Wel weer de nodige slordigheidjes bij Hodinkee. De zwarte op de laatste foto is de kwartsversie en het powermatic uurwerk loopt niet op 28.800 bph.
Hoop ik wel dat de 40mm en dikte van 10.6mm klopt… Die zijn wel top nl.
Op de Tissot site staat bij de versie met gouden bezel inderdaad een dikte van 10.6, maar bij de nieuwe met stalen bezel staat 11.5. Vreemd.
Als diameter staat wel overal 40 mm vermeld, dus ik neem aan dat dat klopt.
Potjedikkie wat een verwarring alom maar even wachten tot hij eind oktober leverbaar is (als hij dat wordt in Europa)
Krijg net een melding dat dit horloge te bestellen is vanaf heden hebben ze gehoord daar in Zwitserland
40mm diameter
11.5mm dik
21mm lugs
En ook met Quartz uurwerk. Misschien is dat wel een leuke ‘grab en go’ voor erbij Ben benieuwd hoe ze in het echt er uitzien en aanvoelen.
Het is wel weer typisch Swatchgroup door maarliefst 14 varianten aan te bieden
https://www.tissotwatches.com/en-en/shop/catalogsearch/result/?q=Gentleman
Jeetje…wat een crappy renders op hun site…hebben ze geen geld voor een fatsoenlijke fotograaf bij de swatch group of zo…
Volgens mij zou dat kunnen komen omdat die met gouden bezel 5 atm. waterdicht is en die met stalen bezel 10 atm. De eerste heeft dan misschien iets dunner glas.
Wat ik wel vreemd vind is het verschil in band diameter. 20 mm voor die met gouden bezel en 21 mm voor die met stalen bezel.
Ben wel heel erg benieuwd naar de blauwe op staal. Lijkt inderdaad op een OP! Iemand al een Gentleman in bezit? Lijkt mij een leuke daily
Ik was net even in de stad, en toen kwam ik er zowaar eentje tegen in de Bijenkorf!
op zich wel een heel mooi horloge! Alleen moet ik zeggen dat hij wel heel erg licht om de arm voelt Ik had hem iets meer solide verwacht oftewel zwaar. Maar ik denk dat dat een kwestie is van smaak
Ik vind hem wel erg mooi, zeker net iets mooier dan de kwarts versie die toch wat details op de wijzerplaat mist. Maar het prijsverschil vind ik erg groot, 375€ tegenover 820€.
Tevens vraag ik mij af hoe deze achterdeksel gemonteerd zit, ik zie geen uitsparingen voor een schroefdeksel opener, het zal toch geen klikdekseltje zijn voor 820€?
Heb ik niet zo goed op gelet. Maar op het plaatje lijkt het bijna wel !?
Vond hem zeker mooi afgewerkt de dial alleen leek hij in het echt iets matter. Op de foto’s lijkt het iets meer sunburst glanzend als je het mij vraagt. Wel mooi hoor !
Wilde vooral de blauwe zien. Dit is het plaatje waar ik door getrokken werd op internet
Edit: de kleur zal natuurlijk ook wel afhankelijk zijn van de lichtinval bedenk ik me nu. Zal in de zon wel een stuk meer naar voren springen
Denk dat dit voor mij wel de reden zal zijn dat ik afwacht tot hij in het blauwe gedeelte verschijnt
@daffi,
Wat een geweldige post!
Dit forumlid is dol op de Tissot.
Ik vind de nieuwe gentleman powermatic 80 erg mooi met erg aangedikt.
Een siliconen veer, dus ook nog eens anti magnetisch en 80 uur gangreserve.
Mijn swissmatic uitvoering heeft nu een waardige opvolger.
En betrouwbaar is ie!
Dat wou ik net opmerken:een silicon balance spring. Sinds wanneer wordt die verwerkt in deze uurwerken?
Ik weet het antwoord niet.
Wel zag ik een reactie over een klacht over de prijs van de nieuwe gentleman powermatic 80. Het antwoord kan ik hierop wel geven, want een silicon balance spring is als onderdeel duurder dan een metalen balance spring. Waarom? Het is een zeer moeilijk onderdeel om te produceren, en als de nieuwe powermatic 80 rond de 800 euro kost, dan is dat een coulante prijs.
Een nieuwe Rolex kost immers ook geen paar tientjes, doelend op de geavanceerdere productie van onderdelen van Rolex horloges.
Het blauw op de plaat lijkt lang zo blauw niet als op de foto’s van Tissot. Dit lijkt meer blauw-grijs (minder mooi). Op de plaatjes spreekt me een blauwe op bruin leer het meest aan.
Welke Bijenkorf?
Ja dit had ik zelf ook een beetje. Heb het aan de lichtinval toegeschreven, maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Zou het misschien kunnen dat dit een ouder model is? Ben niet zo thuis in de Tissot modellen
@Jesus Bijenkorf Rotterdam centrum!
Oke thanks. Ga morgen in Utrecht kijken. Als ze open zijn op zondag.