Sinds enkele weken heb ik een Sevenfriday in mijn bezit.
Ondanks dat ik het een heel leuk horloge vind twijfel ik nog wel.
Ondanks de eigenwijze wijzerplaat is hij heel goed leesbaar, daar ligt het dus niet aan.
Wat vinden jullie van Sevenfriday?
Sinds enkele weken heb ik een Sevenfriday in mijn bezit.
Ondanks dat ik het een heel leuk horloge vind twijfel ik nog wel.
Ondanks de eigenwijze wijzerplaat is hij heel goed leesbaar, daar ligt het dus niet aan.
Wat vinden jullie van Sevenfriday?
Zet dan meteen je vraagprijs erbij
Bijna vier jaar lid en TL-1. Mocht je deze toch willen verkopen, zou ik nu gas gaan geven qua deelname hier op HF.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de hype alweer voorbij is.
Ik moet zeggen dat ik op eerste gezicht niet zie hoe ik de tijd moet aflezen
Of laten we gaan bieden.
Deze staan bij mij net iets boven Invicta op de horologische ladder.
Ik zie ook niet hoe je de tijd kan aflezen ?
Is het met 1 wijzer ?
Middelste cirkel waar 8+ staat zijn de uren, de 8+ staat tussen de 1 & 2 in. Het uur is dus 9.
De minuten wijzer staat op ongeveer 35 minuten.
Tijd = 9:35 en 59sec
Ik word er niet bepaald warm van. Integendeel.
Het is voor iedereen persoonlijk; ik hou best van aparte oplossingen, maar als ik moet nadenken en/of rekenen om er achter te komen hoe laat het is haak ik af
Het voelt een beetje als een te goedkope versie van een wandering hours complicatie voor mij, eigenlijk.
Zou nog wel aardig kunnen zijn zonder dat enorme ‘sevenfriday’ op de wijzerplaat, dat is echt niet mooi!
De maat is behoorlijk flink met bijna 50mm en er zit mineraal glas in, ook wat minder. Voor mij teveel
minnetjes dus
Ik zie ze op eBay voor 750 dollar en soms nog minder dan dat. Daar kun je dan je prijs wat op baseren.
Bedankt, maar er is nog steeds twijfel.
Als ik hem weer om heb heeft het toch wel iets.
Ik kocht een van de eerste Sevenfridays, vond hun design toen heel mooi. Maar de populariteit is er niet meer, een Miyota uurwerk in een horloge van 1000 euro zal daar waarschijnlijk wel aan hebben bijgedragen. Ik zou er nu niet nog eens eentje kopen.
Dus na een beetje rekenen kun je aflezen hoe laat het ongeveer is. Goed concept wel.
Niks voor mij.
Tijd aflezen doe je in een fractie van een seconde, op een gewoon horloge. Bij deze niet dus.
Eerlijk gezegd vind ik ze vaak wel leuk. Maar kan je niet vertellen waarom… Een collega van mij heeft er één.
Deze vind ik overigens wel gaaf:
Ik vind het wel iets hebben. Hoewel de hype inderdaad al wat overgewaaid is. Ik hou echter van het eigenwijze karakter. Zo’n horloge koop je niet om in een fractie van een seconde de tijd te kunnen aflezen Dus er is wel degelijk een publiek voor.
Ben al een tijd op zoek naar een skeleton en heb wel zin in een T2/02 (met een Seiko NH70 ).
Ik moet wel toegeven dat ze vrij (te) duur zijn. En dat zonder saffier…