Nieuwe smaak ontdekt!! Van Pepsi naar Coke (eerste x zelf bezel wisselen, oefff!!!)

Ik heb er lang euh… ja… laat ik het maar zeggen: tegenaan gekeken om aan zo’n kostbaar horloge zelf te gaan knutselen. Echter, een gerenommeerde juwelier met een eigen, grote werkplaats met allemaal gekwalificeerd personeel mocht het, i.o.m. de DGA (zo werd mij althans verteld), niet uitvoeren.

Ik ben er vanmiddag rustig voor gaan zitten, juiste gereedschap bij de hand (dus niet het botte mes wat ik op www tegenkwam) en ben aan de slag gegaan.

Natuurlijk bleef het beruchte “veertje” eerst keurig zitten (deed ook goed m’n best) maar, natuurlijk, juist voor het weer monteren schoot deze toch van z’n plaats. Gelukkig had ik een grote microvezeldoek eronder gelegd dus geen gezoek.

Dat veertje weer monteren is even p…len maar 't ging. Bezel er weer op en leek eerst vast te zitten. Ik ben toch voorzichtig gaan draaien in de veronderstelling dat het veertje nog in een “tandradje” moet grijpen en dat lijkt me een juiste veronderstelling. Na wat gedraai pakte / klikte het ineens en draait de bezel weer soepel als vanouds, of wellicht zelfs soepeler want uiteraard heb ik de boel “eronder” ff gereinigd!

Genoeg praatjes, nu plaatjes (ik bedacht me wat laat dat plaatjes leuk zouden zijn dus oude Pepsi licht faded zit al in Rolex zakje)

zo was het:

Zo ging het en is het nu:

Ook leuk: bezel “andersom”

En dit leverde dat kwartiertje buiten in de :sunny: aan lume op:

42 likes

Nice!

1 like

Stoer!

1 like

Netjes. Bij m’n skx durf ik dit wel aan, maar dit soort dingen bij een rolex uitvoeren vereist extra vaste handen.

Resultaat mag er wezen

3 likes

Man, eerste keer en dan meteen bij een rolex, respect!

1 like

Mijn beste,

Inderdaad, Respect!!
Knap gedaan dan ook hoor!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Wow klasse actie die getuigt van moed!

Wat bedoel je hiermee?
Ik zou mij hierover behoorlijk nijdig maken: al wil jij een roze bezel, moet jij toch zélf weten?

Het is immers jouw horloge? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Looking good!!

1 like

Ik sta er als klant vanuit verleden in systeem en bood ook aan er voor te betalen (uiteraard). Echter, men was bang voor beschadigingen. Ook daarvan wilde ik hen vrijwaren (desnoods met handtekening op werkbon) maar het bleef “neen”…

1 like

Nice. Je hebt wel een paar b#llen van staal moet ik zeggen. Maar heel stoer en mooi resultaat.

Ik snap dat wel. Het is een werkje van niets, zijn ze 2 minuten mee bezig, kunnen ze niet meer dan een paar euro’s voor vragen, met het risico dat jij even verhaal komt halen over een krasje dat al dan niet al op de kast zat, met de nodige shit tot gevolg. Dit soort low profit klusjes met bijbehorend risico zitten ze niet op te wachten.

3 likes

Ah!
Kwestie van risico management dus aan hun kant!
Kan mij dat wel voorstellen met zo’n kostbaar horloge! :thinking:

1 like

Nice hoor! Zo kun je altijd nog een nieuwe twist geven aan je gmt. :smiley:
Helaas kan dat bij de hedendaagse keramische GMT’s niet, want bij een blnr heb je een andere gmt wijzerkleur dan bij een pepsi en dan ziet het er naar mijn mening ‘niet-legit’ uit.

1 like

Ze hebben de marketing geperfectioneerd :sunglasses:

OT: Goed gedaan!!

Een vraag: Moet dan nu ook je kleding kast ook worden aangepast?

Je mag er toch van uitgaan dat, als ze een werkplaats hebben, ze een ondernemersrisico verzekering hebben. Voor toegebrachte schade aan spullen van klanten.

Maar zelf doen geeft toch ook nog een stuk voldoening. Zeker als het zo goed lukt. Lekker gewerkt!

1 like

Was het een officiele Rolex dealer? If not, dan snap ik het wel. Als het tóch fout gaat dan ben je als juwelier zijnde een stuk verder van huis :slight_smile:. Nu doe je het zelf en is de eventuele schade voor jezelf.

Maar het is (gelukkig) goed gegaan, en het ziet er mooi uit. Veel draagplezier :slight_smile:

Met eigen risico van €1000 per keer om het betaalbaar te houden.

1 like

Yes, coke staat hem mooier als pepsi :ok_hand:t3:

2 likes

Plus dat de verzekeraar een klein minuscuul krasje waarschijnlijk niet eens als een waarde verminderende beschadiging zal erkennen…

2 likes

Zo is het en daar heb ik alle begrip voor en dat heb ik ze ook laten weten. Dat is ook de reden dat ik slechts als aanleiding meld om het zelf te gaan doen, zonder te (ver)oordelen en/of een naam te noemen.

Ik ben erg blij met het resultaat! Lijkt wel een ander horloge zo…