Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Kan me vergissen, maar ik denk niet dat @seikosportura de artiest is.

Of werk je stiekem bij Grand Seiko @seikosportura ?
Zo ja, wat dacht je van een HFLE :rofl:

2 likes

Nee, Grand Seiko heeft de fabrieks renders door de “take on me” generator gehaald.

7 likes

A-ha, dat zal 't zijn

7 likes

Met al dat geneuzel over ontwerpprincipes slagen ze er nog steeds voor geen meter in een band te ontwerpen die ook maar van ver een beetje bij het design van de kast past.

2 likes

Hoeft ook niet, beetje Grand Seiko draag je niet op een metalen Bracelet.

:wink:

1 like

Ze zien er sowieso beter uit op een bandje, jawel! :+1:t2:

1 like

:v:

Scherp. :ok_hand:

1 like

Waar is de vaste kracht van het HF mbt de nieuwe Seiko modellen gebleven, Anoon oid?

Heb ik iets gemist?

On topic

Kan deze wel waarderen

3 likes

Je bedoelt zoals een flat link bij een Omega past? Of bedoel je zo netjes als een vintage Rolex bracelet op de kast aansluit? Of bedoel je zo solide (kuch kuch) als een Santos quick release?

Van het zuiverste whataboutism, dit. ^^

image

Een flatlink past wèl bij een straight lug speedy.

Ik probeer alleen maar aan te geven dat er nog wel grotere boeven zijn. Maar die Shunbun die je daar laat zien heb ik al een hele tijd naar volle tevredenheid. Mijn stoort het niet.

Voor dit model… Is er een mogelijkheid om de wijzerplaat zonder al die tekst aan te laten passen bij GS op dit prijs niveau? Weet iemand dit?

2 likes

Goede vraag, theoretisch lijkt het mogelijk, je zult een lijntje moeten hebben naar de Grand Seiko Studio Shizukuishi.

Laat me maar even weten als de plannen serieus worden c.q zijn.

:v:

Bij mijn weten: Nee.

Als je het voor elkaar krijgt neem ik aan dat het je geld kost, want een one off is altijd duur.

1 like

Maar dan is evt de mogelijkheid er dus wel.

1 like

Voila!

4 likes

2 likes

Ik acht die kans klein tot nihil. Maar ik laat me graag corrigeren.

2 likes

Dit dus, geweldig. Thanks!

2 likes