Ik heb het gevonden, stond ergens bij moonwatch only
Dude, had je dan vooraf even ingelezen.
Maar je gaat toch geen nieuw horloge kopen bij de AD met nog de oude sluiting erop zonder quick adjustment? Zou ik niet mee akkoord gaan. Tenzij genoeg korting.
Vind ik ook. Al moet ik zeggen dat ik drie weken geleden geen Speedmaster kon vinden met de snelverstelling.
Eigenlijk is de oude variant een oud model waarop ze ook gewoon een degelijke korting moeten geven als ze de nieuwe variant niet kunnen leveren.
Nee zeker niet… maar het viel me op bij het passen, terwijl ze in sommige YouTube filmpjes het juist stom vinden dat het er (nog) niet op zat…
Heeft ie 3 standen? Vind t wel bijzonder voor zo n kleine sluiting.
Vind ik wat weinig. Zou toch graag 3 of 4 standen gezien hebben.
Volgens mij zit er zelfs maar een standje op…
Weet iemand of het klopt dat er ook geen fysieke handleiding meer in de doos zit? Bij passen en bekijken van de doos viel me dat namelijk op…(ben het alleen vergeten te vragen of dat het daadwerkelijk zo is)
Het zijn inderdaad twee standen (ik heb de beide banden vorige week in m’n handen gehad) maar het binnenwerk van de sluiting is in z’n geheel wel wat robuuster geworden. De breedte en dikte van de clasp zijn niet veranderd, alleen de lengte is iets groter geworden.
Hieruit maak ik op dat de snelverzet niet een onderdeel is dat gebruikt kan worden met de huidige sluiting (?)
Is het wel mogelijk een bestaande band te voorzien van een nieuwe sluiting met de snelverzet?
Lees dit eerst:
De beste optie is om je huidige 3861 Moonwatch band te verkopen en de nieuwe in zijn geheel te bestellen. Het is dus niet mogelijk om de nieuwe sluiting te bestellen en deze op de “oude” band te zetten. Tenzij je heel handig bent met frezen.
Volgens mij is er een “nieuw” systeem ontwikkeld waarmee je toch in zo’n kleine sluiting twee verstelstanden hebt. Volgens Gregory Kissling, hoofd van de Omega ontwerpafdeling waren meer dan twee standen niet nodig, omdat het niet voor “sizing” maar “comfort” is. Onzin natuurlijk, het is gewoon de beperking van dit systeem. Maar goed, het smoelt wel goed en het blijft in beide gevallen een zeer comfortabele band,
Voor ‘sizing’ heeft hij misschien gelijk, als je kijkt naar de lengte van een schakel en het verschil tussen stand 1 en stand 2 in de sluiting.
Maar de snelverzet heeft volgens mij niet met ‘sizing’ te maken, maar met het uitzetten en krimpen van de polsomvang in verschillende omstandigheden.
Het, in 2023 met alle kennis en mogelijkheden, mankeren van een snelverzet zou eigenlijk bij elk zichzelf respecterend kwaliteitsmerk een no-go moeten zijn.
Als je veel van horloges wisselt, en wie doet dat (hier) niet :-), dan komt comfort uiteindelijk bovendrijven. Alhans bij mij. Horloges die niet lekker zitten draag ik helemaal niet, of nooit langer dan een dag. Alle horloges die ik langer dan een dag achter elkaar draag hebben een snelverzet of een rubberen of NATO band. Of ze zitten heel toevallig precies goed (maar dan wel in de zomer óf in de winter). Maar dat komt eigenlijk weinig voor. Meestal te strak of te los.
Leest u mee Grand Seiko?
Rant over.
Klopt en dat bedoelde Kissling dus ook, maar 2 verstelstanden (effectief eentje) is niet heel veel. Er is ruimte voor 1 of 2 meer als je naar de binnenkant van de sluiting kijkt. Maar ik denk dat het systeem met het verspringen van bar naar bar enkel kan met één verstelling. Nu is de Moonwatch ook geen sporthorloge, dus sporten en andere “polsopzwellende” activiteiten zou ik het niet dragen.
Wel lekker om na een actieve dag een horloge af te doen…net als die knellende schoenen
In de reclame-uitingen van de merken zie ik uitsluitend lichamen / mensen die zich wel eens schuldig lijken te maken aan ‘polsopzwellende’ activiteiten (sporten bedoel ik dan). Daar mogen de klokkies die aangeprezen worden dan wel een beetje geschikt voor gemaakt worden, toch?
Wel naar de maan, maar niet een rondje hardlopen?
Ik loop altijd op sneakers.
Speedmaster is toch vaak met een plaatje van een astronaut? Die pakken zwellen inderdaad enorm op maar daarom gebruiken ze ook veclro .
Hier staat hoe je de nieuwe sluiting (mogelijk?) wel op de “oude” Nixon 3861 band kan zetten met een sluiting schakelonderdeel wat je nu wel kan bestellen. Ik heb alleen de nieuwe band dus ik ga het niet uitproberen, maar doe er je voordeel mee:
Leuk stukje van RJ Broer. Er wordt gesproken over een noodzakelijke schakel, 118STZ013110 die nu wel leverbaar zou moeten zijn. Net geprobeerd te bestellen bij Omega maar er komt een winkelmandje met streep erdoor in beeld!
Hmmm en dat betekent (nog) niet leverbaar? Dat was al eerder het probleem.
Nou kon Punte eerder ook niet een gesp bestellen die de boutique wel voor me kon regelen. Zou het wellicht op sommige levels op slot staan?