Nieuwe Seiko “SKX” in 40mm

Ik weet niet wat ik er van vinden moet. Ze hadden al een field-watch lijn in meerdere kleuren, de SNZG09, etc en de SNK803, etc. Die horloges waren de bom, en als ze de SNK80x serie nu eens een iets cleanere dial en 100m WR hadden gegeven in 38-40mm had je een totale killer gehad.

Nu heb je een soort SKX-achtige mod. Ik weet niet hoe iemand zonder voorgeschiedenis met de SKX hier tegen aan kijkt, maar ik vind het niks.

Dat is natuurlijk gelul in de ruimte, ieder kind kan zien dat het om een SKX mod gaat. Die vormtaal is klip en klaar.

Kon je geen SKX007 scoren? :slight_smile:

Yup. Met 4r uurwerk en saffier op een 200m WR rating en opgelegde indices zou ik er grif 500 voor neertellen. 800-1000, daar mag je meer moeite voor in de kast steken.

Inderdaad. Veel te veel betalen terwijl er miljoenen in omloop zijn is van de gekke. Ik stel voor dat je een Rolex koopt, dan hoef je niet met speculanten te dealen. :slight_smile:

Totaal onnodig op een 100m WR horloge. Ik heb die schroefkroon ook op m’n Mühle Glashütte bij 100m, maar m’n SARB033/035, m’n overige Seiko field, m’n Hamilton Navy en zo nog een paar horloges hebben dat gewoon met pakkingen opgelost.

De schroefkroon is een bewegend deel waar de draad van kan slijten op termijn, en ik ervaar het als een zwak punt op de kast tenzij buis en kroon vervangbaar zijn.

Maar goed.

Even hoe dat nou echt moet, zo’n budget range duikertje van de Seiko:

Kortom: Maak of een echte SKX, of doe wat anders.

1 like

Ik heb deze sinds 1984 in gebruik.
Zonder schroefkroon was dat niet gelukt…
Het geeft ook een veilig gevoel vind ik.

Het valt me op dat mensen om me heen toch geregeld met uitgetrokken kroon lopen of dan zelfs door hacking denken dat hun horloge stuk is. Dat zijn geen HF-leden overigens

1 like

Mwah soepel zou ik hem niet noemen als ik hem vergelijk
met een Zealande die ik eerder had op mijn SMPc.

Maar hij draagt prima hoor :+1:t2:

Iedereen kan een SKX scoren

1 like

Natuurlijk wel… Eens in de zoveel jaar een beurt, zeg tien, waarbij je de pakking nakijkt en mogelijk smeert of vervangt.

Zen and the Art of Motorcycle Maintenance al eens gelezen? :slight_smile:

Maar nog even dit aan alle forumleden zoals ik die hier fulmineren dat Seiko van het padje is:

• Ze zullen marktonderzoek gedaan hebben
  • Een stel middelbare Statler en Waldorfs op een forum is niet hun doelgroep

:slight_smile:

5 likes

Vanmorgen onder de douche heb ik nog flink staan fulmineren, heeeerlijk. Start de dag altijd zo lekker.

3 likes

Ik zeg: zeker wel een welkome aanvulling. Mooie prijs, geen bezel, mooie varianten, mooi merk, mooi uurwerk, mooie maat. Zo’n two tone zie ik echt wel zitten. Ze zullen er tienduizenden van verkopen en waarschijnlijk ook eentje aan mij.

3 likes

Ik doe het ook graag. Bij voorkeur op vreemde plekken.

2 likes

Had je er lotion bij? Want dat glijdt lekkerder, Henk. Da wittegij ook. :slight_smile:

1 like

Zou seiko al het commentaar zat zijn over de uitlijning van de bezel.
Geen bezel is geen slechte uitlijning.

2 likes

Well played, Sir!

Al vraag ik me af of je gelijk hebt. In mijn beleving waren de uitlijningsproblemen op Seiko duikers eerder op de rehaut vast te pinnen, en die hebben ze gewoon nog. :slight_smile: Dus ook deze kunnen over een maandje voor 250 ballen misaligned op je mat ploffen, wat ik je brom. Het is net een SKX in dat opzicht.

Nee een ander lid had het over een SKX hier uit het blauwe gedeelte. Jouw advertentie heb ik niet gezien en het interesseert me al helemaal niet wat mensen ervoor vragen als ik er zelf geen interesse in heb.

Ik doelde op SKXen in het algemeen.

1 like

Maar los daarvan worden de prijzen vooral bepaald door het beperkte aanbod van nieuwe exemplaren en niet door het gebruikte aanbod. Dat de tweedehands prijzen daarop meeliften is logisch.
De meeste mensen die twee jaar geleden een skx hebben gekocht voor 140 euro, zullen hem niet massaal gekocht hebben om te speculeren. Ze kunnen nu wel thuis aan de keukentafel vertellen dat hun hobby geld opbrengt :lying_face:

1 like

Doe eens gek. Koop een Citizen :+1:

6 likes

Goed idee! Zag dat er nu ook een groene en rode versie is uitgekomen van de eco drive promaster. Zien er niet verkeerd uit, al ben ik niet zo’n fan van eco drive.

1 like

Zit er play op jouw bezel? Ik had er eentje gekocht vorig jaar, zo’n asian limited.

Maar de bezel leek met kauwgom vast te zitten… bewoog alle kanten op.

Meteen afgeknapt…

Citizen’s zien er wel leuk uit…

Dit lijkt mij gewoon een SKX mod. 40mm case voor de ouwe SKX lijkt me wel wat… gewoon een king SKX maken ofzo. 40mm, 4R movement, 200m diver, safier, keramische bezel insert. Die koop ik wellicht wel…

1 like

Volgens mij ben ik een van de weinige die dit model wel geslaagd vind :stuck_out_tongue: maar de prijs vind ik weer niet in lijn liggen…

Nee. Het is gewoon een degelijk ding. Loopt ook goed.

1 like

Ik had vorig jaar er toen zo een besteld vanwege de stalen band.

Mooi design… Maar wobble bezel.

Misschien nog eens een kans geven.

Vast lijmen die bezel, we gebruiken hen toch niet.

Ik heb het zojuist nog een keer getest. Los van dat het 60 clicks zijn is er niets opvallends.
Kroon op acht uur is ook eens cool :smile:

Ik overweeg er nog een Zuludiver rubber nato bij te kopen. Ze dragen echt opvallend lekker.

1 like