Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Nee, Harakiri is voor plebejers. Dat is gewoon de actie van het open snijden van de buik.

Bij Seppuku hebben we het over het hele rituele aspect, inclusief de pik die er bij staat om je de genadeslag te geven wanneer jij klaar bent met je tanto. De beschaafde versie, dus. :smiley::smiley:

2 likes

En met een iets wat verminderde lijdensweg. Je bloed namelijk niet uit met al je ingewanden uit je buikholte, maar door inderdaad de genadeslag van de kaishakunin.

Harakiri is een stukje erger. Zowel voor degenen die zijn buik open snijd als voor de omstanders aangezien je enkel van het open snijden van je buik, niet heel snel het loodje legt. Daar gaat toch nog enige tijd overheen met een gruwelijk pijnlijke maar vooral ook langzame dood.

Maar goed. Dat dus… Terug naar horloges; Maak verdorie nu gewoon een platte chrono met draagbare maten. Dat zou echt geweldig zijn.

2 likes

Dat dus. Als Seiko die kennis al 56 jaar in huis heeft zou een mens verwachten dat ze zoiets moesten kunnen maken, in 2025.

2 likes

Hele mooie editie hoor, maar €10.000 komt toch wel heel dicht in de buurt van oa de MUT JLC.

2 likes

:pray:

20 likes

Hij is zo waanzinnig geslaagd weer dat ik blij ben met de prijs die boven budget is…

4 likes

Deze is goedkoper, € 7300

LE 70.

3 likes

De vraag is dan of de jlc vele malen beter is dan deze GS. Ik vind de GS by far mooier dan de mut en zou mijn zuur verdiende centen dan eerder aan de GS uitgeven

2 likes

Ik ook, ware het niet dat de uurwijzer me te lomp is, en de indice op twaalf onvergeeflijk blijft.

Mijn vrouw vond hem geweldig, en de wijzerplaat is zeker beter dan de witte. De achterkant is ook fantastisch. En de kast is mooi.

Sorry? Kijken we naar hetzelfde horloge?

1 like

Als ik 'm zo zie lijkt hij niet veel groter dan die van de SBGW231. Wel echt een stuk verfijnder dan de eerdere modellen uit deze lijn.

Waarschijnlijk wel. Maar jij vindt die Millennium Falcon wel acceptabel, op twaalf uur?

Ik vind hem lomp in vergelijk met zo’n beetje elke indice die Grand Seiko tussen 1960 en nu op elk horloge heeft gedaan wat ze hebben geproduceerd, behoudens die vermaledijde Evo 9 serie.

Dat geldt ook voor de Star Destroyer als uurwijzer. Dat is een Evolution 9 ding waarbij ik me wel eens afvraag of één of andere mafketel uit Shizukuishi niet stiekem een Star Wars merchandise contract heeft afgesloten met Disney.

1 like

Ik schat ongeveer 1200 euro goedkoper per mm extra dikte… :wink:

Negen designelementen gebaseerd op drie ontwerpprincipes
De Evolution 9 Style neemt de regels van de Grand Seiko Style over, maar definieert negen designelementen gebaseerd op drie ontwerpprincipes. Dit resulteert in een originele vorm met prominente ribbels, gebaseerd op een veerkrachtige, gebogen vorm die het licht laat stromen.

Drie ontwerpprincipes voor het volgende tijdperk van Grand Seiko
De nieuwe ontwerpfilosofie manifesteert evoluties in “esthetiek”, “afleesbaarheid” en “draagcomfort”. De precieze, gemakkelijk af te lezen, elegante en zeer duurzame Japanse polshorloges, gecreëerd op basis van deze formule, vormen de essentie van Grand Seiko – namelijk een werkelijk ontzagwekkende aanwezigheid voor het volgende tijdperk.

Drie ontwerpprincipes van de volgende Grand Seiko

01
Evolutie in esthetiek

Binnen de harmonieuze coëxistentie van licht en schaduw zijn ontwerpen ontworpen om de rijke schoonheid van de balans en de subtiele gradaties daartussen duidelijk tot uitdrukking te brengen – esthetische kwaliteiten die de Japanners al sinds mensenheugenis koesteren.

02
Evolutie in afleesbaarheid

Er wordt nauwgezet aandacht besteed aan het duidelijk weergeven van de tijd van de dag. De wijzers en indexen zijn krachtig driedimensionaal, wat resulteert in een verbeterde afleesbaarheid.

03
Evolutie in draagcomfort

Het lagere zwaartepunt van de kast en de bredere bandaanzetten helpen wiebelen te voorkomen. De kast sluit nauw aan op de pols en zorgt voor een aangenaam en stabiel draagcomfort

5 likes

Nine design elements with three design principles at the foundation

Grand Seiko
Evolution 9 Style

Evolution9--style_point01

① 12:00 index
Double or greater width index at 12 o’clock

1 like

Evolution9--style_point02

② Diamond cut index
Indexes all have deep middle grooves

1 like

Evolution9--style_point03

③ Wide hour hand
Minute hand extends to minute track; hour hand distinct in shape.

1 like

Evolution9--style_point04

④ Flat dial
A flat dial

Evolution9--style_point05

⑤ Wider bracelet
Bracelet width is at least half the case diameter

Evolution9--style_point06

⑥ Curved case profile
A curved side profile for the case
![Evolution9–style_point06|480x270]

Evolution9--style_point07

⑦ Thickness
Stable bracelet with just the right thickness

Evolution9--style_point08

⑧ Multifaceted case
Brushed finish top with distortion-free mirror-polished sides.

Evolution9--style_point09

⑨ Low center of gravity
Watch case with a low center of gravity

3 likes

Wat een prachtige schetsen heb jij gemaakt.

Met tombow potloden getekend?

2 likes

:rofl::rofl:

2 likes