TAG heuer moet blijkbaar dat dure sponsor contract op deze manier gaan terugverdienen.
Leuk en sportief horloge maar 44mm kan ik niet hebben.
Wel gaaf, maar ja de prijs !!!
Voor dat geld kan je wel iets mooiers vinden.
En ze kunnen zulke mooie horloges maken
Ben oprecht benieuwd welke doelgroep ze willen aanspreken met dit horloge. Door de maat en drukte zou je zeggen de algemene F1 liefhebber âdie een dikke klok willenâ . Die prijs is voor die doelgroep misschien wat lastig.
Heel gaaf nieuw model! Vooral deze vind ik vet!
En ik ben ook geen fan van heel grote horloges. Maar deze, dat kun je duidelijk zien, heeft heel korte en sterk aflopende lugs. Dus ik verwacht dat hij toch goed draagbaar is, ook op de gemiddelde pols. Net als de huidige/uitgaande serie, trouwens. Die heb ik en is goed te doen op mijn 17,5mm. Kortom, maten op papier zeggen niet alles.
En dan de prijs. Ja, het was te verwachten dat hierover een hoop gezeik zou komen, want het is TAG Heuer.
Nog even voor de duidelijkheid: TAG Heuer is een premium merk en maakt en verkoopt (dus) geen budgethorloges. Dan moet je gewoon lekker een Citizen ofzo kopen, waar verder uiteraard niks mis mee is. Tegelijkertijd koop je met een TAG Heuer gewoon wel een kwaliteitshorloge (ik draag ze al 30 jaar naar grote tevredenheid), van een merk met een eigen, vormgeving, een heel mooie heritage (stond o.a. aan de wieg van de automatische chrono), dat echt zân sporen verdiend heeft in autorace-/sporttiming.
Heb je daar niks mee? Lekker niet kopen!
Met deze nieuwe Formula 1-serie lanceert TAG Heuer, m.i., een sportieve, krachtig en modern vormgegeven automatische chrono. Overigens kan dit je stijl niet zijn, natuurlijk. Gelukkig is er dan ook nog de moderne interpretatie van de klassieke Carrera.
Verder vind ik de prijsstelling van de TAG Heuerlijnen, in vergelijking met concurrent Omega, bijvoorbeeld, nog steeds heel reëel.
Hear, hear!
Alles staat te groot op een 17,5mm pols.
Een Monaco cal 11 voor 8k prijzen is echt veel te veel geld (3k oftewel 60% verhoogd in de afgelopen 10 jaar), niets veranderd aan dit model/uurwerk terwijl je voor een Speedmaster hesalite wel voor dat geld een verbeterd uurwerk krijgt.
Mooi verhaal en in principe heb je op een aantal punten gelijk maar de consument moet dit ook oppakken en als je kijkt naar de resultaten van de afgelopen jaren bij TAG Heuer is dat niet zo.
Het merk zakt weg waar andere merken juist sterk groeien.
In de bekende lijstjes van CH horlogemerken staan ze op dit moment volgens mij op een 15e plaats terwijl ze tot een jaar of 5 geleden altijd steevast in de top 10 stonden.
Dan doe je toch iets niet helemaal goed lijkt me.
Had ik een tof horloge gevonden in de brugklas, maar gezien de prijs kan dat niet de doelgroep zijn.
Ik vrees dat dit geen hardloper wordt. Fantasieloos design, factor drie te duur. De inspiratie lijkt op te zijn bij TH
Als je moet uitleggen dat het premium is, dan gaat er al iets niet goed. Ik hoor nooit iemand klagen over de list prijzen van Rolex, behalve dat ze ze niet voor list kunnen kopen.
LVMH betaald 150 miljoen dollar per jaar om TAG heuer aan de Formule 1 te verbinden. Dan moet je toch aardig wat horloges aan de man gaan brengen om dat terug te verdienen en/of je verhoogt nog een keertje de prijzen, dan mag je mee betalen aan de reclame borden. Dat voelt wel premium ja.
Haha, ik zal het ermee moeten doen.
Alle merken zijn (veel) duurder geworden. En er is natuurlijk ook een alternatief, met het nieuwe in-house uurwerk. De
is daar niet uniek in, dus. Daarnaast vind ik een Speedy zoân beetje het allersaaiste, fantasieloze, dertien-in-een-dozijn en maanlandinggezeikleeggemolken horloge dat ik kan bedenken.
@ronp Dit is de meest recente die ik kon vinden.
En daarin wordt teruggekeken op 2023. Maar in dat jaar werd pas net de nieuwe glassboxserie geĂŻntroduceerd. Ik begrijp van alle kanten dat deze het, terecht, heel goed doet. Dus dit zal de verkoopcijfers zeker positief beĂŻnvloeden. Daarnaast zal de combinatie van (de sponsoring van) de aanhoudend succesvolle Max Verstappen en de nieuwe recente Formule 1-deal, met bijbehorende enorme exposure en toenemende brand-awareness, zân vruchten gaan afwerpen.
Wat m.i. ook niet hielp, was dat de huidige/uitgaande Formula 1-serie horloges al dateert van 2016. Deze was dan ook hoognodig aan vernieuwing toe. Vooral omdat dit het âinstapmodelâ is en ook de Max-/Formule 1-fans moet aanspreken. We zullen zien of deze nieuwe lijn dit doen. Ik vind persoonlijk 4.650 voor compleet nieuw model van een kwalitatief hoogwaardig horloge, met automatische chronograafuurwerk, van een merk met een geweldige racing/Formule 1-heritage, niet heel idioot. Dat zie ik Omega nog niet doen.
Ja, tuurlijk. Daar heb je nog niet eens een auto/chrono Tissot voor.
Ook hier moet ik even hard om lachen. Kijk eens naar Omega, dat al decennialang min-of-meer dezelfde Speedmaster en Seamaster aan het uitmelken is?
TAG Heuer heef juist de afgelopen paar jaar heel veel (compleet) nieuwe modellen gelanceerd, zoals de Aquaracer 200, de Glassbox Carrera en nu dus de compleet nieuwe Formula 1!
behalve aan wat TAG Heuerbashers, hoeft TAG Heuer dat aan niemand uit te leggen. En dat laatste is ook zinloos. Dus gaan ze zeker niet doen. De nieuwe lijnen als de AR200 en de glassbox Carrera worden heel goed ontvangen in de markt. Wat de nieuwe F1 gaat doen, moeten we nog zien.
Jij weet (hoop ik maar) net zo goed als ik dat Rolex een uniek verhaal is. Dus deze vergelijking is zinloos en kun je voor ieder ander horlogemerk stellen.
Dit is al helemaal een hopeloos argument. Dit geldt werkelijk voor iedere sponsoringdeal van ieder merk en welk product dan ook. Ook Rolex en Omega betalen bijvoorbeeld grof geld voor hun sponsoringdeals en daar betaal je dĂșs als consument net zo goed voor.
Nou ja, zoals gezegd, het gaat over TAG Heuer, dus bashers will bash.
Van plaats 8 naar plaats 15, dan kun je toch moeilijk zeggen dat het goed gaat.
En TAG Heuer bashenâŠâŠ waarom zou ik ?
Deze slachtoffer rol zegt ook iets over het huidige TAG Heuer.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat TAG Heuer de weg omhoog weer terug gaat vinden, maar dat gaat met dit nieuwe model nog niet gebeuren vrees is.
Jij misschien niet. Maar ik draai al langer mee, op HF en dit was een tijdlang âbon-tonâ, hier.
En helaas zie je het ook wel op andere fora en social media. Hier praten mensen elkaar soms na, als het gaat om dat Heuer, nadat het TAG Heuer werd, en dat er van alles mis mee zou zijn. Ik kan uit ervaring melden dat dit onzin is.
Heeft niets met âslachtofferâ te maken. Google maar 'ns âTAG Heuer bashenâ. Het bestaat en is een feit. Trouwens, ik ben hier al helemaal geen slachtoffer in. Mij kost het geen cent en ik beleef er niet minder plezier aan, van mijn horloges. Het stoort me hoogstens dat mensen, die vaak nog niet eens geboren waren, toen het (dus) TAG Heuer werd en vaak ook niet eens een TAG Heuer hebben gehad, anderen gaan lopen napraten, als het gaat om TAG Heuer afzeiken. Maar goed, zo is de wereld en voor je het weet leidt een president Cheeto je land. Dus het is allemaal relatief.
Ben benieuwd.
De middelste vind ik wel gaaf, hoor! Ben benieuwd hoe deze draagt, met de korte lugs en 14 mm dikte zou dat best wel eens mee kunnen vallen ten opzichte van wat de maat op papier doet vermoeden.
Ik heb ook aandelen LVMH dus ik hoop echt dat TAG heuer het geweldig gaat doen! Maar ik zie het niet gebeuren.
Waarschijnlijk zullen we 4 jaar lang een stortvloed aan F1 gerelateerde modellen en LEâs zien, met prijskaartjes die de wenkbrauwen doen fronsen.
Maat maakt me nog niet uit, maar
Prijs en vooral kleurenschema word ik toch ook niet echt vrolijk van.
(Zachtjes uitgedrukt)
Mind the GAP!