Vandaag maar weer eens een speedmaster geprobeerd, wat een mooi horloge blijft het toch… (komende week ga ik terug om de koop rond te maken, de NA zal snel volgen)…
Natuurlijk veel gelezen en veel gekeken naar de verschillen tussen de ouden en de nieuwe en de hesalite en shapier…. Wat me alleen vandaag op viel is dat er volgens mij een update is geweest voor de sluiting… er zitten nu niet meer twee gaatjes is om een micro aan passing te doen maar een push to slide….klopt dit? En sinds wanneer is dit? De vorige keer dat ik er gepast heb was dit nog niet zo…voor mij zou dit toch wel een kleine maar zeer fijne update zijn….
Die nieuwe sluiting heeft een upgrade gehad, op jou foto heeft hij nog de Micro adjustment met pin. De nieuwe is push to slide dus zonder tool maar volgens mij heeft hij net als de pins maar 2 vaste standen
Ik heb er naar gekeken om mijne te upgraden, maar als ik het goed heb gelezen heeft hij maar twee standen en dus niet op elke maat aan te passen. Dat had voor mij onvoldoende meerwaarde omdat de band goed zit.
Dat kan ik bevestigen. Sinds recent de moonwatch in bezit, inclusief de nieuwe sluiting met 2-standen slider. Erg makkelijk om bijvoorbeeld in de avond ‘m even in de lossere stand te zetten.
Dat ziet er fijn uit!
Geen gepiel meer met pinnetjes maar gewoon push, schuif & klaar. Geen idee wanneer ze dat gedaan hebben, maar ik zou de ‘nieuwe’ niet erg vinden.
Goed gezien. In mijn vooronderzoek en voorpret was me dit ook opgevallen. Volhens mij zag ik het in een filmpje voorbij komen en daar werd verteld dat Omega deze upgrade stilletjes had doorgevoerd.