Speedmaster only IV

Waar ik de Aqua Terra met elke vernieuwing minder begin te vinden en de oerversie dus de beste, is de laatste versie van de Speedmaster een verbetering op alle vlakken.

23 likes

Helemaal eens! Voor het eerst sinds vele jaren dat ik weer warm liep voor een pro!

10 likes

De echte oerversie? Die je al rond de 2-2.5K kan kopen? Dat vind ik echt een teleurstellend gefabriceerd horloge.

de 2e versie met verticale strepen :heart_eyes:

1 like

Bedankt voor je antwoord :+1: Watchstick. Betreft dus een Interne fabrieksreferentie:145.0022/345.0022 - Reference: 3570.50.00 - Plexiglass - Calibre 1861 - 42 mm case diameter - 48-hour power reserve met Superluminova. Prijs is nu gezakt naar 4500,-. Op Chrono variëren soortgelijke tussen de 3800,- en 5000,- Maar in mijn geval geldt “by the seller” en dit horloge bevind zich bij mij om de hoek.

Dat is prima als je het ter plekke kunt bekijken en je moet natuurlijk zelf bepalen wat er aan uit wilt geven. Maar het is dus eigenlijk een standaard Moonwatch, geen bijzondere referentie. 4200 euro voor eentje zonder papieren in normale staat lijkt me wel de max.

Bij deze de informatie over de nieuwe Omega 3861 Moonwatch band met “on the fly” micro-afstelling.

Allereerst, dit krijg je als een losse sluiting besteld. Dus aan de ene kant geen bandschakel, maar aan de andere kant wel de verstelbare bandschakel. Dit is een '57 sluiting, dus niet de Moonwatch sluiting. Het is enkel als voorbeeld wat je krijgt. Prijs iets onder de 200 euro.

Hieronder heb ik de aansluitingen opgemeten. Check dus even goed of je 3861 Moonwatch band zonder de nieuwe sluiting dezelfde metingen geeft. Dan is het zonder problemen uit te wisselen.

13 likes

Super! Dank voor de info. Ik heb het nagemeten:

• De schakel aan de verstelling is in dit geval ook 5,91mm
  • De aansluiting die aan de andere zijde van de sluiting zit (de niet megeleverde schakel), is helaas 5,5mm
    Dit zou dus betekenen dat de nieuwe sluiting niet gaat passen op de oude band…
2 likes

was te verwachten

Graag gedaan! Hmmm dat is dus precies hetzelfde probleem als met de '57 sluiting. Deze lijkt erg op de Apollo 11 50th sluiting, maar heeft ook een andere bandaanzet. Echt heel jammer dat ze de sluitingschakel niet meeleveren, maar deze sluiting blijft natuurlijk ook een “replacement” onderdeel.

Er zit dus niks anders op dan de hele band te kopen of het lekker zo laten :frowning:
Of als je heel handig bent, de opening van de schakel breder maken (frezen…)

1 like

Wat een prachtexemplaar!!!

1 like

Dank je! Kon wel gelijk terug naar de Italiaanse verkoper omdat de full service helemaal niet was uitgevoerd door het Certified Omega Service Center. De verkoper nam wel alle kosten op zich, het horloge is “opnieuw” geserviced, en uiteindelijk kreeg ik wel een goed onderhouden Speedmaster opgestuurd. Ik denk dat iemand niet wakker was bij het service center…Voor de rest kan ik deze dealer wel aanraden. Prachtige foto’s en nette service.

Goed om te horen dat ze dit alsnog netjes hebben op gepakt!! Ben ook aan het overwegen over te stappen op een speedmaster eerst mijn Rolex maar zien te verkopen. Maar deze is​:ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:.

1 like

Denk dat het makkelijker is om de aansluiting van de sluiting zelf beide kanten 0,2mm af te vrezen. Dat doe ik liever dan de originele band aanpassen. Ik zal de sluiting bestellen en proberen te vrezen. Wordt vervolgd.

1 like

Hmmm dat kan ook idd! Ik ben benieuwd, het is gelukkig massief staal dus aan de stevigheid zal het niet afdoen. Keep me posted :wink:

1 like

Ik kreeg een mooi boek kade over de maanreizen en dergelijke. Perfecte achtergrond voor een foto van de Speedy moon

11 likes

Op de nieuwe band van de saffier Moonwatch met microverstelling :slightly_smiling_face:

22 likes

14 likes

Merry Speedy Christmas

11 likes

“Papa mag ik nog eens in het donker kijken”

13 likes

Vanmiddag Rendang gemaakt voor morgen…

13 likes