Sevenfriday

Het is voor iedereen persoonlijk; ik hou best van aparte oplossingen, maar als ik moet nadenken en/of rekenen om er achter te komen hoe laat het is haak ik af :neutral_face:

Het voelt een beetje als een te goedkope versie van een wandering hours complicatie voor mij, eigenlijk.

2 likes

Zou nog wel aardig kunnen zijn zonder dat enorme ‘sevenfriday’ op de wijzerplaat, dat is echt niet mooi!

De maat is behoorlijk flink met bijna 50mm en er zit mineraal glas in, ook wat minder. Voor mij teveel
minnetjes dus :wink:

1 like

Ik zie ze op eBay voor 750 dollar en soms nog minder dan dat. Daar kun je dan je prijs wat op baseren.

Bedankt, maar er is nog steeds twijfel.
Als ik hem weer om heb heeft het toch wel iets.

Ik kocht een van de eerste Sevenfridays, vond hun design toen heel mooi. Maar de populariteit is er niet meer, een Miyota uurwerk in een horloge van 1000 euro zal daar waarschijnlijk wel aan hebben bijgedragen. Ik zou er nu niet nog eens eentje kopen.

2 likes

:cold_face:

Dus na een beetje rekenen kun je aflezen hoe laat het ongeveer is. Goed concept wel.

3 likes

niet op marktplaats hoop ik?

Niks voor mij.
Tijd aflezen doe je in een fractie van een seconde, op een gewoon horloge. Bij deze niet dus.

1 like

Eerlijk gezegd vind ik ze vaak wel leuk. Maar kan je niet vertellen waarom… Een collega van mij heeft er één.
Deze vind ik overigens wel gaaf:

2 likes

Ik vind het wel iets hebben. Hoewel de hype inderdaad al wat overgewaaid is. Ik hou echter van het eigenwijze karakter. Zo’n horloge koop je niet om in een fractie van een seconde de tijd te kunnen aflezen :wink: Dus er is wel degelijk een publiek voor.

Ben al een tijd op zoek naar een skeleton en heb wel zin in een T2/02 (met een Seiko NH70 :smiley:).

Ik moet wel toegeven dat ze vrij (te) duur zijn. En dat zonder saffier…

2 likes

Ik vind een horloge welke je anders moet aflezen dan een gebruikelijk horloge wel wat hebben. Zeker als je hem afwisselt met andere horloges lijkt het me erg verfrissend om de pols!

2 likes

Deze 2x gehad…

Leuk en lekker anders maar dan wel 2e hands aanschaffen. Nieuwprijs is veel te veel.
Heb de mijne uiteindelijk gekocht voor €500 en verkocht voor €400.
Wel worden er veel neppers verkocht helaas

1 like

Ze hebben nu ook een iets toegankelijkere model.

1 like

Gaaf ding maar echt toegankelijker🙃

Ik vind ze vooral leuk om te zien bij een ander. Vaak voor mijn gevoel te groot en wat al genoemd is, je hebt enige instructie nodig om de tijd af te lezen. Verder wel altijd mooie horloges, heeft in ieder geval wristpresence.

1 like

Ik zei ook: “iets” :slight_smile:

1 like

Als je erachter bent hoe laat het is, ben je te laat :wink:

Er schijnt een app te zijn, waarmee je dit soort wijzerplaten kunt scannen en die vertelt dan hoe laat het is… (en als die app er nog niet is, dan wordt het tijd) :grin:

Nee, ik ben te ouderwets hiervoor

Met de Sevenfriday app kan je controleren via NFC of het horloge orgineel is.