Nieuwe Speedmaster Professional Panda

Omega heeft vandaag een nieuwe Panda variant van de Omega Speedmaster Professional uitgebracht. Een in staal en een in het goud (Moonshine gold).

Geen limited edition maar beide gewoon onderdeel van de standaard collectie.
Het horloge heeft een domed saffier glas met een ceramische bezel insert met dot over 90 bezel.

Onder de kap een METAS gecertificeerd 3861 uurwerk met display caseback. Waterdichtheid 50 meter.

Prijs is wel aanzienlijk meer dan de ‘gewone’ zwarte Speedmaster met saffier glas met nu en prijs van 10200 euro ipv 8900 euro list prijs.
De gouden variant in Moonshine gold kost 48600 euro.

Staal:

Moonshine gold:

Artikel Fratello:

Artikel Hodinkee:

Hands on video Fratello:

Hands on video Time + Tide:

67 likes

Gaaf!

Heb je een foto?

3 likes

Veel mooier dan dat Sedna Gold

2 likes

Yes toegevoegd.

Inderdaad erg gaaf. Deze nieuwe Speedmaster versie lijkt een reactie van Omega op de populaire Daytona Le Mans edities van Rolex. Desalniettemin erg fraaie combinatie.

1 like

Mooie Le Mans :joy:

Nice :+1:t3:

Heel tof horloge, biedt net dat beetje contrast waar de Speedmaster toch een beetje naar snakt. Jammer van de 15% extra op de prijs, maar dat mag de pret niet drukken.

Hmm. Speedy tuesday mooier :')

Net niet voor mij

Zolang die grijs nog 2 ton + gaan, is dit een mooi alternatief :grimacing:

1 like

Verwacht toch wel iets beters / uniekers van een miljardenbedrijf als Omega / Swatch group.

Ze kopiëren Rolex al jaren…

Oef heel erg gaaf :star_struck:
Deze gaat op het lijstje … voor als de eerste hype een beetje is gaan liggen …

Als een reversed panda uitbrengen al in het straatje valt van Rolex kopiëren, dan weet ik het ook niet meer :raising_hand_man:

7 likes

Zeker, maar meestal ook veel duurder. Plus dat die het oudere uurwerk en geen bracelet heeft.

Toch zou ik persoonlijk inderdaad liever een ST1 (terug)willen ipv deze.

2 likes

Je hebt wel een punt hoor, maar waarom zijn ze niet de eerste die zoiets uitbrengen? Ook bijv met de groene geelgouden Speedmaster, of de rubberen banden op de gouden Speedmasters, ultra deep met de James Cameron stijl wijzerplaat…

Misschien ben ik te negatief ingesteld maar vind dat het kopieren wat viraal gaat bij rolex wel heel opvallend

1 like

I know.

Maar deze ziet er raar uit op de fotos.

1 like

2 likes

Oh maar met die voorbeelden heb je gelijk hoor, zo ook de kleuren op de Aqua Terras a la OP en zijn er nog wel meer voorbeelden - maar de kast en plaat van de Speedmaster zijn wel een eigen smoel als je het mij vraagt, de reversed panda is ook op de Speedmaster niet nieuw. Maar ieder zijn mening natuurlijk, ik begrijp de scepsis ook wel.

1 like

Prachtig! Daar zou ik mijn Hesalite 3861 eventueel op inruilen maar voor dit jaar andere „horloge-prioriteiten“.

1 like

Heel erg gaaf horloge! Zeker op het lijstje hier.

Het eerste jaar zal het nog wel wat meer dan 15% worden ben ik bang. Net zoals toen met de witte Speedy.

1 like

Ik vind ’m op de foto’s en video’s écht bizar tof.

Het kriebelt al een tijd om weer een 3861 op te pikken, maar t.o.v. mijn 1861 is het verschil gewoon nét te klein.

De witte uitvoering is voor mij iets te… tja, wit.

Deze daarentegen: perfecte aanvulling. Net wat chiquer en wat meer “fancy”, en juist daarom een mooie tegenhanger naast de meer basic, tooly standaard Hesalite.

Echt knap gedaan, Omega.

8 likes