HF de voorkeur heeft. De herintroductie van de ‘echte’ Gene Kranz (die droeg namelijk tijdens de Mercury, Gemini and Apollo missies de witte) of toch de zwarte?
SRPL91 wit
SRPL93 zwart
0stemmers
Zelf twijfel ik. De witte is heel vet, maar ik heb al zoveel wit (wel geen duiker, dat niet). Bovendien merk ik dat ik wit minder snel draag. Geen idee of het komt omdat mijn witte voornamelijk vintage en kwetsbaar zijn of dat ik toch de voorkeur heb voor zwart op de pols.
Eens goed bij stil staan voordat ik bestel
Ik vind het ook erg lastig. Ik zou in eerste instantie voor een zwarte willen gaan, maar een lichte wijzerplaat is ook wel eens leuk. En naast mijn Speedy, past de witte Gene Kranz wat beter in het verhaal. Ik denk met een mooie zwarte leren band dat de witte ook heel gaaf is.
Seiko Japan has announced three new basic chronograph models. The SBTR053 has a blue dial and white sub-dials, the SBTR055 has a black dial and silver sub-dials, and the SBTR057 has a green dial, white sub-dials, and rose gold colored hands and markers.