Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Dan gaan we ook even verder, met die onzinnige 3 Days tekst op de dail.

6 likes

En eigenlijk is staal, rose goud en geelgoud ook veel te druk. Ik had liever de indices en wijzers óok gewoon in rose gezien

2 likes

De Field GMT en Gene Kranz met hardlexjes even aan de kant !

İk kwam de Seiko Prospex Land GMT Navigator Timer SPB411 tegen met Box Shaped Sapphire Crystal ( AR Coating ) tegen. Wat een plaatje zeg !

23 likes

Mooi hè?

Maar die is er al een tijdje hoor….

18 likes

Zag er van de week nog eentje liggen bij een juwelier in Novi Sad. Mooi, inderdaad.

Deze kleurstelling is het niet helemaal, maar ik wil deze graag eens in andere kleurstellingen zien. Gaaf hoor.

Edit: en 37mm was beter geweest…

1 like

Weet iemand wat er met Aamon is gebeurd? Account verwijderd door mods?

Is die schuurplaat dan een soort wetsteen? Ik ben op een glaasje van m’n Lord Quartz los gegaan met schuurpapier, gestart bij 1500, maar het lijkt eigenlijk voor 95% niets te doen. Het glaasje zat op een pneumatisch slijpertje geplakt, schuurpapier op een vlak blokje > flink aantal toeren en gangen gehad, maar het lijkt dus eigenlijk amper iets uit te halen. Ik heb enkel nu een hele zwakke soort van sunburst op het glas :grimacing:
Overweeg nog dat cerium oxide te scoren, kijken wat dat nog doet. Of het schuurpapier is te zwak, of het glas is gewoon te hard :man_shrugging:

Verder kan ik alleen zeggen dat gedane zaken geen keer nemen. Laat het los :+1:

1 like

image

F

Ik denk dat je ‘gewoon’ schuurpapier hebt gebruikt. Dat is aluminiumoxide en werkt prima op metaal, verf enz. Glas en zeker de Seiko soort is harder, veel harder dan alu oxide. Als je tungsten carbide gebruikt (hardheid 9 op Mohs schaal) dan zul je het glas kunnen polijsten.

Dat is het rechtstreekse antwoord op je vraag… Ik ben geen fan van schuurpapier. Je moet het natuurlijk nat gebruiken maar dan nog laten vaak deeltjes los en krijg je krassen. Diamant platen (ook nat gebruiken) geven een egaler resultaat (en kosten een drol tegenwoordig, kijk maar eens op AliExpress).Als je toch perse schuurpapier wilt gebruiken neem dan polijstpapier. Lijkt hetzelfde maar is een kwaliteitstrapje hoger dan wat ze gebruiken bij het autoschadebedrijf voor je auto. En komt altijd in vrolijke kleurtjes. Qwa korrelgrootte gaat het ook wat verder dan gewoon schuurpapier. Nadeel is dat het niet goedkoop is, maar soms moet je dit gebruiken als het oppervlak niet vlak is; bijvoorbeeld bol glas en kasten.

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Mijn werkwijze is krassen wegwerken op een diamantplaat en dan een schijf met vilt of leer (honingplaat bij de messenslijpers) met daarop cerium oxide papje (met water) om van melkglas naar helder te polijsten. Met cerium krijg je dikke krassen niet weg (of je moet engelengeduld hebben).

Ad1) Tungsten carbide heet in NL Wolfraamcarbide en bij onze oosterburen WIDIA, een acroniem voor WieDiamand. Begin 20e eeuw waren de Duitsers de eerste die Wolfraamcarbide op industriële schaal goedkoop gingen/konden maken

3 likes

Zeker, cheapy cheapy spul! Werkte prima op de kast maar bij het glas kom ik met stevig likken net zo ver :grimacing:

Tungsten (wolfraam) of silicium carbide?? Tungsten kom ik zo snel niet tegen.

Nee hoor, je was duidelijk! Ik meen elders gelezen te hebben dat iemand het met schuurpapier had gedaan, weet ff niet waar of wie. Ik dacht het gewoon eens te proberen.
Er zitten wel een paar plekjes op het glas, waar ik op zich mee kan leven, maar als ik toch bezig ben is het leuk als het netter kan.
Ik heb vandaag wat cerium oxide besteld, kijken wat ik daarmee bereik. Ik ben ff te ongeduldig om op AliExpress te wachten, dus ik hoop met dat poeder in elk geval een helder glaasje te krijgen.

Bedankt voor je duidelijke toelichting trouwens :ok_hand:

Deze valt mij toch wel tegen als je het fratello stuk erbij leest, zeker de afmetingen ervan. 13mm dik is wel heftig voor een dresser. 40.2mm aan de ietwat grotere kant maar voor mij niet meteen storend. Verwachte prijs is net onder de 2k. Ik zou eerder rond de 1k verwachten als je kijkt naar het bestaande aanbod, of 1.2k voor het bandje en de marketing :wink:

Als het echt 2k is vind ik het een karig horloge, als het 1k is ligt ie al een stuk beter

Seiko Japan has announced the Five Sports SBSA317 limited edition produced in collaboration with fashion brand J.PRESS. This has a cream dial with a very dark blue ring and golden colored hands and markers. The stainless steel case measures 37.4 x 12.5 x 44.7mm and the case back features the J.PRESS logo. It utilizes the 4R36 automatic calibre. This is a limited edition of 500 units.

9 likes

Deze heeft wel wat. Waarschijnlijk alleen in Japan te verkrijgen zo te zien.

Wat mij betreft hadden ze twee opties gehad:

1. Reken 2500 in plaats van 1800, klap er een 6L uurwerk in, maak 'm 37-38mm groot, en 11mm dik.
  2. Reken 1200 Euro.

De optie om voor een dress-achtig horloge van 40 x 13mm 1800-2000 Euro te rekenen is net zo absurd als het produceren van een dress-achtig horloge van 40 x 13mm.

Maar merk wel op dat Seiko hier niet alleen in is, he? De gemiddelde Moser is ook 42x14mm groot, en heel veel van die deck-achtige horloges die door mensen in Duitsland worden gemaakt zijn ook enorme gevaartes.

Dit is wel weer leuk.

2 likes

14 likes

Deze is wel een schoonheid zeg! Kunnen ze niet een Speedtimer in dit kleurenschema uitbrengen?

3 likes

:star_struck::star_struck::star_struck:

1 like

6 likes