Nieuwe Seiko modellen

Even een post van een wus lid kopieren.
Nieuwe Seiko modellen:

SARK005 220,000 yen
Cal. 8R48
Case Diameter 40.7mm thickness 14.9mm
Dia Shield + AR coating
Released on May.

SARK007 220,000 yen
Case Diameter 40.7mm thickness 14.9mm
Dia Shield + AR coating
Released on May.

SARW021 120,000 yen
Cal. 6R21
Case Diameter 40.8mm thickness 12.7mm
Dia Shield + AR coating
Released on May.

SARW023 120,000 yen
Cal. 6R21
Case Diameter 40.8mm thickness 12.7mm
Dia Shield + AR coating
Released on May.

SARX033 100,000 yen
Cal. 6R15
Case Diameter 40.8mm thickness 11.5mm
Dia Shield + AR coating
Released on May.

SARX035 100,000 yen
Cal. 6R15
Case Diameter 40.8mm thickness 11.5mm
Dia Shield + AR coating
Released on May.

Vooral de SARX035 zal wel eens populair kunnen gaan worden als the next pmgs.
Lijkt erg op deze SDGM003 die ik gehad heb maar dan zonder de grand cocktail plaat en met een betere font grootte van ā€œAutomaticā€. Ook de kast en kroon zijn anders.

Ben benieuwd!

9 likes

Vooral de SARW021 ziet er in mijn ogen erg gaaf uit! Erg gaaf zo om de datum als subdial op 6 uur te hebben. :+1: kan niet wachten om eens wat echte fotos ervan te zien!
Ze zijn overigens wel behoorlijk aan de prijsā€¦

Sarx035 zal idd een topper blijken. Lijkt helemaal niet op de sdgm, maar eerder op de 62Gs. SBGR091, SBGR092, SBGR094, SBGR095.
Check die lijnen.

Wat is eigenlijk ā€œDia Shieldā€? OK, heb het gevonden! Dacht dat het iets met het glas was. Dan wordt de vraag :wink:, zit er saffier op?

Helemaal niet? Er kunnen meer raakvlakken zijn dan alleen maar de lijnen.
Het wordt met de sdgm vergeleken omdat die o.a. een pmgs genoemd wordt. Deze zou dan mog meer een pmgs gaan worden.

Wow!!!
SARX033 staat bovenaan mijn wishlist nu :slight_smile:
Goed dat ik de SGDM nog niet heb gekocht
Gaat tegen de Euro 1000 kosten maar het is een prachtig horloge met perfecte maatvoering voor mij
Inderdaad poor menā€™s GS
Jammer dat de secondenwijzer niet blauw is. Dat zou get horloge helemaal af maken

2 likes

Wat hebben jullie toch met deze modellenā€¦?
Ik vind ze echt vreselijk saai.
SorryšŸ˜±

3 likes

Aha vandaar. Ik heb het draadje op WUS niet gelezen. De SDGM vind ik echt wel een mooi horloge. De opbouw van de wijzerplaat vind ik dan weer niks met Grand Seiko te maken hebben.
Sowieso dat het hele poor man`s gedoe vind ik een vreselijk adjectief.

De SDGM is dan eerder een Rich Man`s Cocktail :wink:

1 like

Volgens mij zijn alle wijzers blauw?

Kan het niet goed zien Paul
Zou wel heel mooi zijn op donkerblauwe croco
Ga dit horloge zeker bestellen
Mooie kans hier voor liefhebber van de SARB035 voor een forum vrienden prijsje
Groet
Arthur

Ja, de SARX035 vind ik wel heel geslaagd! Indexen vind ik mooier dan van de SDGM, gelukkig geen onyx in de kroon, maar vooral het fonttype en de fontgrootte (ā€˜Automaticā€™) zijn een hele verbetering. Maar ja, die structuur in de wijzerplaat van de SDGM, heā€¦ die vind ik dan wel weer heel fraai! Ben wel benieuwd naar echte fotoā€™s.

1 like

Saai is mooi. Saai is horloges teruggebracht tot de essentie :wink:

2 likes

Die structuur van de sdgm plaat is mooi. Zorgt er voor dat de plaat buiten direct licht prachtig inktzwart is. Met wat meer licht zie je de structuur wat een leuk effect geeft. In direct zonlicht krijgt de plaat een aparte kleur. Zie bv op deze foto (niet de mijne)

Voor mij was die kleur een afknapper en de reden dat mijn sdgm003 de verkoop in ging.
De Sarx is voor mij een goede optie. Ik ben wel benieuwd naar de kast en de afwerking er van.

1 like

Dit is goed nieuws zeg :+1:
Sarx035 ziet er heel goed uit. Mooi zonder die sunburst. Hopelijk is het facet en polijst werk iets gematigder als bij de SDGM.

Huidige koers: 100.000 yen = ā‚¬785

Dress watches horen ook (een beetje) saai, of liever ingetogen, te zijn. Toch kan juist in die ingetogen vormgeving ook weer een bepaalde schoonheid schuilen.

Maar een bepaald logootje doet soms ook wonderen. Dit kan voor sommige mensen een ā€˜saaiā€™ horloge ineens veranderen in een zeer begeerlijk exemplaar. :wink:

5 likes

Vergeet de importkosten nietā€¦

1 like

Nieuw plaatje en vid

3 likes

Lelijkā€¦

???:neutral_face:

Welke vind je nu precies lelijk?
Die Sarx035 of die hele Presage-lijn?

Je kan er hoop van vinden , saai , niet origineelā€¦ Maar lelijk??
Nu ben ik ook van het minimalistische , maar IRL zijn het plaatjes van horlogeā€™s.:hugs:

1 like

Volgens mij is het ongeveer zijn standaard reactie op Seikoā€™s. :wink:

2 likes