Nieuwe Tag Heuer Formula 1 Chronograph

Doet mij een beetje denken aan de breitling Endurance Pro 44 Ironman.

Ook een merk waar ik zelf weinig mee heb…

1 like

Daar heb je gelijk in. Misschien had ik het breder moeten trekken: “De inspiratie lijkt op te zijn in de héle horlogewereld”. Waar blijven de iconen van de toekomst? Waar blijven de technische innovaties die de goedkope knock-offs buiten spel zetten? Het is op :flushed:

1 like

:point_up: :anguished::grimacing:

1 like

Waarom zo groot? Niets voor mijn pols. Bij het merk Tag Heuer denk ik alleen maar aan de monaco. De rest doet er gewoon niet aan toe. Monaco is iconisch en helaas lukt het Tag Heuer niet om van andere modellen deze status te halen.

1 like

Zoals ‘sommigen’ bij herhaling met (de) Omega (Speedmaster) blijven doen …
Geintje ouwe, kom op nou! :kissing_heart:

Je neemt het wel allemaal een beetje te serieus volgens mij en 't leest ook ‘een beetje Calimero’, al die reacties hiervoor. Jij hoeft Tag Heuer helemaal niet te verdedigen toch? Daar slagen ze zelf prima in, zoals we kunnen zien in o.a. de verkoopcijfers (ondanks dat ze nu kennelijk gezakt zijn naar p15 op een of ander lijstje).

En dat sommigen - waaronder ikzelf - deze nieuwe uitgave als te duur kwalificeren neemt niet weg dat ze als zoete broodjes over de toonbank zullen gaan. Ik behoor, als F1 liefhebber, kennelijk toch niet helemaal tot de doelgroep. Want ik heb deze vraagprijs er echt niet voor over. Ik betaal trouwens ook geen honderden euro’s voor een natte tribuneplaats op bijvoorbeeld Zandvoort. Ondanks de ongetwijfeld fantastische sfeer. :wink:

:arrow_down:

Vinden alle mensen met ‘een mening’ over Tag Heuer het merk niet interessant? Dat zal toch niet. Het is trouwens totaal niet belangrijk hoe een ander over een merk schrijft. Laat gaan. Zolang de (merk)liefhebber er maar blij mee is. Toch? Zo simpel is het volgens mij. Ik vind het een toffe verschijning maar heb er geen bijna €5k voor over. :beers:

Heb je de Monaco die Max het afgelopen jaar continu aan het pluggen was al gezien? Dat was ook niet echt een kleintje … :wink: het is kennelijk mode en zoals een aantal mensen al heeft aangegeven, op de pols kan het zomaar zijn dat het er lekker uitziet. Dat vond ik van de Monaco niet echt. Het viel wel lekker op.

1 like

De normale Monaco’s zijn erg trouw aan de org maatvoering 39mm nu vs 40mm in 1969. Dat moet dan de split seconds zijn die je gezien hebt van 41mm

Nou, valt mee, hoor. Ik had even niks te doen en dacht: ‘Wat een load of crap hier. Laat ik hier eens even lekker tegenaan trappen, maar wel met legitieme argumenten.’ :nerd_face: :wink:

En je kent me, he? Als ik ergens enthousiast over ben… :grin:

1 like

Kan zomaar! Ik heb er geen verstand van.
En het kan ook zijn dat Max kleine polsjes heeft … :wink: hier even zomaar een Google plaatje.

Ik vind dit bijvoorbeeld niet ‘klein’. :wink:
Maar ook dat is maar een mening

Sorry, we gaan een beetje off topic hiermee. :sunglasses:

baby_minion

1 like

Is een normale 39mm.

1 like

Dan lijken de polsjes van Max nog kleiner dan die van @Kleine_gup_in_grote_oceaan, en die zijn echt klein … :joy:

2 likes

Tja, niet helemaal mijn stijl.

Grote diameter, maar korte L2L denk ik, lijkt me draagbaar.
Wat dik, door de VJ7750 vermoed ik.

Longines heeft al duurdere dingen uitgebracht die op dit niveau zitten.

Premium brand…. Dat gebruiken ze tegenwoordig in de reclame te pas en te onpas. Niks premium aan ten opzichte van een Citizen of Seiko, gewoon een lelijke klok met een basic Valjoux 7750 inside. Ik moet nog zien dat het een TOP versie is ook, daar sjoemelden ze vroeger ook wel eens mee. Dus een gewoon horloge met een zeer standaard uurwerk, met een premium prijs, dat dan weer wel :wink:

2 likes

Ken ook merken die met een simpele ETA2824 aan boord veel geld durven te vragen. Als het verkocht wordt, tja prima lijkt me.

Verder is het allemaal smaak en beleving. Godzijdank hebben we niet allemaal dezelfde smaak want dan zou @TagEd ook ineens met een Speedmaster rondlopen en jij met een Tag Heuer … :sunglasses:

1 like

Zeker, een Breitling of IWC met ETA voor 4000,- Euro of meer is ook gekkigheid. Maar met premium heeft het allemaal niks te maken, dat is slechts een marketing kreet.

Of smaak valt inderdaad niet te twisten.

1 like

Of met allebei, heb door deze Carrera in ieder geval geen interesse om een nieuwe TG toe te voegen:

2 likes