Tissot slaat de plank weer eens mis. Als ze nou eens een marktonderzoek zouden doen voordat ze zomaar wat gaan maken… Te groot, te dik, te flets. Gewoon luiheid. De versie met kleine seconde en datum is de ergste van de drie: niet eens een passende datumschijf plaatsen. Ze lijkt alsof ze bij Tissot wat onderdelen van de plank hebben gehaald en daar wat van geknutseld hebben.
Dezelfde luiheid heeft deze merken bijna de kop gekost in de jaren 80. Wie niet leert van de geschiedenis is gedoemd om deze te herhalen.
Ik vind die eerste twee modellen wel een hele mooie wijzerplaat hebben, met een leuke vintage uitstraling. Echter dat chronometer op de wijzerplaat, vind ikzelf erg zonde.
Ze hadden zoals meerdere al aangegeven hebben wel een tikkie kleiner gemogen.
En zonder datum.
En de chronometre text zou imho ook wel in een klassiek schuin lettertype aangegeven mogen worden.
Het sub seconds op 6 model mogen ze wel schrappen wat mij betreft.
Vind de zalmkleurige erg geslaagd, staat wel op de wensenlijst. Het formaat van 39mm en 20mm lugs is helemaal prima, hij glimt niet zoveel dus zal niet teveel de aandacht trekken.
Zoals in een ander topic genoemd past het logo op de kroon niet bij het horloge.
Ik had ze vorige week al zien opduiken. Vind zelf de zalfkleurige het meest geslaagd, al had die tekst “chronometre” wel een fractie kleiner gemogen.
Wat de maatvoering betreft, ik heb de nodige vintage exemplaren met een diameters tot 38 mm, en er bestonden nog grotere. Deze heritage is dus historisch gezien niet zo verkeerd
Vind die Salmon dial wel lekker. Ook de 39mm is wat mij betreft perfect. Hoop alleen dat ze er dan ook een bol glas of plexi inzetten…‘Zoals het heurt’
Je kunt hem inderdaad ook als minute track gebruiken, maar het origineel had nooit cijfers in de minute track in combinatie met een kleine seconde, dus historisch is het niet correct
Wellicht. Maar zonder datum zou ik hem wel lusten. Hoewel ik persoonlijk toch bij een small second zou kiezen voor de nieuwe Longines of anders een Baltic
Eerlijk? ik vind dat echt een rare mix van een moderne en klassieke elementen. Vooral die dikke bolle bezel vind ik erg lelijk. Dan zou ik eerder voor een van de oudere modellen gaan, veel geslaagder:
Tja, in dubio toch wel. Mooie specs, maar de uitstraling vind ik toch te plat. Zeker de chronometer tekst is totaal misplaatst voor een heritage-model. Dan doet Longines het toch beter (zie de thread) of de Alpina Startimer Heritage Limited Edition. Andere prijscategorie, maar de uitvoering toch veel mooier.
Nu vind ik de zwarte versie van de Tissot nog steeds erg aantrekkelijk, al zie ik andere horloges ook voorbij komen. Echter, niet in dezelfde prijsrange.