Nieuwe Tissot Gentleman automatic powermatic 80

Denk dat dit voor mij wel de reden zal zijn dat ik afwacht tot hij in het blauwe gedeelte verschijnt :wink:

1 like

@daffi,
Wat een geweldige post!
Dit forumlid is dol op de Tissot. :slight_smile:

Ik vind de nieuwe gentleman powermatic 80 erg mooi met erg aangedikt.
Een siliconen veer, dus ook nog eens anti magnetisch en 80 uur gangreserve.

Mijn swissmatic uitvoering heeft nu een waardige opvolger.

En betrouwbaar is ie!

2 likes

Dat wou ik net opmerken:een silicon balance spring. Sinds wanneer wordt die verwerkt in deze uurwerken?

Ik weet het antwoord niet.
Wel zag ik een reactie over een klacht over de prijs van de nieuwe gentleman powermatic 80. Het antwoord kan ik hierop wel geven, want een silicon balance spring is als onderdeel duurder dan een metalen balance spring. Waarom? Het is een zeer moeilijk onderdeel om te produceren, en als de nieuwe powermatic 80 rond de 800 euro kost, dan is dat een coulante prijs.
Een nieuwe Rolex kost immers ook geen paar tientjes, doelend op de geavanceerdere productie van onderdelen van Rolex horloges.

1 like

Het blauw op de plaat lijkt lang zo blauw niet als op de foto’s van Tissot. Dit lijkt meer blauw-grijs (minder mooi). Op de plaatjes spreekt me een blauwe op bruin leer het meest aan.

Welke Bijenkorf?

Ja dit had ik zelf ook een beetje. Heb het aan de lichtinval toegeschreven, maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Zou het misschien kunnen dat dit een ouder model is? Ben niet zo thuis in de Tissot modellen

@Jesus Bijenkorf Rotterdam centrum!

1 like

Oke thanks. Ga morgen in Utrecht kijken. Als ze open zijn op zondag.

1 like

Nee hoor, het model dat je laat zien is nog maar koud op de markt.

1 like

Dan zie je hem plots overal

Is dit de quartz? Want er staat geen powermatic silicium op de wijzerplaat

Maar wel self winding, dus zal het geen quartz zijn.

1 like

Bovenste is een quartz, heeft geen markeringen per seconde maar elke minuut en verder ook geen zilveren frame om het datum venster.
Die daaronder is natuurlijk geen Tissot, dus dat ‘self-winding’ slaat op die hommage die daar ligt.

3 likes

Ah, het is laat. Je hebt gelijk.

2 likes

Haha oops sorry voor de verwarring.jetlagged

1 like

Crap, die stalen leek me wel n leuke. Weet iemand of ze n schroef kroon hebben?

Waarom zou een dresser een schroefkroon moeten hebben? Het is toch geen duiker?!

2 likes

Nee, heeft geen schroefkroon. Volgens mij hebben alleen de 300m waterdichte modellen van Tissot een schroefkroon (Seastar modellen).

Voelt luxe :stuck_out_tongue: de OP heeft ook een schroef!

2 likes

Inderdaad. Leek me wel een mooie all rounder, maar met mn werk is n schroefkroon geen overbodige luxe.

Nu gebruik ik daar idd n duiker voor, maar oogt wat te sportief.

1 like

Moet wel heel apart werk zijn, waarbij de kroon opeens ‘los’ komt te zitten. Kan niets bedenken. Maar ach, ik heb slechts een kantoorbaantje (soms op het water). :slight_smile: