Nieuwe Seiko Presage; wat vinden we er van?

Wat vinden jullie van deze nieuwe Seiko Presage, SSA461J1? Ik vind het wel wat hebben met die gedeeltelijk geskeletteerde wijzerplaat en de metalen rotating bezel.

Hij moet het wel meer hebben van z’n looks dan van de specs: hardlex mineraalglas, glasbodem, 4R72 caliber, € 700,-

10 likes

Not my cup of tea.

13 likes

Afschuwelijk
:-1:

15 likes

Ik sluit me aan bij bovenstaande feedback …
Heb wel aantrekkelijkere Presages gezien! :slight_smile:

EDIT: Zoals die van @JohnvdT hieronder. Die is tof. :star_struck:

:arrow_down:

5 likes

Verschrikkelijk lilluk.
Ga mn eigen Présage steeds meer waarderen want een van de mooiste namelijk. :blush:

37 likes

mweh

2 likes

Nehhh

2 likes

Ik begrijp de bezel niet op dit horloge. En skeletons zijn eigenlijk nooit mijn ding. Als er nou een goed verhaal of thema aan vast zou zitten zou het misschien nog tot de verbeelding kunnen spreken. Dan is er nog de tekst die rechts onder elkaar geprutst is… Dit moet door een groepje stagiairs met een afschuwelijke kater ontworpen zijn.

4 likes

Dat redt ie bij mij ook niet, want…

3 likes

Ik zag de presage lijn eigenlijk meestal als de meer fancy lijn, ten opzichte van bijvoorbeeld de Seiko 5 en prospex lijn. Maar dit model vind ik überhaupt sportief en die poespas op de plaat maakt het veel te druk. Doet het model op zich geen goed, een normale zwarte plaat werkt prima.

24 likes

Skeletons komen het best tot hun recht in horrorfilms.

7 likes

Hebben ze hem roterend gemaakt? Die was vroeger fixed.
Wijzerplaat is niet mooi, en ik ben niet eens zo categoriek anti skeleton als velen hier.

4 likes

Als Presage vind ik hem niet zo… Te sportief / druk.
Als iets anders vind ik hem ook niet zo :slight_smile:

4 likes

Wel handiger om de eitjes te tonen :point_up:

3 likes

Ik vind dit eigenlijk geen skeleton maar eerder een soort sierhek dat het zicht op het caliber belemmert.

10 likes

Nou je het zegt… Het staat er niet bij dat ie roterend is. Ik had het min of meer aangenomen; van een dergelijk type bezel verwacht ik gewoon dat ie draaibaar is :sob:

3 likes

Lelijk…

2 likes

Ik vind het helemaal niks maar dat is puur een smaak kwestie.

Nutteloze bezel, het is echt geen duiker.

Voor €700? :person_facepalming:t2:

2 likes

Met een normale wijzerplaat zou ik hem best oké vinden, maar dit ziet er echt niet uit.

2 likes

Ik was erg gecharmeerd van deze - tot ik er eentje aan mijn pols had. Gelukkig niet online gekocht.
Bij deze verwacht ik een herhaling van zetten. Op de foto mooi, aan de pols kitcherig.

3 likes