Nieuwe #speedytuesday Speedmaster!

Dat limited vind ik niet eens het belangrijkste. Die looks, geen datum en 38mm… pfffff

3 likes

Ik vind het een gave dial, zeker met die lume.
Maar of in een matte kast nu zo mooi vind op de Speedy; ik weet het nog niet.
Maar het ook minder een bandenswapper (gelet op de eerdere discussies over de squale).

Redelijk verbaast dat toch wel wat leden gewoon even het dubbele neerleggen t.o.v. de reguliere speedy. Zitten er nog invoerkosten op die 53 meijer?

Ze worden waarschijnlijk geleverd via een dealer in het land van de koper.

Veel geld, maar alles is relatief; Een Daytona nieuw kost ruim 3 keer zoveel als je 'm snel wil hebben …

Die is natuurlijk moderner met ceramische bezel, mooie oyster band, etc.

Onze hele hobby is niet rationeel toch?

2 likes

voor een variant zonder stalen band vind ik het zeker irrationeel ja. Maar goed, smaak en emotie: het is persoonlijk. Ik vind sommige verguisde varianten weer mooi

1 like

Fantastisch mooi! Zeker geen koopje…maar ik hoef niet meer te twijfelen :slight_smile:. Spijt…misschien…

Ze worden geleverd via de boutiques. NL heeft geen boutique. Dan neemt Omega contact met je op en verwacht ik dat je kunt ophalen bij een dealer.

Als Speedy fan vind ik er nix aan :slight_smile:
Vooral die rare lume oplichtende schijven doen het voor mij niet.

Maar voor mij hoeft de Speedy dan ook nooit iets anders te zijn dan de oerversie met volledig zwarte plaat, het recept zoals initieel bedacht door de Omega-geeks. Op deze manier bijna meer een modeklokje (met een modenaam) zeker ook op die bizarre nato’s… nee nix voor mij.

Weg ingetogen klasse en elegantie imho.

Ik heb aangegeven dat ik het op een andere manier wil regelen. Geen zin om naar Duitsland te gaan, daar zit volgens mij de dichtstbijzijnde boutique.

1 like

Hmmm, je hebt ergens wel een punt. Ik vind hem wel mooi, maar er is maar 1 echte Moonwatch. Nog steeds het horloge met de meest perfecte wijzerplaat vind ik. Echt niets op aan te merken.

1 like

Hoewel de speedmaster op mijn want to buy/grail list staat vind ik dit helemaal niks, Doe mij maar of de oerversie/zichtbodem of fois maar.

Hoewel de lume wellicht handig is vind ik het niet bij de speedy passen.

Wat ik me afvroeg, zijn er buiten deze en de “first Omega in space” nog meer met opgelegd logo? Vnd dit echt een positieve toevoeging.

Vintage…

De re-edition uit de jaren 90-00 ondermeer.

En de CK2998 limited. https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/speedmaster-ck2998/product/

Precies … voor hetzelfde geld heb je ook deze limited

5 likes

Duitsland, dat vraagt om een gezellige familiereis met mooi verhaal.

7 likes

En dit keer is de band gloednieuw dus ook daar geen verrassing :wink:

5 likes

FOIS en de blauwe Panda LE inderdaad, maar let wel: deze LE heeft een opgelegde versie van het oude logo (andere bolling). Maakt hem wat mij betreft extra cool.