Nieuwe Tag Heuer Aqua Racers

43 én 36mm modellekes aangekondigd.

18 likes

43 en 36 mm :thinking: Ze zien er goed uit maar dat is wel jammer.

Die datum :man_shrugging:t3:

2 likes

Ik had persoonlijk liever iets in de richting van 38/39mm gezien.

1 like

Jammer vd datum, de 43 en 36 mm. Voor de rest erg mooi!
Maar ik blijf nog even bij deze jongen:

8 likes

Ik snap ook niet helemaal waarom aquaracer nu boven staat. Het was onder het logo beter in verhouding, vind ik.

2 likes

Ik vind het helemaal niks met dat lelijke glaasje op 6 uur. Hoog afkijk gehalte van ome Omega. Met name de vintage inspired versie die is afgekeken van de Bond versie. :sweat_smile:

1 like

Groen of blauwe heeft wel wat. Vorm van kast en bezel heb ik altijd wel leuk gevonden, nu nog met meer leukere kleurtjes erbij. Toffe indices.

Maar nog teveel minpunten.
-Geel punt van wijzer had niet gehoeven .
-Geel tekst op dial staat imo alleen op de groene leuk

Kijk op de kleinere formaten daar is dit veel beter

-Datum had niet gehoeven

Never ga ik 3k hiervoor betalen dan veel beter de BB58.
1.5 k range in het blauwe gedeelte wellicht interessant :slight_smile:

2 likes

Die datum op zes… Wie is daar de baas op die ontwerpafdeling… Tag Heuer gaat elk jaar slechter.

Ja, de prijs zit me ook iets te dicht op aantrekkelijkere horloges. Wel mooi om te zien dat ze de sluiting aangepakt hebben, die was mij voor de prijs op de vorige generatie toch net iets te basic.

Zit er nou echt een datumloupe (hoe spel je dat?) op?

Ik vind het meer een knipoog naar de eigen Monnin:

EDIT: in het stuk op Hodinkee staat dat deze Aquaracer inderdaad een tribute is aan de 844/Monnin.

11 likes

Oh ok dan heb ik niks gezegd. Typisch gevalletje van eerst roeptoeteren en daarna pas denken :crazy_face:

2 likes

Ik vind ze mooi. Vooral hoe die twaalfhoekige bezel terug komt in de indices.

1 like

O.k., het zal de meeste mensen niet verbazen: ik ben een (TAG) Heuerfanboy. :wink:
Dus vanuit mijn fanboyschap bekeken, was mijn eerste reactie: woah, wacht even, vind ik dit mooi? :thinking:

En toen was het etenstijd. Dus tijdens het eten dacht ik nog even terug aan waar de Aquaracer vandaan komt: de 2000-serie, dus.

De afgelopen (bijna) vier decennia heeft (TAG) Heuer het steeds weer voor elkaar gekregen om de 2000-serie en later de Aquaracer te vernieuwen, met toch telkens weer een herkenbare vormentaal. Toch leek iedere nieuwe serie zeker niet (zoals bij sommige andere Zwitsere luxemerken) als twee druppels water op de vorige. Dus anders, maar wel herkenbaar. Dat is op zich wel knap en sommige meer conservatief ingestelde horlogedragers, kunnen dit wellicht niet waarderen. Maar ik kon dit altijd wel.
En deze dan?

Na het eten bekeek ik nogmaals de eerste beelden van deze nieuwe Aquaracer en…

Ja! Ik vind 'm eigenlijk wel heel geslaagd! Vooral deze kleur.

De maat dan? 43 is voor mij wat groot. Ik ben eigenlijk wel heel blij met hoe mijn huidige (41mm) Aquaracer draagt.

Ik zou dan ook niet voor de 43mm-versie gaan. 36mm dan? Zou kunnen. Moet ik echt even irl en om de pols zien. De trend is toch wel weer naar wat kleiner en TH heeft nu ook, sinds jaren, weer 'ns een ‘midsize’. Ik ga 'm zeker een keer bekijken, zodra dit kan.

2 likes

Persoonlijk vind ik de platte bovenkant van de bezel niet mooi.
De Aquaracers worden hierdoor wat lomper.
Doe mij de oudere versie maar.

Mika

1 like

En hier ook nog maar even posten.
World Premiere! A Full Feature Review on the new TAG Heuer Aquaracer - YouTube

1 like

Laten we ze nog wat groter maken dat is toch helemaal in? :man_facepalming:t3: :man_shrugging:t3:

Zijn ze de +400 uro waard?

Waarom altijd zoveel kritiek op wat grotere horloges. Er zijn zat mensen die een wat forsere pols hebben waar 43mm prima op past en waar 40mm gewoonweg te iel is. Voor mijn pols wil ik minimaal 42mm.

3 likes