Nieuwe Tissot Heritage 1938, mening?

De vorige Heritage petite seconde; hier en daar nog te krijgen:

Wel groot met 42 mm.

3 likes

oef ja, 42 mm voor een dresser is mij toch echt te groot

1 like

Ik typte minute track, maar eigenlijk bedoelde ik een track voor de secondes :yum:

Ook mooi, maar deze waardeer ik ook

1 like

wat ik er eerder ook al over zei, jammer dat de 7 en 5 zijn afgesneden en waarom bij een dresser moeten aan de binnenkant van die puntjes staan? In het geheel wat the flashy

1 like

Dat is dan wel weer historisch correct, in de jaren 40 maakte niemand zich druk om afgesneden cijfers. De subdial was een aparte bewerking van de wijzerplaat en als daarbij wat stukken van de cijfers verdwenen, so be it :sunglasses:

4 likes

Deze heeft wel een lekkere retro vibe.

zijn voor de minuten en vijf minuten
Niets mis mee

1 like

haha ongetwijfeld maar daarom hoef ik het nog niet mooi te vinden :sweat_smile:

2 likes

voor mij is een dresser wat kalmer aan de ogen, ik snap waarvoor het is maar het maakt de dial voor mij alleen maar drukker en minder mooi

1 like

Vind het meer een daily eigenlijk.
De kroon had meer retro gemogen maar verder prima zo.

Nee uiteraard niet :grin:
Zelf heb ik geen moeite met afgekapte cijfers. Heb meer moeite met rare kunstgrepen om afgekapte cijfers te voorkomen. Zoals bij deze Patek, onderaan ineens puntjes in plaats van cijfers :grimacing:

wat al eerder door @Fate_Amenable_To_Change werd genoemd, het uurwerk wat erin zit is er bepalend voor. Men heeft een idee voor een horloge, zoekt een uurwerk erbij maar het past niet precies en dan wordt het design aangepast op het uurwerk.

Nu kan ik geen commentaar geven op een Patek, totaal buiten mijn prijsklasse, daarom kijk ik naar een Tissot :wink: maar het komt helaas genoeg voor bij allerlei prijsklasses. Daarom zien de chrono’s van de modemerken er altijd ook zo gek uit.

Er wordt dan een compromis gesloten op het design, terwijl je eigenlijk met het uurwerk aan de slag moet, bv door een datum weg te halen van de kleine seconde Tissot uit OP

1 like

Voor degene die de stijl wil uitproberen. Voor zo een 100 euro kun je deze scoren.Wel quartz.

van Baltany…

3 likes

Klopt; je ziet dat inderdaad helaas vaak :grimacing:

Ik vind ze niet mooi. Ik knap eigenlijk al af op het woord ‘heritage’

Deze is dan wel mooi. Cool ding.

1 like

Heb deze, echt een koopje op Jomashop (onder de 500 incl alles). Zeker een groot ding, maar ze hadden hem met de 6498 niet kleiner kunnen krijgen.

De kleinste 6498 die ik ben tegengekomen was 39mm (dacht ik, 40 cm weet ik zeker…). Dus er is ruimte :wink:

1 like

Een 6498 uurwerk is 36.6 mm, dus je zou denken dat er nog wat af zou moeten kunnen, al sluit ik niet uit dat je dan wat concessies moet doen aan je waterdichtheid :thinking:

1 like