Nieuwe Steinhart 39 GMT in aantocht

Net uit, vers van de pers, en al op de eerste dag (voorlopig, de jubilee versie) uitverkocht. De nieuwe Steinhart 39 GMT diver heeft een keramische lunette, een stalen achterwand en het is géén retro versie. In twee uitvoeringen qua band: op oyster voor EUR 610 en op jubilee voor EUR 640. In de machinekamer staat een Sellita SW330 te stampen op 28.800 toeren, op het gitzwarte cijferblad glanst in het donker het blauwe Super Luminova BGW9.

Ik heb deze nieuwkomer nog dezelfde dag besteld, op jubilee. Begin van dit jaar had ik nog navraag gedaan bij Steinhart: wanneer brengen jullie een GMT met kermaische bezel uit? Antwoord: Nee, we hebben geen plannen voor 2020. En nu dus toch. Als ik hem heb uitgepakt, komt er een fotootje bij… Blijf gezond, allemaal!

5 likes

als hij hem heeft uitgepakt

1 like

Hij is nog niet binnen…

Kijkt u eens.

12 likes

Ben benieuwd hoe die bevalt, ik heb hem ook op het oog :shushing_face:

1 like

En wéér zo’n schaamteloze kopie van andermans ontwerp. Alsof Peugeot een nieuwe 208 lanceert die 90% lijkt op de nieuwe Opel Corsa. Bah.

19 likes

Jeetje ja, en het is nog rond ook, en zelfs een draaiknopje en 4 wijzers. :open_mouth:

Hoe durven ze!

7 likes

Inderdaad, ik vind het origineel stukken mooier:


:grin:

28 likes

Komt door die windtunnels hè. Allemaal dezelfde vorm, bah. :joy:

2 likes

Wel handig zo een compacte design afdeling.

Wat een armoede zeg.

7 likes

Niet gegraveerd zo te zien,dat is jammer

Nee vreemd, op de foto’s lijkt het ook eerder aluminium…

1 like

Leuk! Vooral het formaat! Maar ze zouden toch echt van mij mogen stoppen met die Mercedes handjes. :frowning:

1 like

Ja, dat Steinhart toch! Kwaliteit: oké. Prijs: oké. Service: oké. Groep aanhangers: oké. Groep tegenstanders: oké. Originaliteit: niveau banaliteitskampioen. Verkrijgbaarheid tweedehands: meer dan oké.

6 likes

Is andersom denk ik. Aangezien de PSA groep eigenaar is van het merk Opel… :thinking:

1 like

Lunette is wel gegraveerd:

2 likes

Ik vind de combinatie van wijzers niet echt mooi, mercedes en een soort dikke stick (zou niet weten hoe deze stijl heet)

Maakt geen bal uit.

Ze hebben het niet nagemaakt, die ander heeft het gewoon voorgedaan. :joy:

6 likes

.[quote=“harrybrock, post:1, topic:263512”]
Begin van dit jaar had ik nog navraag gedaan bij Steinhart: wanneer brengen jullie een GMT met kermaische bezel uit?
[/quote]

Die hadden ze al :smirk:

https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-39-gmt-premium-500.html