Moet je inderdaad niet nemen, dit.
Hier nog één die het volledig eens is met bovenstaande reacties, hoe is het mogelijk op zo’n SF??!!
Ik heb hetzelfde (exact hetzelfde) en die vond ik voor zijn geld enorm goed afgewerkt.
Belange niet zoals jij het aangeeft.
Maandagochtend modelletje?
Ik zou er mee terug gaan!
Off topic, maar euh, is dat echt waar? Niet echt zoals het hoort op een liefhebbers forum toch??
Schandalig deze afwerking, gewoon retournen hier ga je je alleen maar nog meer aan ergeren.
Bijzonder dat je twijfelt aan jezelf. Is immers geheel terecht wat je hebt ondernomen. Gelukkig ziet de verkoper dat ook in.
Blijft wel een enorme desillusie voor dat geld. Laten we het erop houden dat het mensenwerk is, en iedereen een fout moet kunnen maken. Terwijl ik dit tik, bedenk ik dat er 2 slordigheden waren.
Maar goed dat 'ie niet op een vrijdag is gemaakt, waren het er mss 7 geweest.
Geen enkele twijfel. Als je een nieuw horloge koopt, mag je verwachten dat hij perfect is.
De eerste indruk is daarbij erg belangrijk. Hier stap je nooit meer over heen.
Terecht dus dat je hier niet mee akkoord gaat.
Was ook mijn eerste gedachte. Als het zo geleverd wordt, zou ik er denk ik meteen klaar mee zijn. Vind het eigenlijk best een afknapper…
Twijfel is een groot woord. Ik merk echter dat ik een enorme zeikerd ben. Ik heb mijn auto 3 keer teruggebracht omdat ik toch weer een stofje in de lak ontdekte. Die geen ander mens ooit zou zien. Mijn vrienden lachen daar hartelijk om. Dan ga je op gegeven moment toch om terugkoppeling vragen. Dat er hier niet een zegt dat hij/zij er niet over zou vallen geeft de burger moed!
Jammer dat de m1 die hier op het forum stond nu voor 400 meer op MP staat. Maar het staat eenieder vrij natuurlijk.
Ik weet niet welk lid dit is, dus ik wil niemand specifiek verdedigen. Ik merk alleen wèl op MP dat zoiets kennelijk gemeengoed is geworden aldaar: erg (veel te) hoog inzetten, kun je heel wat van de prijs afdoen bij interesse. Vind ik jammer, en heb ik zelf veel last van. Ik doe daar niet aan mee. Ik probeer een zo redelijk mogelijke prijs te vragen, en reageer ook niet meer op mailtjes van goudzoekers.
Dat gaat ook wel een beetje ver. Maar wat betreft dat horloge, je verwacht voor die prijs een bepaalde kwaliteit. Dit zou ik ook niet accepteren.
Als je zelf eenmaal een defect hebt gezien, blijf je je eraan storen: terug ermee. Wel fijn om te horen dat de verkoper niet moeilijk doet!
Iedereen staat vrij te vragen wat ie wil - de markt wijst wel uit of het te veel of weinig is… Dat zijn enkel de zaken van de verkoper.
Ik ben t niet voor de duidelijkheid ^^
Je hebt groot gelijk dat je het horloge terugstuurt! Nu heb ik een vraag: Ik ben zelf ook op zoek naar een Sevenfriday, wat zijn de kenmerkende punten om op te letten dat je geen (‘angstvallig goede’) replica in handen hebt?
Dit is een vrijdag de 13e exemplaar:
Voor je centen mag je iets goeds verwachten.
Als vertegenwoordiger van dit product zou ik mij diep schamen.
Mijn seiko 5 was feilloos beter afgewerkt.
greetz,
Vraag een gratis exemplaar (voor het ontstane leed en ongemak) en prijs de firma hier op het forum daarna maar de hemel in!
groet
Ik zou m terugsturen. Maar ook als de afwerking wel in orde was
Ligt eraan welke je zoekt. Van de M1 en M2 weet ik ze. In de P-serie ben ik niet thuis.
Dat er op MP hoog ingezet wordt begrijp ik overigens goed. Als hij daar niet weggaat, zien we hem vast hier weer verschijnen
Er is sowieso iets vreemds met dit horloge. Vergelijk de foto’s. Kroon links, kroon rechts. Een variant die wel een plaatje rechts op de kast heeft zoals de andere uit de m-serie. Het exemplaar op MP heeft zelfs een andere vorm. De hoeken van het glas zijn aanzienlijk scherper. En de linker ‘brug’ van dial wijkt ook af. Er lijken nog al wat facelifts te hebben plaatsgevonden.
Kroon links
Kroon rechts
Andere kastvorm?
Plaatje + andere indices op de schijf voor de minuten
Deze hoort de kroon gewoon aan de linkerzijde te hebben.
Model is verschillende keren aangepast door 7F. Zie ook foto’s op hun eigen site.
Daar staat zowel de versie op met de twee streepjes tussen de minuten cijfers als de versie met meer streepjes.
Het blokje/logo/typeplaatje aan de rechterzijde is er later bijgekomen omdat er veel kopieën in omloop waren. (Als ik me niet vergis)
Het plaatje zit juist op de eerste modellen. Die is later weggelaten. De kroon zie je slechts op een paar foto’s rechts dus ga ervan uit dat links de standaard is. De afwijkende kastvorm ben ik echter slechts op één exemplaar tegengekomen. Die op marktplaats dus. Die is aanzienlijk vierkanter.
Ter vergelijking, er staan nu 2 m1’s op marktplaats: