Dit is een vrijdag de 13e exemplaar:
Voor je centen mag je iets goeds verwachten.
Als vertegenwoordiger van dit product zou ik mij diep schamen.
Mijn seiko 5 was feilloos beter afgewerkt.
greetz,
Vraag een gratis exemplaar (voor het ontstane leed en ongemak) en prijs de firma hier op het forum daarna maar de hemel in!
groet
Ik zou m terugsturen. Maar ook als de afwerking wel in orde was
Ligt eraan welke je zoekt. Van de M1 en M2 weet ik ze. In de P-serie ben ik niet thuis.
Dat er op MP hoog ingezet wordt begrijp ik overigens goed. Als hij daar niet weggaat, zien we hem vast hier weer verschijnen
Er is sowieso iets vreemds met dit horloge. Vergelijk de foto’s. Kroon links, kroon rechts. Een variant die wel een plaatje rechts op de kast heeft zoals de andere uit de m-serie. Het exemplaar op MP heeft zelfs een andere vorm. De hoeken van het glas zijn aanzienlijk scherper. En de linker ‘brug’ van dial wijkt ook af. Er lijken nog al wat facelifts te hebben plaatsgevonden.
Kroon links
Kroon rechts
Andere kastvorm?
Plaatje + andere indices op de schijf voor de minuten
Deze hoort de kroon gewoon aan de linkerzijde te hebben.
Model is verschillende keren aangepast door 7F. Zie ook foto’s op hun eigen site.
Daar staat zowel de versie op met de twee streepjes tussen de minuten cijfers als de versie met meer streepjes.
Het blokje/logo/typeplaatje aan de rechterzijde is er later bijgekomen omdat er veel kopieën in omloop waren. (Als ik me niet vergis)
Het plaatje zit juist op de eerste modellen. Die is later weggelaten. De kroon zie je slechts op een paar foto’s rechts dus ga ervan uit dat links de standaard is. De afwijkende kastvorm ben ik echter slechts op één exemplaar tegengekomen. Die op marktplaats dus. Die is aanzienlijk vierkanter.
Ter vergelijking, er staan nu 2 m1’s op marktplaats:
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Ik hoop het oprecht niet. Die wordt momenteel door een forumlid aangeboden.
Dat dacht ik ook. Beetje lastig om dit nu hier ter sprake te brengen, aangezien deze door een lid wordt aangeboden. Maar de kast wijkt inderdaad af, daar is geen twijfel over. De ‘brug’ op de dial bij 9 uur (dus links in het midden) is ook anders. Ik wilde ook niet impliceren dat er iets mis is met dit exemplaar, meer dat er verschillen zitten in dit model.
Wat hebben jullie een haviks ogen, ik zag in eerste instantie geen verschil…
Deze kwam van een (in mijn ogen) gerespecteerd horlogeliefbber hier in de buurt.
Ik had en heb daar regelmatig zaken mee gedaan, en nooit problemen mee gehad.…
Mmm, er zijn toch - weliswaar weinig - forumleden die ik net zo, of meer vertrouw als een AD.
Er staat niets over een forumlid, maar ‘gerespecteerd horlogeliefhebber’. Van een forumlid zal dan vast geen sprake zijn.
Dat ging over waar die oorspronkelijk vandaan komt. Hij is vervolgens hier verkocht.
Ik hoop dat de betrokkenen het uit gaan zoeken.