Nieuwe Superocean

Vet ding is dat hè? Uit interesse even opgezocht, maar dat is me financieel nog even een bruggetje te ver.

1 like

Die is er toch al de Capsule '57, wel iets groter in 42mm…

1 like

Maar wel 9 keer mooier

Ooh wacht dat is smaak

Historisch precedent in de ref. 2005

3 likes

Brr, te kleine, idiote wijzers en die witte chapter(?)ring

1 like

Ik was stiekem wel erg benieuwd naar de nieuwe… maar wat een afschuwelijk lelijk ding zeg. Vervangt deze nou het oude model of komt hij ernaast?

Edit: ik zie het al… hij heeft de oude vervangen. Zonde.

Vervangt, ze gaan geen 2 SO’s naast elkaar laten lopen.
Zal een korte overgangsfase zijn maar neem aan dat de vorige al uit productie is.

1 like

Ik dacht misschien een heritage lijn ofzo… maar ik zie al dat de oude niet meer op de site te verkrijgen is.

1 like

Zullen wel in Roermond terecht komen.

2 likes

Haha ja. Die prijzen zijn niet meer gezond.
Waren eerder nog voor de prijs van een sub te vinden. Meer dan dat is gekkenwerk.

4mm is best een hoop om de pols.

1 like

Ze zijn er ook in 38mm maar dat zijn helaas mindere kleuren , voor de dames

Mijn eerste indruk: gedurfd en best tof. De wijzers en de indexen zijn lekker opvallend maar raken imo niet de grens van het extreme aan. Wat ik wat minder vind is de binnenste bezel en ik mis toch wel de mooie Breitling-wings.

Op de site zie ik die niet hoor, van 42mm in één keer naar 36mm.

Lieve Breitling: maak dit ding in 39mm!!!

3 likes

Ik reageerde op de berichten erboven

2 likes

Geen Breitling wings, binnenste bezel niet mooi, extra 30 te druk en een afschuwelijke minutenwijzer.

Voor mij een dikke nee.

2 likes

Echt vreselijk ze slaan al jaren de plank mis bij breitling

2 likes

Je was me net voor met deze post. Ik kan nog ff niet kiezen welke ik preorder zo goed vond ik ze gelukt!

Vind ik ook :wink: Ben geen Breitling fanboy, maar dit model vind ik de eerste versie van de SO die kan concurreren met grote merken voor een goeie prijs!

Zo te zien zijn de hodinkee boys ook enthousiast. Al is dat geen norm, want dat zijn over wel heel veel :wink:

1 like

Phoe… mijn eerste reactie was: afschuwelijk! :confounded:

Na er iets langer te bestuderen, kan ik iets genuanceerder zeggen: nee, ik vind 'm niet mooi.

Wat vind ik niet mooi:

• De chapterring is wel heel erg groot/breed, zelfs uit verhouding
  • De minuten-wijzer vind ik niet om aan te zien
  • De combinatie van een ronde seconde-wijzer, en vierkante minuten-wijzer
  • De bijna vierkante uurmarkers :roll_eyes:
  • De combinatie van verschillende grootte/vormen van uurmarkers

Wat vind ik wel mooi:

• De rubberen band én de stalen band (gepolijste centerlink)
  • Geen wings (hier scoor ik vast geen punten mee)
  • Bezel & bezelinsert
  • Kleurencombinaties

Met de voorgaande versie van de Superocean was ik blij verrast dat de wijzerplaat rustig en overzichtelijk was. De nieuwe versie ziet er bijna chaotisch uit met die brede chapterring.
Misschien is het een kwestie van wennen… maar ik denk dat ik toch voor de vorige versie ga. Binnenkort maar eens langs bij de lokale AD voor een sneakpeak!

3 likes