Nieuwe Seiko “SKX” in 40mm

Geen zweetband? Meestal gaat rubber toch plakken…zeker zonder ruimte tussen de band en de huid?

Die Citizen van mij kon ik 1mm alle kanten op bewegen ofzo. Weg dacht ik.

Wellicht omdat ie voor de Aziatische markt was van mindere kwaliteit of gewoon een slechte serie.

Heb de zwarte pas een dag. Nog geen last van.

Waarom zou je dat denken? Vaak hoor je dat het andersom is. SKX k vs j bijvoorbeeld

Jah, je hebt goede tijden en slechte tijden.

Ik heb dat eigenlijk bij alle rubber banden zonder perforaties. Heeft wellicht ook met de kwaliteit te maken.
Nu is het geen zweetweer …

Zal weer ns een citizen kopen als ik een mooie tegenkom. Welk model heb jij?

Citizen NY-0080 Fugu Limited.

Volgens mij had ik een NY009 fugu. Gaaf design… Maar die bezel…

Die is 71 keer zo slecht.

Hier heb je er nog één beschikbaar:

Seiko fangirl hier. Maar dit vind ik echt helemaal niks.
De Turtle mini in blauw blijft bovenaan mijn lijstje van mogelijk volgende aanwinsten staan.

264 ballen bij Eglobal. Ik loer al een tijdje, maar heb een SKX009, witte stargate, zwarte mini-turtle en zwart-gele baby tuna. Misschien heb ik al genoeg Seiko duikers.

1 like

Koud en saai. Werkelijk drie keer niets wat mij betreft. :-1:

Ik vind hem wel heel tof, moet ook heerlijk dragen in 40mm, maar jongens laten we eerlijk zijn… Die prijzen gaan toch wel weer dalen. De 5KX gaat nu voor onder de 200 tweedehands en je ziet ze om de haverklap in de aanbieding. Ik kan me niet voorstellen dat deze lang zo duur blijven.

1 like

Ik vind het best leuk, maar moet wel zeggen dat ik de prijs erg hoog vind voor een 5 … iets wat dacht ik een ‘instap/budget’ horloge was. Zou hem denk ik wel uit het blauwe gedeelte schrapen als de afschrijving eraf is :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vind ze wel vet eigenlijk en achja de prijs, het zijn adviesprijzen toch?

En voor de rest natuurlijk:

Ik vond bij dat model bijvoorbeeld de afwerking van de indexen echt heel erg goed, maakte het een stuk interessanter dan de zoveelste SKX, maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.

1 like

Ik vind ze 3 x niks om te zien. Er zijn (waren?) veel aantrekkelijkere 5-jes.

De Seiko 5 van tegenwoordig doet mij denken aan een VW up GTI.

Dat bestaat al toch? (als ze verkrijgbaar zijn… :sweat_smile:)
Okee, alleen de maat is nog de oude 42mm.

Verder heb ik zelf niet zoveel met de SKX007 en varianten. De SKX031 en 023 daarentegen vind ik dan wel weer leuke dingen! (Samen met de CTZ NY0040 :grin:)

Ik ontdek dit draadje pas. Wellicht doordat SRPE53 en SRPE55 ontbreekt in de titel.

Ik vind het een leuk ding.
Mooie foto’s …

Goedkoopst vind ik hier

Iemand met een betrouwbaar adres die beter doet ? :man_teacher:

2 likes

Ik vind het een mooie uitbreiding van het Vijfje-gamma. Volgens enkele YT-ers zijn ze zelfs net iets kleiner dan 40mm. Een lug to lug van 44 mm bevalt me heel erg. De two tone met zwarte wijzerplaat en rose gold komt op mijn lijstje.