Ik las net op Monochome Watches een first look impressie van de nieuwe Tissot PRS516.
Waar ik de oudere PRS516’s vaak wel kon waarderen, vind ik dit een inspiratieloos ontwerp. Met 13,7 mm dikte bij 40mm diameter zijn ze er wederom in geslaagd om een veel te dikke chrono in de markt te zetten. Kennelijk niet geleerd van de PRX chrono die onder meer om die reden niet aanslaat.
Ook details die verwijzen naar auto/motor sport schijnen steeds meer uit de serie te verdwijnen. Op eerdere series zag je het vaak terug op de rotor die op een soort spaakwiel leek.
Het enige positieve dat ik er aanzie is dat het een no-date is, en quick release aan de band. Voor de rest oogt het voor mij niet als een sportief horloge dat € 1.675 op moet brengen.
Het vreemdste vind ik nog de safety clasp op de vouwsluiting. Een duik-race horloge?
Dit is niet de nieuwe PRS516 chrono, maar een nieuwe PR516 chrono
Hij lijkt dan ook als twee druppels water op de oude PR516 chrono uit de jaren 70.
Ik ga even nadenken wat ik ervan vind
Ik vind het nog best een aardig ding, kopen zou ik het echter niet. 40mm valt voor zo’n Tissot chrono nog mee. Maar een handwinder dus?? Die zou platter mogen.
Meer jammer vind ik eigenlijk de eenvoudige kast, maar dat zie je zo veel bij chronografen. Beetje die vintage touch maar het mag soms wel wat spannender ipv zo recht toe-recht aan
Vrij duidelijk waar de inspiratie vandaan komt. Haast meer een heruitgave dan een nieuw model.
Vind het wel goed dat ze er niet zo’n scheve datum op gefrot hebben zoals bij de prx en de heritage 1973.
Oh, maar dit vind ik toch echt wel een serieus mooi horloge! Ja, jammer van het (ontbreken van het) spaakwiel in de open caseback. Maar 40mm vind ik wel een heel goede maat! Ach en 13,7mm dikte zou ik denk ik ook nog wel mee kunnen leven. Zou 'm in het echt moeten zien. Maar ik vind 'm heel geslaagd!
Ha, nice!! Gaaf enerzijds zo’n re-edition, anderzijds ook een beetje een gebrek aan vernieuwing hoor. Er was toch behalve de PRX ook al zo’n heruitgave.
En van mij mag dat oude logo dan ook wel weer terug
Ze zitten de laatste tijd inderdaad nogal op de heruitgave-toer. Mooie modellen, maar ook wel een beetje gebrek aan inspiratie. Doe mij maar eens een mooie moderne toolwatch in een draagbare maat.
Iets dikker dan de vintage variant en daar zat natuurlijk ook nog eens een bollere plexi op dan op deze met het vrij platte glas.
Grootste probleem -imho- van alle moderne chronografen is die achterlijke dikte van de 7750 icm display caseback. Van mij mogen ze er direct mee stoppen Deze 7750 handwinder is een stap in de goede richting maar dat mag nog wel wat dunner allemaal.
Bezel in 1 kleur had ik mooier gevonden. Band vind ik inspiratieloos, bovendien ben ik nooit een fan van een rechte bandaanzet op een stalen band.
Dit heeft mijn Seiko 5 GMT ook. De safety clasp snap ik nog wel, maar in combinatie met een doornsluitng met knopjes aan de zijkant vind ik het dubbelop. Heeft zelfs Omega niet, die vertrouwen erop dat de doornsluiting zijn werk doet.
Ik zou liever of fliplock zien, of een doornsluiting. Niet allebei in ieder geval, dat zie behalve bij de 5 alleen op Aliexpress.
Verder leuk horloge met de juiste prijs, zou graag meer kleuren zien.
Ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit. Stoere chrono. Vind de wit zwarte bezel juist goed onderscheidend van alle modellen die tegen de Daytona aanschurken. Dit is een echte Tissot.