Nieuwe Tag Heuer Aqua Racers

Hommage… :grin:

Eens hoor! Ik heb een 18,5cm pols en vind het (uitgezonderd mijn oude vertrouwde Pulsar van 38mm) ook pas mooi vanaf 41mm tot een dikke Sinn van 44mm die uitstekend past/staat.

1 like

Dees staat hoog op mijn lijst :point_down:

Maarrrr heb mezelf voorgenomen om er echt voor te gaan sparen. Over een jaartje kan ik er 1 halen (vermoedelijk) :grimacing:

Ja, maar aan de binnenkant van het glas.

Is het design ook niet een afgeleide van de Heuer 3000 serie? De hoekige bezel doet mij daar het meest aan denken.

De lugs (en kast) hebben inderdaad ook wat weg van de Monnin case.

TAG Heuer is toch altijd wel weer gedurfd bezig met de Aquaracers. Heb er zelf twee gehad (uit 2008) en ben stiekem toch altijd wel weer nieuwsgierig naar de nieuwe varianten.

Bezel doet me denken aan deze Riviera van Baume & Mercier:

Vind het eigenlijk wel een mooi model, maar dat loepje op de datum is niet mijn smaak. Wijzerplaat en indexen, mooi!

1 like

Dat kan best mooi zijn (zie plaatje hierna).

Misschien moeten ze Omega even bellen, daar doen ze het wel mooi. Kan geen Aquaracer tegenop, vind ik. :wink:

Ik krijg er geen lekkere kriebels van!

#MeToo :sunglasses:

Mijn eerste “echte” Aquaracer en duiker. In al zijn eenvoud vind ik hem nog steeds supergaaf. Enig aandachtspuntje was net als met de oudere Seamaster Professionals dat de bezel vaak muurvast zat zonder grip om te kunnen draaien. Ik kon hem dat vergeven :sunglasses:

1 like

Precies dit dus .

1 like

Nu je het zegt. Bij de groene heb je ook nog geel op de bezel bovenaan, wat wel leuk staat. Bij blauw ben ik het gewend. Zo ken ik de aquaracer. Bij het model met de witte wijzerplaat vloekt het gewoon. Maar je hebt ze ook zonder de gele tekst en secondewijzer he.

1 like

Zeker! Hier klopt het. Sowieso vind ik meestal de datum op 6 het mooist. Maar dan moet je er geen loupe op zetten :nauseated_face:

Die Seamaster blijft gaaf. Kan maar weinig verzinnen wat in die prijsklasse beter is :heart_eyes:

2 likes

Ja, ik zie 'm ook wel!

2 likes

Deze heb ik ook gehad! Maar dan met toevoeging van Aquaracer op de wijzerplaat. Heerlijke klok. En het klopt wat je zegt over de bezel van de Aquaracer en Seamaster.

Ah, jij was dat die er vorige week snel bij was met deze😉

Ja weet niet meer of dat nou de eerdere of latere versie was. Hij was er volgens mij ook nog in het blauw

Wat bedoel je? Dit is een foto van toen ik hem een paar jaar geleden in de verkoop deed.

Met Aquaracer was een latere versie. Beide versies waren in blauw beschikbaar.

1 like

43 te groot en 36 te klein… jammer

1 like

Ze zullen wel onderzoek hebben gedaan en keuzes hebben gemaakt op basis van markt- en doelgroepanalyse tbv de afzetmarkt.

Sprak ook alleen vanuit mijn oogpunt…