Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

4 likes

Al surfend en zoekende als nieuweling kwam ik deze tegen:

[SRPL96] Presage Cocktail Time - ‘The Conte’ LE : r/Seiko https://share.google/FVNrU6udOx9LbjDIq

Mag ik die hier posten of doe ik dat verkeerd?

7 likes

Nice. Doet me enigszins hieraan denken, soort van.
De Presage misschien nog wel geslaagder als geheel…

1 like

Ik heb al een saffierglas liggen voor het geval dat…

1 like

Seiko India Exclusive edition

13 likes

Dat is een modulaire (!) chronograaf van 16mm dik waar Grand Seiko zich de ogen voor uit de kop zou moeten schamen.

Seiko heeft sinds 1969 de capaciteit om dunnere geïntegreerde column wheel chronograaf uitwerken te bouwen met automaat, en Grand Seiko komt vijftig jaar later met dit kutding aankakken.

Wat mij betreft had de ontwikkelaar van dit uurwerk wel seppuku mogen plegen, want ze hebben Seiko hiermee onteerd.

6 likes

Alweer?

1 like

Nog steeds. :smiling_face::smiling_face:

Dat zal best, ik kon op die foto’s niet zien hoe dik dat horloge is. Maar ik vind het nog steeds een geweldige kleurencombinatie.

Jep, gaat niet zo lekker. Jammer wel, kan de Seiko scoops altijd erg waarderen.

4 likes

Damn… :laughing:

1 like

Te groot, te dik, te bling…Had iemand de opdracht gekregen om een zo lelijk mogelijk horloge te ontwerpen? Bah bah.

1 like

De Grand Seiko Moonlit Birch SLGW007 ziet eruit als een berkenbos om middernacht

Met de nieuwe Moonlit Birch SLGW007 breidt Grand Seiko zijn veelgeprezen Birch-serie uit met een model dat zich richt op Japanse natuurpoëzie.

De kast meet 38,6 millimeter, is slechts 9,95 millimeter dik en heeft de karakteristieke lijnen van de Evolution 9-designtaal van het merk: scherpe facetten, een combinatie van Zaratsu-gepolijste oppervlakken en satijnglanzende delen, en een discreet vormgegeven lunette die de wijzerplaat visueel opent. Het materiaal is nieuw: voor het eerst is het handopwindbare model verkrijgbaar in roestvrij staal.

27 likes

Deze is zo mooi! Wat een geweldige proporties, maten, vormen en afwerking

1 like

Je bent te lief.

Doe maar harakiri. Niks geen vroegtijdig stoppen van het lijden door een kaishakunin, maar gewoon zoals het pleps uitbloeden…

Goh, wat zouden er fantastische chronograaf horloges bij GS kunnen komen wanneer ze nu eigenlijk eens een platte chrono ontwikkelde. Jammer

1 like

Knap ding :clap:

1 like

Vind de kleuren in dit artikel van Fratello wel iets minder sterk

4 likes

Seiko Astron GPS Solar 2025
Limited Edition

Ref: SSJ037J1

5 likes

Niiice. Geeft

Da’s hetzelfde ritueel als seppuku…