Materiaal, uurwerk, afwerking helemaal netjes.
De kleurstelling, Grand Seiko Omelet de GMT, ik kan er niks anders van maken helaas.
Vrolijk, goed contrast met het blauw en het wit, ook zeker, maar bij zo’m model zou ik toch iets meer ingetogen doen, of met accentkleuren werken in plaats van ineens “GEEL met linnen structuur”
Als een forumlid nog zo’n “Seiko Prospex Speedtimer ‘World Athletic Championship’ SSC955P1” heeft liggen en hem wil verkopen. Pb mij alsjeblieft, kan nog geen horloge aanvraag doen, maar wil deze super graag🙏
Hij is gewoon te koop in Nederland hè.
Ik had het niet verwacht, maar wat een toffe kleur!
Ik denk dat de kleur juist zonder direct (zon)licht beter tot zijn recht komt, Maar dan denk ik meer als fotograaf. De foto’s van horloges neem ik ook met indirect diffuus licht ![]()
Maar het is denk ik ook wel heel tof om alle 50 shades of purple te hebben, afhankelijk hoe het licht er in valt.
Komen deze van Seiko zelf? Toch wel een hele verbetering ten opzichte van de gebruikelijke fletse renders.
Scheppen ze nu stiekem op met de verbeterde uitlijning (de pijl markeringen op de sponning)?
.
De eerste foto, die met de arm, komt van Seiko zelf…
Aa gelukkig. Ik schrok al en was mij al voor aan het bereiden op een forse prijsstijging
. Wel top fotos @Aamon
Goedenavond!
Je hebt helemaal gelijk hoor !
De plaat is dan een soort mooi mat. bijna emaille achtig lila.
Het zorgt in elk geval erdoor dat je er lekker vaak naar blijft kijken ![]()
Is de datum wissel niet erg vroeg in gang gezet
om 20.17 uur?
Of heeft het met de foto te maken?
Datumschijf zit zeer diep achter het venster bij deze en zijn grotere broer die ik gehad heb. Ziet we er al snel zo uit als je er niet recht op kijkt.
Ongeveer dezelfde arm/pols positie èn ongeveer dezelfde tijd…
Toch duidelijk verschillende datum wissel.
Het is hier een uurtje later, misschien komt het daardoor.
Maar zal er eens op letten ![]()
Het verschil in de hoek waarin de foto genomen is is wel degelijk anders. Genoeg om het hele diepe datum venster deels weg te laten vallen, lijkende op een wisselende datum schijf.
Je moet bij deze Solar echt bijna loodrecht op het horloge kijken. Zo diep ligt de schijf.
Exact.
Tof. Ander bandje ook op de kleine speedtimer of us dit een nieuwe kast ook?