Nieuwe Tissot Heritage 1938, mening?

Er zijn 3 nieuwe horloges van Tissot in de Heritage lijn. De 1938 serie, 1 met een kleine seconde. Wat vinden jullie er van? Het uurwerk is een chronometer 2824-2 voor de niet kleine seconde, prijs voor de kleine seconde is 1075 en de andere twee 875. Alledrie 39mm dacht ik.

Nu wordt ik niet blij van de kleine seconde versie, dial is mij te druk. ook met toevoeging datum. De andere 2 ben ik wel gecharmeerd van, de zwarte dial het meest. Heerlijk simpel, vintage feel (details zijn niet perfect las ik al hier ergens met het T logo op de kroon), maar goed uurwerk erin, chronometer wat ik toch wel wat meer ben gaan waarderen na Seiko ervaringen :slight_smile:

Wat vinden jullie?

https://www.tissotwatches.com/media/catalog/product/T/1/T142.464.16.332.00_R_1.png?im=Resize=(1200,1200)

https://www.tissotwatches.com/media/catalog/product/T/1/T142.464.16.062.00_R_1.png?im=Resize=(1200,1200)

https://www.tissotwatches.com/media/catalog/product/T/1/T142.428.11.082.00_R_1.png?im=Resize=(1200,1200)

28 likes

De laatste met KS en datum had 3mm kleiner moeten zijn. Nu is de kast echt evident te groot voor het uurwerkje (Peseux, neem ik aan, zo op het oog). Een euvel wat de hele low end van Swatch groep treft.

De no-date centrale versies zijn mooi. Nog steeds te groot, maar wel mooi. Wijzers, platen en vintage logo is om van te smullen.

Als je je stoort aan gebrek aan accuratesse zou ik gewoon mechanisch gedag zeggen. :slight_smile:

4 likes

Best leuk en schappelijke prijs voor een chronometer. Iets kleiner had gemogen voor mij, 37mm b.v. Handopwinder zou leuk zijn geweest, blijft ie lekker dun.

2 likes

ja mee eens over de KS, met 1 blik had ik al zoiets van, die is niet voor mij, niet meteen verder gekeken.

Heb zelf een redelijke pols, 36 mm valt dan net wat aan de kleine kant (kan ook gewenning zijn) dus ik heb wat minder problemen met 39 mm

Haha daardoor wel deels quartz gegaan, beetje verschil maakt mij niet uit maar het moet wel een beetje binnen de perken blijven

1 like

Was zeker een optie geweest! deze is dacht ik 11.1 mm dik, niet heel dik, maar kan idd dan dunner

1 like

Dat dus. Maar ik zou het zelf niet kopen. Geef mij maar een lekkere duiker, zeg ik terwijl ik met een biertje van het mooie weer aan het genieten ben. :sunny: :sunglasses: :beers:

3 likes

Leuk die met de zalmkleurige wijzerplaat.
39mm is idd wel groot voor een Heritage 1938 look horloge. Ik denk ook dat deze groot oogt omdat de bezelring best dun is.

2 likes

de eerste is in mijn geval het duidelijkst afleesbaar :+1:
en ik vindt hem ook het mooist :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

ik vind ze te groot, te laat met die zalm hype en teveel retro. Beide lederen banden zien er wel mooi uit maar om daarvoor een Tissot te kopen? :thinking:

2 likes

haha hier geen vakantie van de zomer, dus gewoon naar een dresser kijken :wink:

1 like

Die wijzerplaten zien er met die print erg vlak uit vind ik. Ik vind ze écht niet mooi.

3 likes

Ik vind het geheel nogal goedkoop ogen maar dat kan in het echt natuurlijk heel anders overkomen. Zo vanaf een render zeg ik nee.

3 likes

qua design ben ik er wel erg gecharmeerd van, al wil ik wel het horloge eerst in het echt zien qua dial, heb het idee dat niet heel vlak is, al blijft dat een beetje gissen

1 like

Met synthetische binnenzijde :see_no_evil:

Valt wel mee als je bedenkt dat je toen nog deckwatches had, en ook de Japanse spoorwegen maakten nog gebruik van zakhorloges tot rond 1970.

De maat van 39 an sich heb ik geen moeite mee, maar stop er dan een Unitas in en zorg dan dat de KS op de goeie plaats zit. Hier was bijvoorbeeld weinig mis mee:

Maar iedereen verdomt het om een KS uurwerk te ontwikkelen. Ze grijpen altijd terug naar Unitas, waar je een kast van 40-43mm bij nodig hebt, of naar een Peseux waar je een 34-36mm kastje voor nodig hebt.

Netto resultaat? Heul veul 2892 en 7001 gedreven KS horloges met een diameter van 39-41mm en dan dit soort gedoe:

Ik heb die Hammie jaren met plezier gedragen, maar éénmaal beter geïnformeerd over uurwerken trok ik de plaatsing der dingen gewoon niet meer.

Maar die centrale seconde versie zouden ze gewoon in een 37 en een 39mm versie uit moeten brengen, da’s hartstikke makkelijk te doen.

Trouwens:

Deze is al een beste tijd op de markt.

Sellita heeft namelijk wél een fatsoenlijke KS ontwikkeld voor iets grotere kasten:

Dat zou de Swatch groep ook eens moeten doen, in plaats van die onzinnige MoonSwatches.

7 likes

Nop, dat zal een eta 2893 zijn. Die heb ik met dezelfde uitvoering in mijn Tissot Chronometre limited 150 yrs.

Een 2892 met kleine seconde-module.

2 likes

Same same… De hammie die ik toonde had ook een 2893 aan boord. Oftewel, net wat jij zegt, een klein 2892 uurwerkje met KS tandrad-mod, die dan met grote spacers in zo’n te grote kast wordt gehangen. Resultaat oogt hetzelfde als een 7001.

Ze zijn gewoon lui, bij de Tissot.

4 likes

Opzich mooie horloges, alleen zoals vele hier al benoemen echt te groot. Ik snap nog steeds niet dat de meeste merken bij heritage modellen niet gewoon tot max 37mm gaan…

4 likes

Rotjongeren, altijd maar klieren, en dan die stomme kleurtjes. Verloedering wat ik je brom.
Verloedering!

images (9)

3 likes

Nog los van de te kleine subseconde en de belachelijke positionering, valt er nu niemand over de datumcomplicatie?
Het zogenaamd retro stijltje wordt toch volledig weggeslagen door die idiote datum, notabene met een witte schijf ook nog?

Dit kan echt niet! Zo boos!
images (9)

11 likes