Zojuist in mijn mailbox de aankondiging van een nieuw model. Ik vind 'm erg geslaagd. Prijs wel wat aan de hoge kant in vergelijk met bv een Steinhart.
Je kunt die 2 merken niet met elkaar vergelijken…
Ik heb cw én steinhart en de cw is gewon nog hogere kwaliteit.
Je vergelijkt dus wel! En komt hoger uit met de CW. Ik ben geneigd hetzelfde te zeggen, maar kun je aangeven waar 'm dat nou precies zichtbaar is?
Zo op het eerste oog ziet het er zeer fraai uit. Wat moet zoiets gaan kosten??
Ziet er goed uit, zijn er meer plaatjes beschikbaar?
€1200 staat er op de site en meerdere foto’s
Ja die zijn er
https://www.christopherward.co.uk/watches/dive/c65-trident-gmt-range?utm_source=bronto&utm_medium=email&utm_term=Discover+more&utm_content=Wk24-Sept-News+-+Euro&utm_campaign=06/09/2018&_bta_tid=265754910521392152120009618440880648509283697141996997517477199088228315918751848714115327489924899596&_bta_c=3xbk56hhlhvqa2mlkjnvnyk33cvra
En voor wie hem wil heb ik per pb een code voor €120 korting op aankopen boven de €600.
Je kunt qua prijs niet met elkaar vergelijken, dat ligt te ver uit elkaar.
Ik vind dat je bij CW gewoon meer krijgt en die hogere prijs terecht is.
Ik heb een Ocean One 39mm groen gehad en heb nog een OVM 39mm. Prachtige horloges met een nette afwerking in de prijsklasse. Uurwerkjes helemaal top, ETA Elaboré en perfect afgeregeld. Beiden liepen uit de doos naar COSC waarden.
De CW is netter afgewerkt, mooie strakke/scherpe lijnen en dito polish. Ook de brushed delen gewoon net even wat mooier. Ik heb hem op staal en een hele mooie band met ratchet sluiting, milled clasp. Mooie brush en PCL’s. De band van de Steinhart is ook kwalitatief goed en netjes. Ook een milled clasp maar net even wat minder. Zeker niet slecht of goedkoop.
Verder kan ik er alles over zeggen maar je zou ze gewoon moeten zien en voelen.
O ja, de bezels. CW keramisch en Steinhart alu. De actie van de bezels is een groot verschil. Bij de CW lekker snappy en geen speling, bij de SH redelijke actie maar wel wat speling. Niets wat mij stoort overigens maar er is verschil.
Edit: De CW is Bijna het dubbele van een steinhart dus vind ik dat je niet goed kunt vergelijken en dat er duidelijk een verschil moet zijn.
Hier ben ik het 101% mee eens. Ik heb/had zelf twee OVM’s (één verkocht) en twee Tridents (één verkocht, aan dezelfde persoon ) en de CW’s zijn wel echt ‘fijner’ afgewerkt.
Bezelactie ben ik het overigens níet mee eens, die vind ik allebei buitengewoon snappy!
Ik ken maar 1 CW maar tussen mijn 2 steinharts zat er verschil in de bezelactie. Zeker niet slecht maar wat minder snappy dan de CW. Bij de Cw geen enkele speling en bij de OVM iets. Maar dat stoort mij niet.
Beiden gewoon zeer mooie en goede horloges naar hun prijs en in hun segment gewoon top.
Even de foto’s bekeken, ziet er goed uit. Wel jammer van het formaat, had iets kleiner gemogen (zegt hij met de ieniemienie polsjes )
Ik vind het op zich een geslaagd model, het profiel van de kast vind ik ook mooi.
Wel zag ik een +20/-20 tolerantie voor het uurwerk bij de specificaties staan, nu ben ik een Seiko “fanboy” dus schrik ik daar niet van, maar dat had ik toch niet verwacht.
Ziet er toch weer aantrekkelijk uit, maar weer op de uitverkoop wachten bij CW
Bedankt voor je antwoord! Ik begrijp het nu.
Bestel altijd op de UK site, scheelt zo 10%, en voor de kortingcodes gebruik je ook de uk codes
CW maakt sowieso wel erg fijne horloges de laatste tijd. Deze past mooi in die lijst, ziet er prima uit met die stalen bezel.
Staat er wel maar in de praktijk heb ik het nog nooit meegemaakt. Ze moeten een tolerantie aangeven en die is vaak erg hoog. Bij steinhart en CW hebben ze bij mij tot nog toe altijd keurig op tijd gelopen met slechts seconden plus per week.
Mijn horloges van de gerenommeerde merken met eenzelfde uurwerk waren slechter afgeregeld. Die deden 10sec per dag of meer. En mocht het storen dan is de horlogemaker voor een klein bedrag ook niet zo een probleem. Al vind ik dat ze gewoon gereguleerd moeten zijn af fabriek.
Ik merkte het laatst met een band van ze. Per toeval had ik die op de UK site besteld en ik meen 55 pond betaald via PP. De band koste in eypo 70,-. Met de toenamlige koers kwam dat op €64.11
Dus zo om en nabij die 10% idd