Ik heb de gok genomen en een Sevenfriday besteld. Een acquired taste, om het maar genuanceerd uit te drukken. Let op, ik heb deze niet van een forumlid. Er stond hier een te koop. Die ben ik misgelopen en heb uiteindelijk deze nieuw besteld. Gister binnengekomen. Ik zie echter twee slordigheden die mij dwars zitten. De verkopen gaat een vervangend exemplaar leveren gelukkig. Achtergrond: ik ben een enorme zeikerd soms. Daardoor weet ik niet of mijn verwachtingen dit keer realistisch zijn. Maar ik benader SF op basis van hun eigen pretentie: niet high end, maar als je minimaal 1K voor je horloge vraagt, mag ik wel goede afwerking verwachten. Op de twee foto’s zie je mijn terugkoppeling naar de verkoper.
1: coating is slordig, loopt uit op de gepolijste rand (is dus geen reflectie)
2: plek op een van de onderdelen van de dial
Weet je zeker dat er bij 1 (coating) niet nog een beschermend plastic over het horloge zit? Dit is namelijk soms echt bijna niet te zien, tenzij het langzaam begint los te rafelen aan de rand.
Thanks allen! Goed om te weten dat er een volledig forum achter mij staat.
Ik heb dit exemplaar van een Duitse (grijze) verkoper. Met voldoende reputatie. Als ik een horloge koop van een model waar ook replica’s van bestaan, doe ik eerst behoorlijk onderzoek. Er zijn inderdaad eng goede replica’s maar er zijn altijd details die dat weggegeven. Die ken ik inmiddels en daar heb ik als eerst op gecontroleerd. Dit exemplaar is echt, dat durf ik zonder twijfel te stellen. Saillant detail is overigens dat er ook replica’s bestaan die je onder meer herkent aan het feit dat die (wel) saffier hebben.
En ja, het is een horloge van +1k, maar de specs zijn ook niet feilloos. Je mag voor dat geld bijvoorbeeld ook saffier en/of een ETA verwachten. Ik was dus even bang dat ik ook een minder hoge afwerking moest gaan verwachten. Maar gelukkig onderschrijven jullie dat ik vast moet houden aan mijn verwachting van een goede afwerking. De verkoper is het gelukkig met mij eens!
En nee, het is geen folie. Die had ik al verwijderd. Als ik straks een goed exemplaar heb, zal ik een fatsoenlijk review doen.
Je hebt helemaal gelijk!
Heb reps. gezien in een vergelijking die er beter uitzagen.
Opmerkelijk was daar ook dat het bandje superieur was aan dat van de gen.