Nieuwe Seiko modellen

Zijn gewoon hele fraaie klokjes ben benieuwd naar de echte modellen.

Lelijk is een groot woord maar ik wordt ook niet warm van dit soort horloges :slight_smile:

Ik ben benieuwd wat er over gezegd zou worden moest er een klein 5-je bij staan…:slight_smile:

Ik vind ze wel aantrekkelijk maar ik heb wat met de cijfers op de wijzerplaat

Is mijn standaard reactie op alle Seiko’s :grin:
Kijk, wat Seiko presteerd is écht enorm knap en lovenswaardig. Zij zijn het énige merk die voor iedere horloge liefhebber in elke prijsklasse wel iets aan te bieden heeft. Bovendien wordt alles in- House gemaakt. Ik hoorde dat ze zelfs een eigen afdeling hebben waarin quartzkristallen worden gewonnen! Knap toch? Maar persoonlijk (en daar heb je het al natuurlijk ) vindt ik ook dat je pas in de hoge prijsklasse échte topklokken hebt bij Seiko. En dan komen ze in ander vaarwater natuurlijk.
In de bovengenoemde prijsklasse kan je door het bos de bomen niet meer zien en dan springen de Seiko’s er zeker niet bovenuit als je ze vergelijkt met b.v. Hamilton, longines,victorinox. Ik heb, denk ik, zo’n seiko of tien gehad en om een of andere reden allemaal vrij snel weer weggedaan. Het ontwerp en de afwerking klopte gewoon niet. Just my twee centjes natuurlijk. Natuurlijk heeft het met persoonlijke voorkeur te maken. Gustimus enzovoort… Sorry voor de liefhebbers want ook zij zullen zéker argumenten hebben waarin ik ze absoluut niet zal tegen spreken.

1 like

Duidelijk. En ik snap je ook wel.
Heb ik zelf ook wel een beetje. Ze hebben zoveel wat op elkaar lijkt , of door een extra wijzertje of ander kleurtje , weer een ander modelletje is… Zoveel modellen bij de juwelier op de hoek , die ergens ook weer op deze lijken…
Nieuwe duikmodellen , en of nu her-uitgave of niet… Altijd en eeuwig dat zelfde ingedeelde wijzerplaatje…

Ik betrek nu even jouw ‘lelijk’ op deze horloge’s. En dan de basic stijl.

Heb ik het nog maar over mijn Sarb , die ok, ok…, wellicht wat TE geromantiseerd word , maar ik vind het gek genoeg echt een prachtig ‘dingetje’. Hij is eigenlijk niet te kraken…
Zit/zat ik nog te denken aan een Sarx015/017 , en die hoeft dan ook liever niet eens die rode tip op de secondewijzer , om het geheel dan zo ‘staal als mogelijk’ te houden…

Nu deze modellen dan., tja. De stijl?
Basic-no-nonsense.

Maar deze gaan denk ik kwa afwerking nog stapje verder. En nogmaals. Als je dan in deze stijl zoekt… Gewoon een mooi degelijk ‘volwassen’ horloge , dan kan je er niet omheen…

Naar het zich laat aanzien flink(er) aan de prijs.
Zou ik dat voor bijv. die nieuwe Sarx overhebben? Ja. Waarschijnlijk wel.

En nu ben ik ook niet vies van mooie Zwitserse merken , maar nu noem je nou net Longines en Hamilton? Laat ik Victorinox even buiten beschouwing… Inox apart op zich…

Maar dan vind ik deze Seiko’s ‘warmer’.

:slight_smile:️:wink::wink:

Er zijn er nog …TIG anderen.

Laat eens een Zwitser zien dan in deze 'dikke , cleane , semi-dress-style’:sunglasses::sunglasses:
Die evengoed zelfs nog wel casual kan.

Die dan mooier is. En dan geen frutseltjes en tierelantijntjes …

En dan ook géén Omega Aqua Terra…:wink::wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

Victorinox Alliance. Tissot visodate, Hamilton intamaric om bij de genoemde merken te blijven.

Én de Omega railmaster natuurlijk…:grinning:

https://goo.gl/photos/5XxScGcU. Oeps. Foutje.

De twee SARX modellen zijn nu te vinden op rakuten. Laagste prijs: 75.600 yen
http://item.rakuten.co.jp/watch-shop/pre0061/

dus zo rond de 620 euro ex shipping en import kosten

4 likes

Tja…die 035 gaat toch op het lijstje. De 033 daarentegen vindt ik zo tegenvallen.

En nog een paar…

Vind, denk ik, ook de 035 (de zwarte, dus) het mooiste. Maar ik wil toch nog een keer een horloge met een witte wijzerplaat en ik heb al zoveel zwarte…:confused:

2 likes

Ik zou zeggen: go for it!
Ze staan sinds kort op Seiya’s website voor $768.00

2 likes

Mooi, inderdaad. Behalve die eerste met die gigantische power reserve meter. Das toch niet mooi.wees nu eerlijk.
Maar ja, zoals reeds aangehaald. Gustimus hé.

Ja, ik ben vanmorgen op HF nog uitgemaakt voor ‘taalpurist’. Maar als je refereert aan de uitdrukking ‘over smaak … etc.’ in Latijn, dan is het ‘gustiBus’.:slight_smile:

Ik vind de witte dail prachtig
Weet zeker dat beide horloges in het echt (nog) veel mooier zijn
Toch eens vragen of Rob er aan kan komen (Monsterwatches)

1 like

Dat zou de max zijn als we ze via hem kunnen kopen.

Zou me verbazen als dat 'm niet lukt. Ben ook wel benieuwd hoe ze er in 't echt uitzien. Maar misschien moet ik zelf gewoon 'ns beginnen met 'n SARBje. Om te kijken of ik zo’n Seiko dress watch überhaubt wel een beetje regelmatig ga dragen en ie niet uiteindelijk toch 't meeste van de tijd in de kist ligt. :slight_smile: Man, man, man, altijd maar weer die duikers!:wink: Eigenlijk moet ik ook 'ns wat wegdoen. Maar ik weet niet wat en dat gedoe enzo… Maar ja, met nog twee onderweg, wordt 't echt een beetje te gek. Damn, die horlogeverslaving!:weary:

1 like