Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Datum venster. De subdial geeft trouwens ook geen datum aan maar is een compleet nutteloze 24uurs aanduiding (of je moet in een grot/bunker wonen en meerdere dagen geen daglicht zien.

Meningen verschillen gelukkig. Ik begrijp echter niet waarom je die 24uurs aanduiding strak vind staan. Het is imo een druk geheel in combinatie met die centrale seconden en dat alles zonder enkele toegevoegde waarde.

Hahaha. Een wabi sabi golfbal. Nice :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Nieuwe, betere plaatjes van het CREDOR kunstwerk:

Live video met achtergrond informatie

Unboxing op YouTube a la. Maar om dat op de wijzerplaat te zetten….

3 likes

Die dial is geen datum. :smiley:

Afgrijselijk

Wat is dit toch een gaaf horloge
Bauhaus lines

:heart_eyes:

2 likes

DPD horloge

SRPL91/93

This item will be released on July 11, 2025.

Note:

– About Day-date display –

This model has both English and Japanese(Kanji) day wheels. (switching by a crown)
English: MON, TUE, WED, THU, FRI, SAT, SUN
Japanese: 月、火、水、木、金、土、日

8 likes

Ik mis toch een stukje minimalisme en functie over vorm voor een echt Bauhaus design :wink:

Ik zoek nog een echte beater voor de zomer om mee te nemen naar het strand. Deze doet een hoop goed in dat genre.

2 likes

Nu ben ik toch wel benieuwd welke volgens HF de voorkeur heeft. De herintroductie van de ‘echte’ Gene Kranz (die droeg namelijk tijdens de Mercury, Gemini and Apollo missies de witte) of toch de zwarte?

• SRPL91 wit
  • SRPL93 zwart
0 stemmers

Zelf twijfel ik. De witte is heel vet, maar ik heb al zoveel wit (wel geen duiker, dat niet). Bovendien merk ik dat ik wit minder snel draag. Geen idee of het komt omdat mijn witte voornamelijk vintage en kwetsbaar zijn of dat ik toch de voorkeur heb voor zwart op de pols.
Eens goed bij stil staan voordat ik bestel :rofl:

2 likes

Voor mij wit, zwart wat formeler wat ik niet direct met dit horloge associeer. Een baby blauwe variant was ook leuk geweest.

2 likes

Ik vind het ook erg lastig. Ik zou in eerste instantie voor een zwarte willen gaan, maar een lichte wijzerplaat is ook wel eens leuk. En naast mijn Speedy, past de witte Gene Kranz wat beter in het verhaal. Ik denk met een mooie zwarte leren band dat de witte ook heel gaaf is.

2 likes

Voor mij de witte. Erg leuk nieuw model al ben ik niet zo’n fan van de kastvorm.

1 like

Het goedkopere alternatief…

€ 199

37 mm

:sweat_smile:

Ook in zwart èn wit…

4 likes

Die kan je voor 110 eur ofzo oppikken in Roermond :slight_smile:

1 like

Mooi hè!

Kun je meteen alledrie kopen, blauw, zwart en wit.
Èn ben je nog goedkoper uit dan met 1 Gene Kranz.

1 like

Geplande release in augustus 2025

Seiko Selection
Heren Batterij-aangedreven Quartz

SBTR053 SBTR055 SBTR057

Seiko Japan has announced three new basic chronograph models. The SBTR053 has a blue dial and white sub-dials, the SBTR055 has a black dial and silver sub-dials, and the SBTR057 has a green dial, white sub-dials, and rose gold colored hands and markers.

All models have stainless steel cases measuring 38.7 x 12.6 x 45.2mm and utilize the 8T63 quartz calibre.

60.500 yen

Geplande release in augustus 2025

S-serie

3 likes

Altijd zwart.

Meh.

:yawning_face:

1 like