Ik vind het een mooie kijk op het flieger/sporthorloge thema, zonder steevast in herhaling te vallen.
Evenwichtige wijzerplaat, perfecte lengte van de wijzers, geschreefd lettertype, mooie -klassiek- afgewerkte kast (dus niet enkel geborsteld of gematteerd) en geen crownguards!
Zelfs de 7S26 is quickset. De 6R15 is er al een jaar of 10 en was de opvolger van een King Seiko uurwerk wat ze niet meer in midrange horloges wilden gebruiken. (opgezocht: de 4S15 hi beat) http://www.watch-wiki.net/index.php?title=Seiko_6R15
De opvolger van de 7S26 is er al een jaar of 3 schat ik, de 4R36 (ook handwinding). De 7S26 zullen ze gaan uitfaseren, maar dat kan nog wel jaren duren.
De veelgebruikte 7S26 is inderdaad niet de enige niet handwindende, er is ook een 4R15, wat eigenlijk een 6R15 is zonder hacking en handwinding, oftewel eigenlijk een 7S26 met het mainspring (spron) van de 6R15, dus extra power reserve. Alleen die 4R15 kom je niet vaak tegen, zit in een slechts enkele modellen vzviw.
Ik lees nu over wat ik schreef en ik ben bang dat ik wel een watch nerd lijk haha! Ik moest 4R15 ook opzoeken hoor, ik wist dan weer wel dat het 4R was B-)